بازدید 15812
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادعاهای جدید سه مقام ارشد رژیم اسرائیل علیه ایران

حمایت یک سناتور برجسته دموکرات از طرح تحریم‌های جدید ایران و مخالفت دیگر دموکرات‌ها با این طرح، ادعای نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت‌و‌گوی وزرای خارجه رژیم اسرائیل و روسیه درباره ایران و ادعای وزیر جنگ رژیم اسرائیل درباره فعالیت‌های نظامی ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۷۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴ 27 January 2015
ادعاهای جدید سه مقام ارشد رژیم اسرائیل علیه ایرانحمایت یک سناتور برجسته دموکرات از طرح تحریم‌های جدید ایران و مخالفت دیگر دموکرات‌ها با این طرح، ادعای نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت‌و‌گوی وزرای خارجه رژیم اسرائیل و روسیه درباره ایران و ادعای وزیر جنگ رژیم اسرائیل درباره فعالیت‌های نظامی ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخشی از مطالب مطبوعات بین‌المللی درباره ایران، به موضوع احتمال وضع تحریم‌های جدید از سوی کنگره علیه ایران اختصاص دارد.

سایت خبری «پولیتیکو» با انتشار مطلبی در این زمینه، به حمایت یکی از سناتورهای سر‌شناس دموکرات از طرح تحریم ایران اشاره کرده و با بیان اینکه تلاش حامیان طرح تحریم برای کسب اکثریت غیر قابل وتو درباره طرح مذکور ادامه دارد، می‌نویسد: روز گذشته مارک کِرک توانست چاک شومر، سومین شخصیت برجسته دموکرات در سنا را با طرح خود برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران همراه کند. با این حال، به گفته ناظران، کسب حمایت دیگر دموکرات‌ها بسیار دشوار‌تر است و حمایت خود شومر نیز‌ مشروط به همراه شدن دیگر دموکرات‌هاست.

در همین حال، شماری از سناتورهای دموکرات با تدوین قطع‌نامه‌ای، مخالفت خود را با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کرده‌اند. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سناتورهای دموکرات با تدوین قطع‌نامه‌ای، اعلام کرده‌اند با تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفند؛ مگر اینکه مذاکرات ‌شکست بخورد یا ایران توافق‌نامه هسته‌ای را نقض کند.

دیانه فینشتاین، از طراحان این قطعنامه‌ درباره آن گفته: «برای آن کسانی که همچون ما عقیده دارند طرح تحریم‌های مطرح ‌در کمیته بانکداری سنا زیان‌آور است، این قطع‌نامه گزینه‌ای ‌برای حمایت از دیپلماسی فراهم می‌کند».

اما در این میان، تلاش‌های رژیم اسرائیل نیز برای تشدید فشار‌ها بر ایران ادامه دارد. به نوشته خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل گفته برنامه هسته‌ای ایران، مهم‌ترین تهدیدی است که در مقابل این رژیم قرار دارد.

وی اظهار داشته: «اسرائیل با تهدیدات بسیاری مواجه است، ولی‌ تردیدی نیست که تهدید اصلی دولت اسرائیل، تلاش ایران برای مسلح کردن خود به سلاح هسته‌ای است». وی موارد پیشنهادی به عنوان مفاد توافق‌نامه هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+ ۵ را برای اسرائیل غیر قابل قبول خوانده و گفته، این توافق سبب می‌شود ایران مواد لازم برای ساخت بمب هسته‌ای ظرف چند ماه را در اختیار داشته باشد.

البته این تلاش تنها به نتانیاهو خلاصه نشده و در اظهارات دیگر مقامات اسرائیلی نیز قابل مشاهده است. روزنامه «تایمز اسرائیل» اظهارات وزیر خارجه رژیم اسرائیل را بازتاب داده که در دیدار با همتای روس خود گفته، این رژیم ترجیح می‌دهد ایران و ۱+ ۵ به هیچ توافقی دست پیدا نکنند تا اینکه بخواهند به یک «توافق بد» برسند.

آویگدور لیبرمن در ادامه گفته، برای رژیم اسرائیل، در مقابل ایران همه گزینه‌ها روی میز است. در این دیدار، لیبرمن و لاوروف به جز موضوع هسته‌ای درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای، به ویژه موضوع سوریه نیز بحث و گفت‌و‌گو کرده‌اند.

در ‌‌نهایت، وزیر جنگ رژیم اسرائیل نیز در اظهاراتی مدعی شده، ایران به دنبال گشودن جبهه جدیدی علیه این رژیم در منطقه جولان است. به نوشته «جروزالم پست»، موشه یعالون که تلاش داشته حمله اخیر رژیم اسرائیل به منطقه جولان را ـ که به شهادت نیروهای حزب الله و یک فرمانده ایرانی منجر شد ـ به فعالیت‌های ایران در این منطقه ارتباط دهد، مدعی فعالیت‌های ایران در جولان برای گشودن جبهه‌ای جدید و اقدام علیه رژیم اسرائیل شده است.

وی در اظهارات خود، بر ضرورت جلوگیری از حمله ایران علیه رژیم اسرائیل از مناطق مختلف، از لبنان گرفته تا غزه و همچنین جولان تأکید کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر