بازدید 8173

با‌نزدیک‌شدن توافق‌ عده‌ای آشفته می‌شوند

معاون امورمجلس رییس جمهوری با بیان اینکه هر زمان که چشم انداز مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 به توافق نزدیک می شود، عده ای در داخل سراسیمه و آشفته می شوند، گفت: رابطه سراسیمه و آشفتگی این افراد و رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای باید از سوی کارشناسان بررسی شود.
کد خبر: ۴۷۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳ 26 January 2015
معاون امورمجلس رییس جمهوری با بیان اینکه هر زمان که چشم انداز مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 به توافق نزدیک می شود، عده ای در داخل سراسیمه و آشفته می شوند، گفت: رابطه سراسیمه و آشفتگی این افراد و رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای باید از سوی کارشناسان بررسی شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «مجید انصاری» شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره انگیزه برخی افراد و گروه ها از تخریب دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: در خصوص انگیزه این حملات و تبلیغات تند علیه تیم مذاکره کننده هسته ای و دکتر ظریف چیزی نمی دانم اما مطمئنا برخی از این فشارها و انتقادات تخریبی نمی تواند با نیت سازنده و دلسوزانه باشد.

وی ادامه داد: در شرایطی که سرداران توانمند و فداکار عرصه دیپلماسی کشور در خط مقدم دفاع از حقوق مردم با قدرت های جهانی درگیر هستند و مذاکرات سخت و نفس گیر در حال انجام است کدام عقل سلیم اجازه می دهد که آن ها را تحت فشار روحی و روانی قرار دهیم و با برخوردها و فشارهای رسانه ای و تبلیغاتی آن ها را تضعیف کنیم.

معاون امورمجلس رییس جمهوری گفت: کسانی که به دنبال منافع ملی هستند و اتحاد، استقلال کشور، رفاه مردم و رفع مشکلات معیشتی آنان را خواهان اند باید خوشحال باشند از اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای ظرف یکسال گذشته با پایداری، مقاومت و تلاش نفس گیر و سخت و با فداکاری هرچه تمام تر در چارچوب خط مشی کلی نظام، رهبری معظم انقلاب و پیگیری رییس جمهوری گام های خوبی را برداشته است.

انصاری افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ضمن ایستادگی بر مواضع بحق جمهوری اسلامی ایران توانستند اعتماد سازی کنند و منطق حقوقی هسته ای کشور را در جهان تبیین کنند.

وی تاکید کرد: امروز کسی در مورد اصل غنی سازی و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای توسط ایران تردید ندارد.

معاون امورمجلس رییس جمهوری گفت: خوشبخانه مذاکرات تا به امروز دستاوردهای بسیار خوبی برای کشور داشته و برخی از تحریم ها هرچند محدود را برداشته و گشایش هایی در مراودات خارجی به وجود آمده است.

انصاری با بیان اینکه به نظر می رسد که کشورهای 1+5 به طرف های مذاکره کننده ایران برای حل مسئله هسته ای علاقه نشان داده اند، اظهارداشت: به هر حال این مذاکرات برای مردم ما مذاکرات برد - برد است و اگر به توافق نهایی برسد که تحریم های ظالمانه از سر مردم برداشته می شود و گشایشی در عرصه های مختلف ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر هم به نتیجه نرسد باز اتمام حجتی است که جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی و در افکار عمومی انجام داده و جهانیان خواهند فهمید که طرف های غربی زیاده خواهی می کنند و حرف غیرحقوقی می زنند و در آن صورت جمهوری اسلامی ایران برای ادامه سیاست های هسته ای با حجت بیشتری می تواند پیش برود.

معاون امورمجلس رییس جمهوری گفت: آنچه مسلم است جمهوری اسلامی ایران دنبال سلاح هسته ای نبوده و نخواهد بود و این بر مبنای موازین شرعی و فتوای مقام معظم رهبری به عنوان عالی ترین مقام رسمی و سیاسی کشور است.


**در تخریب تیم مذاکره کننده هسته ای تسویه حساب سیاسی دخیل است


انصاری اظهارداشت: انتظار می رود جریانات سیاسی منافع عمومی کشور را به خاطر اهداف کوچک سیاسی قربانی نکنند و تیم مذاکره کننده هسته ای به خصوص دکتر ظریف که از بهترین سیاست مداران و دیپلمات های کشور محسوب می شود و مورد اعتماد مردم و مورد تایید رهبری است را تضعیف نکنند.

وی با بیان اینکه فکر می کنم در تخریب تیم مذاکره کننده هسته ای بیشتر اغراض سیاسی و تسویه حساب های سیاسی دخیل است تا اهداف دیگر، تصریح کرد: این فضاسازی و تخریب های مکرر تبلیغاتی از سوی کسانی یا جریانات یا رسانه هایی دنبال می شود که در گذشته در برابر وضعیت دولت گذشته و منافع مردم مهر سکوت بر لب داشتند و امروز که پیشرفت هایی حاصل شده آن ها فریاد وااسلام هایشان بلند شده است.

وی ادامه داد: گویی که همه مسایل مردم و کشور حل شده و تنها مشکل کشور این است که جناب آقای ظریف دو قدم با وزیرخارجه آمریکا قدم زده است؛ در گذشته همین کار توسط دیگران صورت گرفت و از دید آقایان کاملا موجه بود و توجیه می کردند.

معاون امورمجلس رییس جمهوری گفت: به هر صورت این را من نوعی بهانه جویی و جرزنی سیاسی می بینم و می دانم که منافع ملی را تحت تاثیرخودش قرار داده و موجب تضعیف تیم هسته ای خواهد بود.

انصاری اظهارداشت: البته فشارهای تبلیغاتی فقط علیه تیم مذاکره کننده هسته ای نیست و ما می بینیم که در برخی از رسانه ها و تریبون ها با لحن بی ادبانه شخص رییس جمهوری را خطاب می دهند و بعضا با دروغ و تهمت مسایلی را مطرح می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی