بازدید 3685

ناتو اظهارات اخیر پوتین را بی‌معنی خواند

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اظهارات ولادیمیر پوتین را که ارتش اوکراین را لژیون ناتو علیه روسیه توصیف کرده بود، بی معنی دانست.
کد خبر: ۴۷۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۸ 27 January 2015
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اظهارات ولادیمیر پوتین را که ارتش اوکراین را لژیون ناتو علیه روسیه توصیف کرده بود، بی معنی دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در پایان نشست فوق العاده کمیسیون ناتو-اوکراین به خبرنگاران گفت: این سخنان که نیروهای خارجی در اوکراین حضور دارد، بی‌معنی است. آن‌ها نیروهای ناتو نیستند بلکه نیروهای خارجی در اوکراین روس هستند.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفت: نیروهای روس در اوکراین هستند و روسیه با ارائه تجهیزات از جدایی‌طلبان اوکراینی حمایت می کند. ما شاهد افزایش قابل توجه جریان تجهیزات ارسالی روسیه برای جدایی طلبان اوکراین هستیم. منظور ما از این تجهیزات، تجهیزات سنگین و مختلف است.

استولتنبرگ خاطر نشان کرد: ما تشدید خشونت را در سراسر خط آتش بس در شرق اوکراین توسط جدایی طلبان مورد حمایت روسیه محکوم می کنیم. چنین حملات کورکورانه ای غیرقابل توجیه و غیر قابل پذیرش هستند. روسیه با وجود وعده های تکراری برای یک راه حل صلح آمیز، همچنان به حمایت، آموزش و تجهیز نیروها می پردازد.

دبیرکل ناتو تصریح کرد: طی هفته‌های اخیر روسیه تجهیزات پیشرفته، از جمله سامانه های موشکی، توپخانه سنگین، تانک، خودروهای زره پوش و سامانه های الکترونیکی نظامی به آنها ارائه کرده است.

پیش از این، رییس جمهوری روسیه اعلام کرد:‌ نیروهای ارتش اوکراین در واقع لژیون ناتو هستند که مطابق با منافع ملی کشورشان عمل نمی‌کنند.

پوتین در ملاقات با دانشجویان دانشگاه سن پترزبورگ اظهار کرد: این نیروها دیگر نیروهای یک ارتش نیستند بلکه نیروهای یک لژیون خارجی هستند؛ لژیونی که کنترل آن را ناتو به دست گرفته و هدفش خدمت به منافع ملی اوکراینی‌ها نیست.

پوتین تصریح کرد: آن‌ها اهداف دیگری را دنبال می‌کنند که محوریت آن رویکردهای ژئوپولتیک برای مقابله با روسیه است؛ رویکردهایی که با منافع مردم اوکراین سنخیت ندارد.

رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: متاسفانه مقام های دولت کی‌یف از برگزیدن رویکردی مسالمت آمیز و راهکاری توام با صلح برای حل بحران اوکراین از طریق ابزارهای سیاسی می‌پرهیزند.

وی ادامه داد: آن‌ها آتش‌بسی موقت اعلام کردند تا نیروهایشان را تقویت کنند و بار دیگر عملیات نظامی را از سر گیرند.

پوتین خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در اوکراین متوجه این موضوع شده‌اند که کشورشان در واقع دچار جنگی داخلی شده که جان هزاران تن را می‌ستاند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار