بازدید 7324
۹

تصویب افزایش قیمت برق و آب در کمیسیون تلفیق

مفتح ادامه داد:‌ کمیسیون تلفیق در مصوبه دیگری مقرر کرد از مشترکین آب شهری علاوه بر دریافت آب بها به ازای هر متر مکعب آب شرب 150 ریال دریافت شود تا برای آبرسانی آب شرب روستاها هزینه شود.
کد خبر: ۴۶۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶ 25 January 2015
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 94 گفت که بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق درآمدهای ماهیانه تا یک میلیون و 150 هزار تومان از مالیات معاف می‌شوند.

به گزارش  ایسنا، محمد مهدی مفتح در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در یک نشست خبری اظهار کرد: در بند الف تبصره 9 لایحه بودجه سال 94 در رابطه با سقف معافیت مالیاتی حقوق ودستمزد، درآمد سالیانه تا 138 میلیون ریال یعنی ماهیانه یک میلیون و 150 هزار تومان از مالیات معاف شد .

وی افزود : همچنین مقرر شد مازاد دریافتی تا هفت برابر حداقل حقوق با نرخ مالیاتی 10 درصد و مازاد آن با نرخ مالیاتی 20 درصد محاسبه شود.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق در صورت تصویب نهایی این مصوبه در مجلس میزان معافیت مالیاتی درآمد کارکنان دستگاه‌های دولتی وغیر دولتی یکسان خواهد شد.

مفتح ادامه داد:‌ کمیسیون تلفیق در مصوبه دیگری مقرر کرد از مشترکین آب شهری علاوه بر دریافت آب بها به ازای هر متر مکعب آب شرب 150 ریال دریافت شود تا برای آبرسانی آب شرب روستاها هزینه شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق یاد آور شد: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مقرر شد وزارت نیرو در ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی 30 ریال عوارض از مشترکین برق شهری، باغ‌شهرها و خانه‌باغ‌های حاشیه‌ی شهرها دریافت کند تا برای توسعه برق روستایی مصرف شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین از مصوبه دیگراین کمیسیون خبر داد که بر اساس آن سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف می‌شود در بودجه سال 94 سازمان مناطق آزاد و ویژه نظارت کند و بودجه سال 95 این سازمان را در لایحه بودجه بیاورد.

وی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق گفت: ما بندی را به لایحه بودجه اضافه کردیم که بر اساس آن آستانهای مقدس مثل آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه (س) و شاهچراغ و قرارگاه‌های سازندگی موظف می‌شوند در سال 94 اظهار نامه مالیاتی و حساب سود و زیان خود را به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنند و طبق قانون مالیاتهای مستقیم مالیات خود را بپردازند. البته مقرر شد منابع درآمد مالیاتی حاصل از فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های تابعی آستان قدس به صورت بودجه‌ای در ردیف جمعی و خرجی به آستان قدس برگردد و در آنجا هزینه شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد:‌در مصوبه دیگری مقرر شد مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات عمرانی پروژه‌های نیمه تمام تا زمان اتمام طرح به سال بعد مالی منتقل شود. پیش از این زمانی که سال تمام می‌شد اگر اعتبار عمرانی جذب نشده بود باید به حساب خزانه بر می‌گشت اما بر اساس این مصوبه این اعتبار باید سر جای خود باقی بماند تا سال بعد در جهت اتمام پروژه مصرف شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در پایان از مصوبه دیگر این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی موظف می‌شوند به ازای هر پیامک 10 ریال اضافه از استفاده کنندگان این خدمات دریافت کنند تا این مبلغ برای مصارف حوزه بهداشت و درمان هزینه شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۹
موافقم.
بابا چه خبره؟! چند بار گران می کنید؟ دوره قبلی اینطوری گرون نمیشد.
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
خدارحمت کنه پدراحمدی نژادرو...............
خوشم میاد این نماینده ها کلا با هرگونه افزایش قیمت موافقن
بجای اخبار فوتبالی

اینو بزنین صفحه اصلی خبر

ملت خسته شدن از این افزایش قیمت
این افزایشها جبران کاهش بهای جهانی نفت است وگرنه بعید است در حوزه های بهداشت و... هزینه شود.
قبول ندارید چند ماه دیگر سخنان وزیر بهداشت را گوش کنید.
مگر روستایی هم مانده که آب و برق و گاز نداشته باشد؟
اين گراني ها تاكي مي خواهد ادامه پيدا كند
قبض تلفن امده 17 هزار تومان 8 هزارتومان پول تلفن 9 هزار تومان مالیات - عوارض- هم کد سازی
قبض گاز امده 23 هزار تومان 13 هزار تومان گاز 10 هزار تومان ابونمان - مالیات - عوارض گازرسانی به روستا ها
و...
دولت ماهیانه 500 میلیارد تومان از همین عوارض گیرش میاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر