بازدید 34129
۷

پیام رژیم اسرائیل به حزب‌الله درباره حمله اخیر در سوریه

با گذشت بیش از یک هفته از زمان حمله رژیم اسرائیل به خاک سوریه ـ که به شهادت چند عضو حزب‌الله و یک فرمانده ایرانی منجر شد ـ بحث‌ها در این زمینه همچنان داغ و مورد توجه است. در این میان، مجموعه رویکرد‌ها و اقدامات اسرائیلی‌ها، نشان از نگرانی آن‌ها نسبت به اقدام انتقام‌جویانه ایران و حزب‌الله و سردرگمی در این زمینه دارد.
کد خبر: ۴۷۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴ 26 January 2015
پیام رژیم اسرائیل به حزب‌الله درباره حمله اخیر در سوریهبا گذشت بیش از یک هفته از زمان حمله رژیم اسرائیل به خاک سوریه ـ که به شهادت چند عضو حزب‌الله و یک فرمانده ایرانی منجر شد ـ بحث‌ها در این زمینه همچنان داغ و مورد توجه است. در این میان، مجموعه رویکرد‌ها و اقدامات اسرائیلی‌ها، نشان از نگرانی آن‌ها نسبت به اقدام انتقام‌جویانه ایران و حزب‌الله و سردرگمی در این زمینه دارد.

به گزارش «تابناک»، روزنامه لبنانی «الاخبار» در مطلبی به بررسی مواضع و اقدامات رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته در بحث حمله اخیر در سوریه پرداخته و این مواضع و اقدامات را حاکی از وجود نوعی سردرگمی میان مقامات اسرائیلی و نگرانی آن‌ها نسبت به واکنش‌ها به حمله مذکور می‌داند.

این روزنامه اشاره می‌کند، ‌دو روز پیش، خبری در رسانه‌ها منتشر شد، مبنی بر اینکه رژیم اسرائیل از روسیه درخواست میانجی‌گری میان این رژیم و ایران و حزب الله را کرده و از طریق مسکو پیام داده که مایل به اوج‌گیری درگیری‌ها نیست. کانال ۱۰ تلویزیون رژیم اسرائیل بر این باور است، انتخاب روسیه برای انتقال این پیام، با توجه به روابط مساعد این کشور با ایران و حزب الله انجام گرفته است.

در همین حال، کانال ۲ تلویزیون اسرائیل ‌به نقل از منابع نظامی این رژیم گزارش داده که اسرائیل به خوبی آگاه است، ‌حزب الله قطعاً اقدام به گرفتن انتقام حمله اخیر نیروهای اسرائیلی خواهد کرد.

به گفته این منابع نظامی، پیام اسرائیل به حزب الله این بوده که اگر چاره‌ای جز انتقام‌گیری نیست، عملیات حزب الله دست‌کم نباید اهداف غیر نظامی را شامل شود، در غیر این صورت، دامنه درگیری‌ها گسترده‌تر خواهد شد. از دید این رژیم، حمله به اهداف نظامی در چهارچوب عرف نانوشته جنگ میان دو طرف پذیرفته است.

به هر حال، در شرایطی که تلاش برای اطمینان دادن به افکار عمومی درباره عادی بودن اوضاع ناکام مانده و هراس از واکنش حزب الله نیز اوج گرفته، رژیم اسرائیلی پیام‌هایی ‌در دو جهت ارسال کرده است: پیامی خطاب به بیرون برای عادی‌سازی اوضاع و پیامی به داخل برای اطمینان دادن به مردم درباره اوضاع امنیتی موجود.

پیام بیرونی که در حقیقت در قالب تهدیدات این رژیم نمود یافته، دربردارنده چیز تازه‌ای نیست. در همین حال، نگرانی در میان ساکنین سرزمین‌های اشغالی نسبت به احتمال وقوع یک درگیری گسترده نیز در حال افزایش است.

یکی از آخرین نمونه‌های این تهدیدات از سوی موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم اسرائیل بیان شد. وی در جریان جلسه‌ای با حضور آویو کوچاوی، فرمانده نیروهای شمالی رژیم اسرائیل، در جریان اوضاع در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی قرار گرفت و مدعی شد، این رژیم برای مواجهه با هر چالشی آماده است. مشابه این موضع‌گیری از سوی بنی گانتز، رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل نیز بیان شد. گانتز در اظهارات خود در تلاش برای عادی جلوه دادن اوضاع اظهار داشت: «شمال آرام، قوی و باثبات است».

این در حالی است که «یدیعوت آحارانوت» گزارش داده، رژیم اسرائیل به شدت مشغول بررسی این موضوع است که ایرانی‌ها نسبت به وقایع اخیر چه واکنشی نشان خواهند داد. در حال حاضر، فرماندهی نیروهای شمالی، رئیس ستاد ارتش و وزیر جنگ مشغول ارزیابی و تحلیل اطلاعات رسیده درباره این موضوع هستند.

در مجموع، احساس کلی موجود در میان مقامات رژیم اسرائیل این است که اوضاع فعلی همچون یک بمب ساعتی آماده انفجار است؛ اما کسی نمی‌داند این بمب چه زمان‌ و ‌کجا منفجر خواهد شد! تا آن زمان، مقامات اسرائیلی تلاش دارند آمادگی خود را برای مواجهه با شرایط افزایش دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۶
انتشار یافته: ۷
اسراییل از روز اول تغیانگر بوده است
خودش با دست خودش گورش را میکند
من که پیامشان را نفهمیدم .
تنهاراه اقدام تلافی جویانه است.ماهمه منتظریم.مرگ براسراییل
توبه گرگ مرگ است.خدا قوت حزب الله
مرگ بر اسرایل
این دلهره و اضطراب در میان صهیونیستها باید حداقل تا زمان انتخابات این رژیم در اسفند ماه ادامه داشته باشد تا زمینه ساز شکست و به زباله دان تاریخ فرستادن نتانیاهو گردد.
اسرائیل غلط کرده تا آخرین قطره شهدامون ازاشون انتقام میگیرم زند باد حزب اله ننگ بر صهونیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان