بازدید 10227

دیدگاه نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواهان درباره مذاکرات هسته‌ای

هرچند هنوز زمان زیادی تا معرفی رسمی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از سوی هر دو حزب و آغاز رقابت‌های انتخاباتی ‌مانده، ‌نامزدهای بالقوه‌ به ویژه در حزب جمهوری خواه، در فرصت‌های گوناگون به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف می‌پردازند. بحث مذاکرات هسته‌ای ایران، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که به تازگی افراد موضع‌گیری درباره آن را شدت بخشیده‌اند.
کد خبر: ۴۷۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸ 26 January 2015
دیدگاه نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواهان درباره مذاکرات هسته‌ایهرچند هنوز زمان زیادی تا معرفی رسمی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از سوی هر دو حزب و آغاز رقابت‌های انتخاباتی ‌مانده، ‌نامزدهای بالقوه‌ به ویژه در حزب جمهوری خواه، در فرصت‌های گوناگون به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف می‌پردازند. بحث مذاکرات هسته‌ای ایران، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که به تازگی افراد موضع‌گیری درباره آن را شدت بخشیده‌اند.

به گزارش «تابناک»، نخستین گردهمایی جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، شاهد اختلاف‌نظرهای جدید نامزدهای مطرح در مسائل مربوط به سیاست خارجی، به ویژه موضوع هسته‌ای ایران بود. در این گردهمایی، رند پال دیدگاه‌هایی به شدت مخالف دیگر هم‌حزبی‌های خود ‌در موضوعاتی چون ایران و کوبا بیان کرد.

«ای بی‌سی نیوز» ضمن انتشار گزارشی از گردهمایی شب گذشته جمهوری خواهان می‌نویسد، در این گردهمایی، سناتور رند پال گفته، همکارانش در کنگره پیش از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، باید به رئیس جمهور فضای کافی برای مذاکره با این کشور ‌بدهند.

وی اظهار داشته: «دیپلماسی بهتر از جنگ است و ما باید به دیپلماسی فرصت بدهیم».

اما این اظهارات سبب مخالفت تد کروز، دیگر سناتور مطرح برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد. وی با طرح این ادعا که ایران اکنون بزرگ‌ترین تهدید پیش روی ایالات متحده است، سیاستمداران ایرانی را افراط‌گرا خوانده و مذاکره اوباما با آن‌ها را مورد انتقاد قرار داده است.

کروز گفته مذاکره با رهبرانی که دارای اعتقادات مذهبی هستند، شامل محاسبات سود و زیان مرسوم نمی‌شود و صحیح نیست.

مارکو روبیو نیز به عنوان گزینه مطرح دیگر برای ریاست‌جمهوری، ضمن ابراز موافقت با کروز، گفته، پال در اعتماد به رئیس جمهور در موضوع ایران اشتباه می‌کند. در واکنش به این سخنان، پال گفته، همکارانش در حال هدایت ایالات متحده به سوی جنگ هستند. وی افزوده: «آیا شما آماده فرستادن نیروی زمینی به ایران ‌و ‌بمباران ‌آنجا هستید؟ آیا آماده فرستادن ۱۰۰ هزار نیرو هستید؟».

پال با بیان اینکه ورود به جنگ باید‌ آخرین گزینه مطرح باشد، گفته، در شرایط کنونی، وضع تحریم‌های جدید علیه ایران تنها سبب کنار رفتن این کشور از پای میز مذاکره خواهد شد و نتایج وخیمی برای آمریکا‌ خواهد داشت.

وی گفته: «من به شدت طرفدار استفاده از گزینه دیپلماتیک تا هر زمان ممکن هستم. اما اگر این گزینه شکست بخورد، من نیز به برقراری مجدد تحریم‌ها و وضع تحریم‌های جدید رأی خواهم داد؛ اما اگر این کار را در میانه مذاکرات انجام دهید، به مذاکرات ضربه خواهید زد».

اما کروز باز هم به سخنان پال واکنش نشان داده و گفته: «آن‌ها دو سال است، ‌مشغول مذاکره هستند. این بد‌ترین مذاکره در ‌تاریخ بشریت است». روبیو نیز مدعی شده، ایران از مذاکرات به عنوان تاکتیکی برای خرید زمان استفاده کرده است.

وی گفته: «ما نمی‌توانیم با یک ایران هسته‌ای زندگی کنیم که نتوانیم آن را مهار کنیم»؛ افزون بر این، کروز بار دیگر از طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران دفاع کرده و روبیو نیز گفته، گزینه نظامی نباید از روی میز برداشته شود.

به هر حال، اغلب رسانه‌های آمریکایی که به موضوع گردهمایی شب گذشته پرداخته‌اند، آن را به معنای وجود شکافی جدی میان نامزدهای بالقوه جمهوری خواهان در موضوعات مربوط به سیاست خارجی دانسته‌اند؛ هرچند، هنوز تا زمان معرفی رسمی گزینه جمهوری‌خواهان و مشخص شدن سیاست‌های این گزینه نهایی زمان زیادی ‌مانده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار