بازدید 3915

دو تروریست معروف مالزی و فیلیپین کشته شدند

ذوالکیفلی بن هیر، مالزیایی معروف به «مروان» کارشناس بمب که وزارت امور خارجه آمریکا پنج میلیون دلار برای دستگیری وی جایزه تعیین کرده بود، کشته شد.
کد خبر: ۴۶۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۵ 26 January 2015
ذوالکیفلی بن هیر، مالزیایی معروف به «مروان» کارشناس بمب که وزارت امور خارجه آمریکا پنج میلیون دلار برای دستگیری وی جایزه تعیین کرده بود، کشته شد.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه 'استار' مالزی روز دوشنبه اعلام کرد که این تروریست تبعه مالزی یکشنبه شب در درگیری نیروهای مسلح فیلیپین با گروهی مسلح در نزدیکی شهر 'ماماساپانو' در جنوب این کشور کشته شده است.

استار نوشت: گزارش نشان می دهد ممکن است این تروریست که در جنوب شرق آسیا تحت تعقیب بوده است در یک درگیری مسلحانه در جنوب فیلیپین کشته شده باشد.

روزنامه «اینکویرر» فیلیپین نیز به نقل از فرماندهان جبهه ملی آزادیبخش مورو گزارش داد که 'مروان' و 'عبدالباسط عثمان' دو تروریست تحت تعقیب ممکن است یکشنبه شب در درگیری کشته شده باشند.

سازمان های اطلاعاتی مالزی خرداد ماه امسال اعلام کرده بودند 'مروان' تروریست این کشور که تصور می شد در حملات هوایی دو سال پیش فیلیپین کشته شده باشد، زنده است و به فعالیت های تروریستی و آموزش افراد برای عملیات انتخاری ادامه می دهد.

'ذولکیفلی عبدهیر' معروف به مروان رهبر شاخه مجاهدین مالزی (کی.ام.ام) و عضو مرکز جماعت اسلامی این کشور در لیست تروریست های تحت پیگرد قرار داشت.

سازمان های اطلاعاتی مالزی بر این باور بودند که وی به عنوان یک عضو فعال گروه شبه نظامی با تروریست های ابوسیاف همکاری می کند.

گروه تروریستی ابوسیاف که از تروریست های داعش نیز حمایت کرده است در جنوب فیلیپین اقدام به آدم ربایی، باج گیری و عملیات تروریستی می کند.

سازمان های اطلاعاتی مالزی معتقدند 'ذولکیفلی عبدهیر' بمب گذاران انتحاری فراوانی را در جنوب فیلیپین آموزش داده است.

ارتش فیلیپین سال 2012 منطقه ای در جنوب این کشور را که براساس گزارش سازمان های اطلاعاتی مرکز حضور تروریست ها بود مورد حمله قرار داد و گفته شد ده ها تروریست سرشناس از جمله این تروریست مالزیایی در این حملات کشته شدند.

پس از حملات روز گذشته نظامیان فیلیپین به تروریست ها بار دیگر گفته شد 'ذولکیفلی عبدهیر' کشته شده، اما تاکنون مقامات نظامی فیلیپین این موضوع را تایید نکرده اند.

«عبدالباسط عثمان» تبعه فیلیپین نیز درساخت بمب تبحر داشته و با گروه های تروریستی ابوسیاف و جماعت اسلامی که پایگاهشان در جنوب فیلیپین است، ارتباط داشته است.

گمان می رود باسط هماهنگ کننده چندین بمب گذاری از سال 2003 تاکنون بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار