بازدید 3724

بهره‌برداری از چکاوک تا پایان بهمن

رئیس کل بانک مرکزی از بهره برداری ۱۰۰ درصدی طرح چکاوک تا پایان بهمن خبر داد.
کد خبر: ۴۷۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶ 26 January 2015
رئیس کل بانک مرکزی از بهره برداری ۱۰۰ درصدی طرح چکاوک تا پایان بهمن خبر داد.

به گزارش مهر، ولی اله سیف با اشاره به تمرکز جدی بانکها بر دو نقش ، واسطه گری وجوه و ارائه خدمات بانکی افزود: بانک ها تلاش دارند منابع بیشتری جذب کنند و آن واسطه گری وجوه  است که سبب افزایش نرخ سپرده ها و افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی می شود  و همین امر باعث کشیده شدن رفتارهای مالی و اقتصادی به سفته بازی است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ارائه خدمات بانکی در کشور به سرمایه گذاری سنگین وجوه نیاز دارد تا نظام بانکی را به روز رسانی کند و در ارائه خدمات و مشتریان تواناتر کند، افزود: حجم عمده ارائه خدمات در نظام بانکی در فعالیت های واسطه گری وجوه در بانکها انجام می شود که باید با حصر بخش واسطه گری هزینه ها را به بخش ارائه خدمات بانکی منتقل کرد.

وی با اشاره به حجم نسبت اسکناس و مسکوکات افزود: در دهه ۶۰ حجم این نسبت ۱۳ و نیم درصد بوده که الان به ۴ درصد رسیده و حرکت درستی در سالهای اخیر صورت گرفته است.

سیف گفت: نظام بانکی و به خصوص بخش فناوری های اطلاعات بانک مرکزی باید شهامت کارهای بزرگ را داشته باشند مثل پیاده سازی کامل طرح چکاوک که در این مورد تصمیم ما بر آن است تا پایان ماه جاری (بهمن) بهره برداری به ۱۰۰ درصد برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار