بازدید 2852

جمع آوری دلالان ارزی وظیفه نیروی انتظامی است نه بانک مرکزی

معاون ارزی بانک مرکزی با تأکید براینکه جمع آوری دلالان میدان فردوسی و بازار ارز وظیفه این بانک نیست گفت: تمام درآمد نفت طبق روال به حساب بانک مرکزی واریز می شود.
کد خبر: ۴۶۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴ 26 January 2015

معاون ارزی بانک مرکزی با تأکید براینکه جمع آوری دلالان میدان فردوسی و بازار ارز وظیفه این بانک نیست گفت: تمام درآمد نفت طبق روال به حساب بانک مرکزی واریز می شود.

به گزارش تسنیم، غلامعلی کامیاب در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا با وجود ابلاغیه بانک مرکزی برای اعلام نرخ ارز از سوی کانون صرافان و عدم فعالیت دلالان فردوسی در بازار ارز کماکان دلال‌ها نرخ دلار را تعیین می‌کنند و اقدام قضایی با این افراد انجام نشده است، اظهار داشت: ان‌شاءالله دلال‌ها هم جمع می‌شوند، ما نباید اینها را جمع کنیم ولی به زودی جمع خواهند شد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا بانک مرکزی بازه زمانی مشخصی برای کانون صرفان به منظور اعلام نرخ ارز تعیین نکرده است، گفت: هنوز کانون صرفان آمادگی ندارد و در حال فراهم کردن زیرساخت‌ها برای اعلام نرخ انواع ارز است.

معاون ارزی بانک مرکزی در پاسخ به توضیح کانون صرافان مبنی براینکه بانک مرکزی بخشنامه مذکور را دیر اعلام کرده و این علت باعث تأخیر اعلام نرخ ارزها شده است، گفت: ما با کسی دعوا نداریم و نمی‌خواهیم بگوییم چه کسی دیر اعلام کرد و چه کسی زود، اما این موضوع احتیاج به کمی کار دارد و باید سیستم ساده‌ای توسط کانون صرافان تهیه شد.

خبرنگاری گفت: آیا اجرای این مصوبه از سوی کانون صرافان چند ماه طول خواهد کشید، که کامیاب پاسخ داد: خیر به صورت روزشمار شما می‌توانید منتظر اعلام نرخ ارز باشید.

کامیاب درپاسخ به دیگر پرسش خبرنگار ما مبنی براینکه آیا بانک مرکزی با نیروی انتظامی برای جمع آوری دلال‌ها از بازار ارز هماهنگی لازم را انجام داده‌ است گفت: هماهنگی‌ها انجام شد ولی نمی توانم این را بگویم چرا که این وظیفه ما نیست و وظیفه ما اعلام مقررات است، اما اینکه چه زمانی جمع می شود را نمی‌توانم بگویم. باید فرصتی داد که بازار خودش را پیدا کند.

خبرنگاری از معاون ارزی بانک مرکزی سوال کرد که آیا دولت قصد انتشار مستندات خروج 22 میلیارد دلار ارزی که معا ون اول رئیس جمهور از خروج آن طی دولت قبل خبر داده بود، را ندارد که کامیاب سکوت کرد.

وی همچینن در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی براینکه رئیس کل سابق بانک مرکزی طی نامه ای از معاون اول رئیس جمهور خواست تا میزان واریز درآمد نفت به خزانه را اعلام کند، با این حساب لطفا آماری از میزان درآمد واریزی به خزانه اعلام کنید، افزود: در حال حاضر همه درآمد نفت به بانک مرکزی می آید و از بانک مرکزی توزیع می‌شود.

معاون ارزی بانک مرکزی در پاسخ به اینکه آیا امسال تمام درآمدهای نفتی به خزانه بانک مرکزی واریز شده است یا خیر؟ گفت: مگر تاکنون درآمد نفت توسط بانک مرکزی دریافت نمی‌‌شد. نمی دانم علت این سوال چیست؟ درآمد نفت وصول می شود و طبق روال به بانک مرکزی واریز می‌شود. مشکلی در وصول درآمد نفت نداریم.

کامیاب همچنین درپاسخ به این پرسش که شنیده‌ها حاکی از برداشت 1.8 میلیارد از صندوق توسعه ملی است، گفت: خیر برداشتی انجام نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل