بازدید 9045

آخرین قیمت اوراق تسهیلات مسکن

آخرین وضعیت قیمت اوراق تسهیلات مسکن نشان می دهد که قیمت این اوراق در هفته های اخیر ثابت مانده و در محدوده 80 هزار تومان در حال معامله است.
کد خبر: ۴۶۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷ 25 January 2015
 آخرین وضعیت قیمت اوراق تسهیلات مسکن نشان می دهد که قیمت این اوراق در هفته های اخیر ثابت مانده و در محدوده 80 هزار تومان در حال معامله است.

به گزارش ایسنا، اوراق تسهیلات مسکن که در نیمه اول امسال افزایش بی سابقه ای پیدا کرد و در قیمت‌های 100 هزار تومان معامله می شد، اکنون با کاهش تقاضا و افت قیمت مواجه شده و روند متعادل تری به خود گرفته است.

افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن از دی ماه 1392 و با افزایش میزان وام مسکن از 20 به 35 میلیون تومان آغاز شد و موجب بهم خوردن تعادل در عرضه و در نهایت افزایش شدید قیمت شد. هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید این اوراق تا جایی پیش رفت که شائبه سفته بازی در این اوراق شدت گرفت و اوراق موجود در بازار کفاف متقاضیان را نمی کرد بر این اساس محدودیت‌هایی برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت و سفته بازی در نظر گرفته شد.

اما سوم آذر ماه و مشخص شدن نتیجه مذاکرات روند این اوراق را همانند روند بازار سرمایه تغییر داد به طوری که هیجانات موجود در این بازار فروکش کرد و قیمت آن روند نزولی در پیش گرفت.بر این اساس افت شدید تقاضا در این اوراق موجب شد تا قیمت " تسه" ها متعادل شده و به محدوده ی 78 تا 80 هزار تومان برسد. این کاهش به مذاق خریداران واقعی مسکن خوش آمد زیرا هزینه های آنها از 9 میلیون تا سطح 7 میلیون کاهش پیدا کرد.

کارشناسان می گویند یکی از دلایل اصلی ارزان شدن این اوراق، ادامه رکود در بازار مسکن است به طوری که با توقف خرید و فروش در بخش مسکن، تقاضای موجود برای خرید این اوراق نیز کاهش پیدا کرده و به کمتر از 300 میلیارد تومان در‌ ماه رسیده است.

بر این اساس با کاهش تقاضا و قیمت در این اوراق، متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند به طوری که برای دریافت وام 45 میلیونی مسکن باید 90 ورقه حق تقدم تسهیلات خریداری کرده و حدود 7 میلیون و 200 هزار تومان هزینه کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر