بازدید 3038

باند مخوف زورگيري از مشتريان بانک ها متلاشي شد

کد خبر: ۴۷۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲ 27 January 2015
پليس مشهد 5عضو باند مخوف زورگيران موتورسوار که پول هاي مشتريان بانک ها را در مشهد مي ربودند را دستگير کرد.

به گزارش خراسان، فرمانده انتظامي مشهد با بيان اين خبر در تشريح چگونگي دستگيري اعضاي اين باند خطرناک به خراسان گفت: از حدود ۲سال قبل شکايت هايي در نيروي انتظامي مطرح شد که نشان مي داد موتورسواراني در مشهد با شيوه «زاغ زني» وجوه نقدي مشتريان بانک ها را با تهديد به مرگ به وسيله چاقو و يا پنچر کردن خودروهاي طعمه ها، مورد دستبرد قرار مي دهند.

سرهنگ حجت نيکمرام افزود: در پي دريافت اين اطلاعات، تحقيقات پليسي با استفاده از «چهره نگاري» دزدان آغاز شد، اما تغيير شيوه هاي سرقت و همچنين استفاده از موتورسيکلت هاي متفاوت در سرقت هاي مذکور به ترديد شاکيان در شناسايي تصاوير سارقان منجر شده بود تا اين که با صدور دستورات ويژه اي از سوي قاضي عرب (قاضي شعبه ۸۰۱ دادسراي مشهد)، عمليات پليس با احتمال سريالي بودن زورگيري هاي مذکور وارد مرحله جديدي شد.

رئيس پليس مشهد خاطرنشان کرد: در پي دستور قضايي، پليس مشهد بررسي هاي تخصصي خود را در شاخه هاي متفاوت ادامه داد تا اين که چند روز قبل يکي از شاکيان اين پرونده تصوير چهره نگاري شده يکي از دزدان را شناسايي کرد. وي گفت: با اين سرنخ بلافاصله مأموران وارد عمل شدند و جوان ۱۹ساله اي را در يک عمليات غافلگيرانه دستگير کردند.

سرهنگ نيکمرام تصريح کرد: اين متهم ساعتي بعد و در بازجويي هاي فني، ۴عضو ديگر اين باند را نيز لو داد و اعتراف کرد: «به همراه دوستانم و با ۳دستگاه موتورسيکلت هوندا و آپاچي سرقت ها را انجام مي داديم» که با اعترافات اين جوان، بلافاصله ۴متهم ديگر نيز در جاده قديم قوچان دستگير شدند.

فرمانده انتظامي مشهد درباره شگرد اعضاي اين باند خطرناک در زورگيري ها گفت: طبق اعترافات متهمان، يکي از آنان داخل بانک مشترياني را که پول نقد دريافت مي کردند شناسايي مي کرد و با پيامک به همدستانش که در خارج از بانک و سوار بر موتورسيکلت منتظر بودند، اطلاع مي داد. سارقان سپس چرخ هاي خودروي طعمه را پنچر مي کردند و هنگامي که مشتري بانک پول ها را روي صندلي مي گذاشت بلافاصله مورد دستبرد قرار مي گرفت.

وي با بيان اين که در برخي سرقت ها نيز، آنان شيشه خودرو را به منظور سرقت پول ها مي شکستند، ادامه داد: در صورتي که طعمه آنان با پاي پياده حرکت مي کرد او را تعقيب مي کردند و در يک مکان خلوت با گذاشتن چاقو زير گلوي مشتري بانک، پول هاي وي را مي ربودند.

اين مقام ارشد انتظامي گفت: تاکنون ۶تن از شاکيان، متهمان اين پرونده را شناسايي کرده اند و تحقيقات پليس عمليات ويژه براي کشف جرايم احتمالي ديگر آنان در حالي ادامه دارد که مقام قضايي با صدور دستوري، دزدان خطرناک را در اختيار مأموران انتظامي قرار داده است تا شاکيان ديگري که با اين شيوه اموالشان مورد دستبرد قرار گرفته است به پليس عمليات ويژه واقع در ابتداي شهرک التيمور مشهد مراجعه کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر