بازدید 1302

اشتغال؛ دستاویز تبلیغاتی برای رسیدن به قدرت

کد خبر: ۴۷۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰ 27 January 2015
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس٬ با انتقاد از حرف‌های دور از عمل و شعاری دولت‌ها در مقابله با معضل بیکاری٬ گفت: رشد کنونی بیکاری نتیجه برهم خوردن توازن ورودی افراد به دانشگاه با شغل‌های موجود در بازار است.

حسین گروسی در گفت وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از رشد آمار بیکاری در کشور٬ گفت: بیکاری قشر جوان و تحصیلکرده نتیجه تکیه بر واردات و دور شدن از اصل حمایت از تولید ملی است.

نماینده مردم شهریار٬ قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی در خصوص آمار و ارقام دقیق بیکاران در کشور٬ افزود: متاسفانه ایجاد اشغال و ریشه‌کن کردن بیکاری در سال‌های اخیر تنها دستاویزی برای دولتمردان جهت رسیدن به قدرت بوده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه بی‌توجهی مسئولان به قشر جوان و تحصیل‌کرده جویای کار کشور تبعات بدی به همراه خواهد داشت٬‌ تصریح کرد: لازم است برای ریشه‌کن کردن معضل بیکاری از اظهارنظرهای دور از عمل و شعاری فاصله گرفته و با ایجاد شرایط لازم در راستای فعالیت کارخانجات و واحدهای تولیدی گام برداریم.

وی با انتقاد از برهم خوردن تراز مالی بین واردات و صادرات در کشور٬ افزود: متاسفانه واردات آن هم در حجم وسیع و همچنین واردات کالاها و محصولات نهایی از موضوعاتی است که حتی ابتکار تولید را نیز از نیروی انسانی در داخل سلب می‌کند.

گروسی با بیان اینکه رشد آمار بیکاری به تمایل جوانان برای اقدام به انواع ناهنجاری‌های اجتماعی منجر می‌شود٬ گفت: دولت‌‌ها تاکنون توجه جدی به بحث بیکاری نداشته‌اند که این دلیل ماندگاری٬ برقراری و همچنین رشد آمار بیکاری در کشور است.

وی با بیان اینکه ارجاع لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به مجلس از سوی دولت نشان از عزم دولت یازدهم برای مقابله با بیکاری است٬ گفت: در صورتی که دولت بتواند در راستای این لایحه و با تصویب آن به رفع موانع تولید اقدام کند به طور حتم شاهد تحولی در ریشه‌کن کردن بیکاری خواهیم بود.

گروسی با تاکید بر ضرورت ایجاد تناسب بین ورودی افراد به دانشگاه با میزان اشتغال موجود در کشور٬ تصریح کرد: یکی از عوامل رشد کنونی آمار بیکاری برهم خوردن توازن افراد فارغ‌التحصیل دانشگاهی با شغل‌های موجود در بازار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی٬ لازمه مقابله با بیکاری را عزم جدی مسئولان خواند و افزود:‌ داشتن برنامه‌های کاربردی لازمه ایجاد اشتغال برای قشر جوان تحصیلکرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل