بازدید 4828
آیت الله جوادی آملی:

داعش مصیبت جهان اسلام است

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: داعش که اسلحه در دست گرفته و جنایت می‌کند مصیبت جهان اسلام است.
کد خبر: ۴۷۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳ 26 January 2015
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: داعش که اسلحه در دست گرفته و جنایت می‌کند مصیبت جهان اسلام است.

به گزارش مهر، آیت‌ الله عبدالله جوادی آملی ظهر دوشنبه در درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: تفکر داعش همانند تفکر ابن تیمیه است که معتقد بودند خدا در روز قیامت از عرش پائین می‌آید و دیده می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که خدا را مجسم می‌دانستند در آن روز مصیبت جهان اسلام بودند که بزرگان علمی و دینی آن روز با آنها مبارزه کردند و امروز هم داعشی‌ها اسلحه به دست گرفته و مصیبت جهان اسلام شده‌اند.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه مومنان کسانی هستند که از غیر خدا هراسی ندارند، اضافه کرد: انسان مومن جز از خدا هراسی ندارد و از کفار و مکر دشمنان نمی‌ترسد زیرا همه چیز را در تدبیر قدرت الهی می‌داند.

وی ادامه داد: امروز هم که بحث از تحریم و حمله سیاسی و نظامی علیه ملت ایران می‌شود اگر ما مومن باشیم و به خدا توکل کنیم همه ملائکه و فرشتگان و کسانی که حامل عرش خدا هستند مراقب ما و نظام ما خواهند بود و این تهدیدات نباید موجب ترس ما شود.

وی اضافه کرد: عالم آفرینش که قرآن آن را به عرش الهی تعبیر می‌کند همه توسط مدبرات آفرینش و فرشتگان اداره می‌شوند و به اذن خدا هم حافظ مومنان هستند و برای آن دعا می‌کنند و از خدا استغفار برای آنان می‌طلبند تا توبه آنان قبول و تکمیل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر