بازدید 6211

جای جوش‌های دستکاری شده روی پوست می‌ماند

کد خبر: ۴۷۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸ 26 January 2015
یک متخصص پوست و مو با هشدار درباره دستکاری کردن جوش‌ها توسط افراد گفت: دستکاری جوش‌ها در برخی موارد باعث به جای ماندن اثر جوش بر روی پوست می‌شود.

به گزارش فارس، امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو اظهار کرد:‌ اثرات جای جوش بر روی صورت یا بدن در بسیاری از موارد به دلیل دستکاری جوش ها باقی می ماند اما در برخی موارد نیز به دلیل التهابات زیاد و عمق تخریب بافت های زیرین پوست، جوش ها به خودی خود بر روی پوست جا می گذارند.

احسانی با تاکید بر لزوم خودداری افراد از تخلیه جوش های زیرپوستی گفت: این جوش ها باید توسط پزشک تخلیه شود؛ حال آنکه برای جوش های چرکی و التهابی باید به طور جدی از تخلیه آن خودداری کرد.

این متخصص پوست و مو در آخر تصریح کرد که ریسک جای گذاشتن جوش ها معمولاً روی بدن، سینه و پشت می تواند حتی بیشتر از صورت باشد که درمان آن نیز به مراتب سخت تر از درمان آکنه های روی صورت خواهد بود.

به گفته این متخصص پوست و مو، جاهای ناشی از جوش می تواند صاف، فرورفته یا به صورت گوشت اضافه باشد که بر اساس شدت آکنه متفاوت است.

وی افزود: معمولاً جوش هایی که التهاب، ترشح و چرک زیادی دارد بافت های زیرین را تخریب می کند که باعث ایجاد فرورفتگی می شود و درمانش نیز بسیار دشوار است اما برخی جوش ها زیر پوستی هستند یا التهاب کمی دارند که معمولاً با برجای گذاشتن قرمزی یا تغییر رنگ قهوه‌ای روی پوست به صورت نقطه ای که بسیار راحت تر به درمان جواب می دهند، بهبود می یابند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان