بازدید 14236

نامه ای که ۱۵۰ نماینده از روی رودربایستی امضا کرده‌اند!

اگر قاطبه نمایندگان‌ در جریان ویژگی‌های این جنگل قرار بگیرند، با ساخت آن مخالفند، ولی بیشتر از سر بی‌اطلاعی یا نخواندن متن و یا رودربایستی با همکاران خود نامه‌ای را امضا کرده‌اند که این نامه هم دلیلی نمی‌شود، این فعل انجام شود، البته همانطور که گفتم، فشار ایجاد می‌شود، اما آن طرف هم سازو‌کار خود را دارد.
کد خبر: ۴۷۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰ 26 January 2015
۱۵۰ نماینده از روی رودربایسی امضا کرده‌اندساخت جاده از وسط جنگل‌های ابر، یکی از موضوعاتی است که در چند وقت اخیر، به یکی از چالش‌های میان نمایندگان مجلس و دولت تبدیل شده است.

به گزارش «تابناک»، سازمان محیط زیست به دلیل شرایط زیست محیطی این منطقه، از ساخت جاده در این مسیر مخالف است، حال آنکه‌ برخی ‌مسئولان به شدت پیگیر ساخت‌‌ این جاده هستند.

بنا بر این گزارش، در آخرین جلسه هیأت دولت ـ که راجع به این جنگل بحث شد ـ این منطقه جزو مناطق محافظت شده به شمار آمده‌ و هر گونه دخل و تصرف در آن ناممکن است؛ اما هنوز عده‌ای ‌خواهان ساخته شدن این جاده هستند؛ از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این داستان، یک پای قضیه هستند.

در این باره باید گفت، از یک‌ سو برخی ‌نمایندگان، نامه‌ای به امضای ۱۵۰ نماینده رسانده و از رئیس جمهور خواستار ادامه روند جاده‌سازی شدند و از سوی دیگر، اعضای کمیسیون کشاورزی و اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس، با حضور در این محل با هر گونه جاده‌سازی در این محل مخالف‌‌اند.

خلاصه آنکه معلوم نیست، سرانجام نظر نمایندگان مجلس موافق ساخت جاده است یا مخالف آن؛ اما به نظر برخی دیگر از نمایندگان، قاطبه مجلس مخالف ساخت‌ جاده هستند، و دلیل جمع‌آوری این تعداد‌ امضا‌ها را نیز بی‌اطلاعی نمایندگان یا رودربایستی با همکاران خود اعلام کرده‌اند.

محمد‌رضا تابش در این باره گفته است: ترکیب مجلس در بازرسی از جنگل ابر، ترکیب کاملی بود. ما از سازمان جنگل‌ها دعوت کرده بودیم. همچنین ‌از سازمان محیط زیست، ‌سازمان بازرسی کل کشور و نیز دیوان محاسبات نیز در این ترکیب دعوت شده بود.

وی افزود: به همه جاده‌ها‌ی بین ‌شهررود و گرگان ‌رفتیم و آنجا را دیدیم. همچنین با استا‌ندار و نماینده ولی فقیه‌ در این سفر دیدار کردیم و همه آنچه ‌ممکن است در این موضوع دخیل باشد، مد نظر گرفتیم و ‌‌سرانجام پس از مطالعه و معاینه محل به این نتیجه رسیدیم که با توجه به اینکه اکنون سه جاده‌ در این منطقه‌ها وجود دارد و این جاده‌ها در حال تعریض هستند، دیگر نیاز به ساخت جاده نیست.

این نماینده گفت: ساخت این جاده به مانند این است که بخواهیم وسط تخت جمشید جاده بسازیم. این جنگل باقی مانده‌ جنگل‌های هیرکانی از دوران سوم زمین‌شناسی و متعلق به تمام ایران است؛ حال آن خصوصیات منحصربفرد ‌در ابر‌ و ویژگی‌های خاص دیگر آن نیز مزید بر علت است.

وی ‌ادامه داد: اگر در این جنگل ‌‌‌آن ۷ کیلومتر جاده‌ای ‌که آقایان مد نظرشان است، بسازند، چون شیب بسیاری دارد، حدود سی کیلومتر از کل جنگل را تخریب می‌کند؛ بنابراین، ‌دیگر‌ چیزی از این جنگل‌ نمی‌ماند. البته بیشتر ‌مقامات هم با این نظر موافقند و ‌برخی هم نظریاتی مانند اینکه تونل زیر جنگل حفر شود و یا ایده‌های دیگری ‌می‌دادند که به هیچ عنوان قابلیت اجرایی ندارد.

وی درباره امضای نمایندگان هم گفت: ‌امضای نمایندگان را که همه می‌دانند؛ بیشتر آنان ‌نخوانده، ‌امضا می‌کنند‌ و بسیاری از کسانی هم که این کار را کرده بودند، بعد از واقف شدن از قضیه، امضای خود را پس گرفتند، البته این فشار را ایجاد می‌کند، ولی امضا کاری انجام نمی‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قاطبه نمایندگان‌ در جریان ویژگی‌های این جنگل قرار بگیرند، با ساخت آن مخالفند، ولی بیشتر از سر بی‌اطلاعی یا نخواندن متن و یا رودربایستی با همکاران خود نامه‌ای را امضا کرده‌اند که این نامه هم دلیلی نمی‌شود، این فعل انجام شود، البته همانطور که گفتم، فشار ایجاد می‌شود، اما آن طرف هم سازو‌کار خود را دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار