بازدید 5637

افزایش تنش میان آمریکا و رژیم صهیونیستی

ظاهرا دامنه اختلافات رژیم صهیونیستی و آمریکا به حدی است که اوباما حاضر نیست علاوه بر نخست‌وزیر اسرائیل با رئیس این رژیم نیز دیدار کند.
کد خبر: ۴۶۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷ 25 January 2015
ظاهرا دامنه اختلافات رژیم صهیونیستی و آمریکا به حدی است که اوباما حاضر نیست علاوه بر نخست وزیر اسرائیل با رئیس این رژیم نیز دیدار کند.

 به گزارش تسنیم، به نظر می‌رسد دامنه تنش میان آمریکا و رژیم صهیونیستی به حدی است که باراک اوباما علاوه بر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل حاضر نیست با رئوین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی نیز دیدار کند.

آلیستر بسکی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا امروز یکشنبه اعلام کرد اوباما نمی‌تواند با ریولین در طی سفرش به نیویورک با وی دیدار کند زیرا تداخل برنامه‌ وجود دارد.

این در حالی است که به نوشته جروزالم پست در هفته‌های گذشته تماس‌هایی میان مقامات اسرائیل و آمریکا در جریان بود تا متعاقب درخواست ماه دسامبر (2 ماه قبل) ریولین دیداری میان اوباما و وی در آمریکا صورت بگیرد.

تنش میان آمریکا و اسرائیل از هفته گذشته شدت بیشتری گرفت یعنی زمانیکه جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی غیرمتعارف از نتانیاهو دعوت کرد تا در کنگره آمریکا سخنرانی با محور ضد ایرانی انجام دهد.

بر همین اساس جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید هفته گذشته در واکنش به دعوت نخست وزیر اسرائیل به مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: دعوت بینر از نتانیاهو به کنگره نقض پروتکل است.

همچنین کاخ سفید در واکنش به این اقدام کنگره اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن به دلیل نزدیک شدن به انتخابات اسرائیل با وی دیدار نخواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار