بازدید 12899
۱
با رفع موانع دسترسی به شبکه‌های اجتماعی؛

فرصت گسترش اندیشه رهبر انقلاب را به همه مردم ایران بدهیم

شاید بهتر باشد مسئولان امر در روزهای پیش رو به سرعت فیلترینگ هوشمند را در شبکه‌های اجتماعی و به طور خاص فیس بوک و توئیتر اجرایی نمایند و ضمن مسدودسازی صفحات مسئله دار، مابقی بستر این شبکه‌های اجتماعی را رفع فیلتر نمایند تا بدین ترتیب تمام مردم ایران بتوانند از این فضا برای دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و گسترش اندیشه رهبری در چنین جبهه‌هایی بهره برد.
کد خبر: ۴۶۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷ 26 January 2015
انعکاس بسیار وسیع پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپا در رسانه‌های جهان و به ویژه در شبکه‌های اجتماعی، این پرسش را پیش آورد که آیا نباید در راستای توسعه دیپلماسی عمومی، این فرصت را فراهم کرد تا اندیشه انقلابی مقام معظم رهبری در فضای مجازی گسترش یابد و موانع پیش روی چنین بهره برداری ویژه از ظریف شبکه‌های اجتماعی را به سرعت برطرف نمود و به پیروی از رهبر انقلاب، بسیج عمومی برای گسترش پیام انقلاب و رهبری شکل بگیرد؟

به گزارش «تابناک»؛ با سلسله وقایع مشکوک رخ داده در پاریس و سپس موج مخالفی که به راه افتاد، در نهایت به اسلام‌هراسی دامن زده شد و منجر به توهین‌‌های وسیعی به رحمة للعالمین در رسانه‌های فرانسه و برخی دیگر از رسانه‌های اروپایی شد تا واکنش وسیع مسلمانان جهان و برپایی کمپین‌های صلح‌آمیز فراوانی برای دفاع از حضرت محمد مصطفی (ص) به عنوان یکی از مقدسات 1.5 میلیارد مسلمان عالم را در پی داشته باشد.

فرصت گسترش اندیشه رهبری را به همه مردم ایران بدهیم

در این شرایط بحرانی، رهبر با ذکاوت انقلاب اسلامی، در حرکتی هوشمندانه اقدام به نگارش یادداشتی خطاب به جوانان اروپا کردند؛ یادداشتی که ادبیاتش متناسب با مخاطب جوان غربی انتخاب شده بود و نکاتی را در دل خود داشت که واکنش تحسین برانگیز گروهی از رسانه‌های غربی را در پی داشت؛ از آن جمله می‌توان به بهره برداری از کلیدواژه‌های آشنا برای جوانان غربی در متن این نامه مهم اشاره کرد که بیان رهبری را نزدیک‌تر به سطح ادراک آنها نموده است.

علاوه بر توصیه به عدم پیش‌داوری در قبال دین اسلام و نادیده گرفتن تبلیغات اسلام هراسانه علیه این دین رحمانی، توصیه تکمیلیِ مراجعه مستقیم این جوانان غربی به متن قرآن برای شناخت بهتر اسلام نیز جزو محورهای مهمی بود که در این نامه مورد توجه قرار گرفت و در واقع رهبری شخصاً با ورود به این عرصه، خط مشی تازه‌ای را پیش روی جریان انقلابی قرار دادند و آن هم تعامل و گفت‌وگو با نسل جوان و تصمیم گیرنده برای آینده اروپا درباره ماهیت اسلام حقیقی است.

فرصت گسترش اندیشه رهبری را به همه مردم ایران بدهیم

در این میان برای شکستن انحصار رسانه‌ای غول‌های خبری دنیا و رساندن این پیام رهبر معظم انقلاب به گوش جهانیان، نقش شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر و فیس‌بوک بسیار پررنگ بود و بهره برداری این شبکه‌ها که به عنوان «رسانه‌های اجتماعی / Social media» شناخته می‌شوند تاثیر شگرفی در گسترش مخاطبان این پیام داشت و در قالب میلیون‌ها پست‌ و توئیت مستقیماً و یا غیرمستقیم به این پیام و جزئیاتش پرداخته شد که البته بیشتر این تلاش‌‌های یاران رهبری در فضای مجازی در راستای گسترش اصل متن پیام به اشکال مختلف بود.

در همین راستا مطابق با آماری که در برنامه دیروز-امروز-فردای شب پیشین (یکشنبه) اعلام شد، بیش از شانزده میلیون توئیت با مضمون پیام رهبری در توئیتر منتشر شده و حجم بسیار بالایی از پست‌ها نیز در فیس بوک با همین رویکرد منتشر شده و سهم دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز در این زمینه قابل توجه بوده است؛ پیام‌هایی که بخش قابل توجهی‌ از آنها با هشتگ letter4u# همراه شده و یک جریان خبری عظیم را شکل داده است.

فرصت گسترش اندیشه رهبری را به همه مردم ایران بدهیم

در چنین شرایطی آنچه محل تامل است، عدم وجود امکانی مناسب برای دسترسی عموم مردم به شبکه‌های اجتماعی برای بسیج عمومی در راستای رساندن این پیام به دورترین نقاط جهان است و متاسفانه یاران رهبری در آن سوی مرزها و سراسر جهان و گروهی از مردمان که به امکان عبور از فیلترینگ دسترسی داشته‌اند، توانسته‌اند در این زمینه تاثیرگذار باشند و این موج بزرگی که به راه افتاده با حضور بخش حداقلی از ظرفیت اجتماعی حامی گفتمان انقلاب اسلامی است؛ گفتمانی که در پیام رهبری متبلور است.

از این منظر شاید بهتر باشد مسئولان امر در راستای فیلترینگ هوشمند، دست به کار شوند و در روزهای پیش رو به سرعت فیلترینگ هوشمند را در شبکه‌های اجتماعی و به طور خاص فیس بوک و توئیتر اجرایی نمایند و ضمن مسدودسازی صفحات مسئله دار، مابقی بستر این شبکه‌های اجتماعی را رفع فیلتر نمایند تا بدین ترتیب تمام مردم ایران بتوانند از این فضا برای دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و گسترش اندیشه رهبری در چنین جبهه‌هایی بهره برد.

نباید فراموش کرد که حضور حداکثری مردم مسلمان و معتقد ایران برای دفاع از اسلام، ایران، رهبری نظام و ارزش‌های اصیل و حقیقی در در چنین عرصه‌هایی به عنوان بزرگ‌ترین فضاهای اجتماعی آنلاین که برای گسترش پیام رهبری نیز مورد بهره برداری قرار می‌گیرند، اتفاقی شبیه حضور حداکثری مردم باایمان کشورمان در جبهه‌‌های دفاع مقدس است، با این تفاوت که این بار خاکریزهای جهانی پیش رو است که به جای ایجاد سد در مقابلش، باید به آن ورود کرد و عرصه را در اختیار گرفت؛ اتفاقی که در ماجرای اخیر مشخص شد، قابل تحقق است و یک «ما می‌توانیم» احتیاج دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۱
با توجه به اینکه دسترسی به فیلتر شکن و عبور از فیلتر برای تمام کاربران کامپیوتر حتی مبتدی ترین کاربران بسیار ساده است و فیلتراسیون هیچ تاثیری در ورود افرادی که میخواهند به فیسبوک و توییتر بروند ندارد. پس بهتر است ازادسازی شود. و قسمتهای خاص ان را فیلتر نمایند مثل سایت گوگل و یا ویکی پدیا فقط قسمتهایی از ان فیلتر است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی