بازدید 3842

جانبازان جنگ نرم چه کسانی هستند؟

ضرغامی با اشاره به حوزه جنگ نرم توضیح داد: این حوزه بسیار پیچیده‌، جدید و جدی‌تر از دوران هشت سال دفاع مقدس است و حمله‌های ساماندهی شده خاصی را به همراه دارد. حوزه جنگ نرم بسیار بمباران می‌شود و جانبازان بسیاری نیز از این جهت تحول جمهوری اسلامی داده می‌شوند به گونه‌ای که اگر هنرمندی در یک محفل یا اثری به شهدا و یا انقلاب اسلامی عرض ارادت کند او را وادار می‌کنند که در این راه قدم نگذارد. متاسفانه در این بین نیز برخی دست‌اندرکاران و مسئولان در رابطه با این عزیزان دچار غفلت می‌شوند .
کد خبر: ۴۷۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶ 26 January 2015
رئیس پیشین سازمان صدا و سیما گفت: دشمن تلاش می‌کند هرکسی را که در راه ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس قدم می‌گذارد منحرف کند و در این راه هنرمندان در اولویت قرار دارند.

به گزارش ایسنا‌، شامگاه گذشته پنجم بهمن ماه کنگره 140 شهید عرصه فیلم با حضور خانواده‌های این شهدا در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.

در این کنگره عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس پیشین رسانه ملی در سخنانی گفت: برگزاری چنین مراسمی باعث فرهنگ سازی و مناسک سازی خواهد شد و به نظر می‌رسد که در راه احیای ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس بازگشتی داشته‌ایم. چرا که احساس می‌شد این ارزش‌ها دارد به فراموشی سپرده می‌شود.

وی ادامه داد: اگرچه در چند سال گذشته غفلت‌هایی در حوزه دفاع مقدس انجام شده بود اما این کنگره فرصتی مبارک است چون خون پاک شهدا و شهادت طلبی آنها در دوران هشت سال دفاع مقدس معادلات دنیا را به هم زد و موجب تحول انسان‌ها شد. خوشبختانه امروز اقبال خوبی از سوی هنرمندان نسبت به برگزاری کنگره شهدای هنرمند شده است اما در این موقعیت دشمن هم بیکار نمی‌نشیند.زخم خورده است و تلاش می‌کند که هر کسی در این راه قدم می‌گذارد‌، به ویژه هنرمندان را منحرف کند چون برای آنها بسیار سخت است که هنرمندان پا در عرصه ‌،ارزش‌ها بگذارند و از سوی دیگر برای آنها قابل پذیرش نیست که هنرمندان جامعه را تحت تاثیر قرار دهند بنابراین از همه امکانات نرم برای مقابله با آن استفاده می‌کنند.

ضرغامی با اشاره به حوزه جنگ نرم توضیح داد: این حوزه بسیار پیچیده‌، جدید و جدی‌تر از دوران هشت سال دفاع مقدس است و حمله‌های ساماندهی شده خاصی را به همراه دارد. حوزه جنگ نرم بسیار بمباران می‌شود و جانبازان بسیاری نیز از این جهت تحول جمهوری اسلامی داده می‌شوند به گونه‌ای که اگر هنرمندی در یک محفل یا اثری به شهدا و یا انقلاب اسلامی عرض ارادت کند او را وادار می‌کنند که در این راه قدم نگذارد. متاسفانه در این بین نیز برخی دست‌اندرکاران و مسئولان در رابطه با این عزیزان دچار غفلت می‌شوند .

وی ادامه داد: در فضای هنری، دشمن تلاش می‌کند با جوسازی‌، شایعه‌پراکنی‌،تهمت و دشنام کاری کند که هنرمندان وارد عرصه‌های ارزشمند انقلاب و دفاع مقدس نشوند و حتی گاهی ممکن است هنرمندانی تحت تاثیر این شرایط قرار گیرند اما گاهی همین عزیزان را می‌بینیم که تحت فشار قرار دارند ولی به گونه‌ای جواب همه این تهمت‌ها و حرف‌ها را می‌دهند که شاید گاهی بچه‌های حزب‌اللهی انقلاب نیز اگر بخواهند جواب بدهند شاید کمی شیک‌تر حرف‌هایشان را بزنند. اما گویا خدا این هنرمندان را حمایت می‌کند.

وی با بیان این مطلب که هنرمندانی که در این حوزه جانباز می‌شوند نزد خدا پاداش دارند، گفت: کسی که در راه خدا و انقلاب اسلامی مورد حمله و نکوهش واقع شده است اجر بسیاری نزد خداوند خواهد داشت و مصداق جانباز شدن در راه حق است.

به گزارش ایسنا در بخش دیگر این مراسم سردار نصیری فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران در سخنانی گفت: پیش از برگزاری کنگره 140 شهید عرصه فیلم دو کنگره دیگر برای عکاسان و هنرمندان عرصه تئاتر در استان‌های یزد و اردبیل برگزار شد. امروز یاد شهدایی را گرامی می‌داریم که به ثبت وقایع تصاویر مرتبط با دوران دفاع مقدس پرداخته‌اند.

همچنین در ادامه پرویز شیخ طادی از فیلمسازان کشورمان با بیان این مطلب که باید به جانبازان اعصاب و روان و خانواده آنها تریبون داد،تاکید کرد: هشت سال است که در دو دولت پیگیر شرایط جانبازان اعصاب و روان و خانواده‌هایشان هستم اما کارمان به جایی نرسیده است. متاسفانه شرایط نگهداری آنها بسیار غیراستاندارد است. این در حالی است که جانبازان اعصاب و روان همان کسانی هستند که روزی در جبهه به آنها فرمان می‌دادیم و می‌رفتند اما حالا به دلیل شرایطی که دارند جامانده محسوب می‌شوند و در جای غیراستاندارد آنها را نگهداری می‌کنند.التماس می‌کنم که ماهانه تریبون آزاد داشته باشیم و آن را در اختیار جانبازان اعصاب و روان و خانواده‌هایشان قرار بدهیم. تجلیل کافی نیست اگرچه خوب است ولی باید ببینیم که اکنون این جانبازان چه وضعیتی دارند؟ از کجا تامین می‌شوند و چه تعدادشان بیکار هستند. وقتی در این مراسم به عنوان سخنران دعوت شدم خوشحال شدم. چرا که حالم روحم و قلمم با حضور در چنین مراسم‌هایی خوب می‌شود.

به گزارش ایسنا در بخش‌های پایانی این مراسم محمود کریمی علویجه گوینده خبر «خرم شهر آزاد شد» در سوم خرداد سال 1361 با اصرار رئیس پیشین رسانه ملی و خانواده شهدا که در این مراسم حضور داشتند به روی سن رفت تا آن خبر را بازخوانی کند.

وی ابتدا به خوانش دو قطعه شعر با مضمون ایثار و شهادت پرداخت و سپس بیان کرد:هنگامی که خبر خرمشهر آزاد شد را اعلام کردم شرایط خاصی حاکم بود و این که اکنون بخواهم بار دیگر خبر را اعلام کنم شاید درست نباشد.

به گزارش ایسنا در بخش‌ دیگر این مراسم ضمن شعرخوانی استاد علی معلم دامغانی، با حضور عزت الله ضرغامی‌، سردار نصیری‌، مادر شهید ابراهیم اصغرزاده، برادر شهید محمدرضا شکروی و قنادیان رئیس سازمان بسیج هنرمندان از تمبر شهدای عرصه فیلم رونمایی شد.

همچنین در حاشیه این مراسم طومار خانواده‌های شهدای عرصه فیلم در رابطه با حمایت از نام حضرت محمد(ص) به امضا رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل