بازدید 3935

پیروزی حزب سیریزا در انتخابات یونان

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در یونان حاکی از آن است که حزب چپ‌گرای سیریزا در این انتخابات پیروز شده است.
کد خبر: ۴۶۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۳ 26 January 2015
نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در یونان حاکی از آن است که حزب چپ‌گرای سیریزا در این انتخابات پیروز شده است.

به گزارش ایسنا، حزب سیریزا در یونان که مخالف سیاست‌های ریاضت اقتصادی است، برنده انتخابات عمومی شده و آتن را بر سر طرح نجات بزرگ مالی در مسیر برخورد بالقوه با اتحادیه اروپا قرار داده است.

درحالی که تقریبا 70 درصد آرا شمارش شده، پیش‌بینی می شود که این حزب 149 کرسی کسب کند که فقط دو کرسی کم‌تر از اکثریت مطلق است؛ هرچند این رقم می‌تواند تغییر کند.

آنتونیس ساماراس، نخست‌وزیر یونان در تماس با آلکسی سیپراس، رهبر 40 ساله حزب سیریزا پیروزی این حزب را در انتخابات پارلمانی این کشور تبریک گفت.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که سخنگوی سیریزا حزب چپ‌گرای یونان و یک مقام حزب راست‌گرای حاکم گفت‌وگوی تلفنی نخست‌وزیر با آلکسی سیپراس را تایید کرده‌اند.

ساماراس اعلام کرد، این خواست مردم یونان است و او به این خواسته احترام می‌گذارد. با این حال، حزب دموکراسی نو نقش تعیین‌کننده‌ای در تحولات آینده و تضمین باقی‌ ماندن یونان در منطقه اروپا بازی خواهد کرد.

وی با بیان این که «یونان روزهای سخت بحران اقتصادی‌ را پشت سر گذاشته است»، گفت، یونان را در شرایطی در سال ۲۰۱۲ تحویل گرفته که کشور در آستانه فاجعه بوده است.

ساماراس ساعاتی پیش و هم‌زمان با برگزاری انتخابات پارلمانی در یونان از رأی‌دهندگان این کشور خواسته بود از هرگونه اقدام ماجراجویانه در انتخابات پرهیز کنند.

بی.بی.سی گزارش داد، رهبر حزب سیریزا متعهد شده است، برای نحوه بازپرداخت بدهی یونان با وام‌دهندگان بین‌المللی وارد مذاکره شود. او همچنین قول داده که بسیاری از تدابیر ریاضتی را لغو کند.

سیپراس یک‌شنبه شب به جمع حامیان خود رفت و گفت: امروز مردم یونان تاریخ ساز شدند.

وی تصریح کرد که رأی‌دهندگان یونانی مجوزی روشن و قوی برای هدایت کشور در اختیار حزب او گذاشته‌اند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار