بازدید 4437

برنامه دولت برای افزایش مدیران زن

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به حضور زنان در مجلس گفت: با توجه به رتبه‌های کشور در حوزه‌های شکاف جنسیتی و توانمندی سیاسی زنان، نیازمند اتخاذ تدبیر جدی برای افزایش تعداد زنان در مجلس و شوراهای شهر و روستا هستیم. تحقق این هدف نیازمند عزم ملی و همکاری جامعه است.
کد خبر: ۴۶۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳ 25 January 2015
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه هستیم. باید از گذشته درس بگیریم و با آسیب شناسی عملکرد کنونی، جایگاهی شایسته متناسب با نقش زنان در برنامه ششم توسعه ترسیم کنیم.

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی در نشست خبری که امروز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به منظور تشریح برنامه‌های کمیته امور زنان و خانواده ستاد دهه فجر برگزار شد، افزود: لازم است به بازخوانی وضعیت زنان و یادآوری نقش آنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و میزان فاصله وضع موجود با وضع مطلوب، آرمان‌های انقلاب اسلامی و اهداف سند چشم‌انداز بپردازیم.

رییس کمیته امور زنان و خانواده ستاد دهه فجر به تشریح برنامه‌های کمیته امور زنان و خانواده در دهه فجر پرداخت و اظهار کرد: تاکنون 19 دستگاه اجرایی و 28 استان برنامه‌های خود را به ما اعلام کردند و تا کنون 7864 برنامه از دستگاه‌ها و 6564 برنامه از دستگاه‌های اجرایی دریافت کرده‌ایم. از میان دستگاه‌های اجرایی بنیاد شهید و آموزش و پرورش و از میان استان‌ها، استان فارس بیشترین برنامه‌ها را اعلام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: عناوین برنامه‌ها در دو محور فرهنگی و اجتماعی تعریف شده است و از میان روزهای دهه فجر بیشترین برنامه حوزه زنان و خانواده 15 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، چراکه اینروز به عنوان انقلاب اسلامی استحکام خانواده، زنان و سبک زندگی ایرانی – اسلامی نامگذاری شده است.

مولاوردی با اشاره به معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در دهه فجر اظهار کرد: در این ایام بیانیه‌ای صادر می‌کنیم علاوه بر آن به دیدار خانواده‌هایی که یکی از اعضای آنها در دوران پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند می‌رویم.

رییس کمیته امور زنان و خانواده ستاد دهه فجر اضافه کرد: نشست مشترک مشاور امور بانوان دستگاه‌های اجرایی با معاونت امور زنان 18 بهمن‌ماه به میزبانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود. علاوه بر آن همزمان با دهه فجر هیات دولت به استان اصفهان سفر می‌کند و من به عنوان نماینده دولت به سمیرم می‌روم. علاوه بر آن در جشن سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اسلامشهر شرکت و سخنرانی می‌کنم.

مولاوردی درباره سایر برنامه‌های حوزه زنان و خانواده در دهه فجر اظهار کرد: در این روزها 7 نمایشگاه منطقه‌ای به ابتکار وزارتخانه‌های کشور، صنعت معدن و تجارت با عنوان نقش زنان در توسعه پایدار برگزار می‌شود. علاوه بر آن در بازارچه خیریه، انجمن دیپلماتیک بانوان در دفتر مطالعات وزارت خارجه برپا می‌شود. یکی دیگر از برنامه‌های این هفته نیز برگزاری اجلاس زنان اندیشمند انقلاب اسلامی است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: همایش ملی زنان در توسعه اجتماعی نیز فردا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برپا می‌شود. علاوه بر آن معاونت امور زنان و خانواده در دومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت مشارکت دارند.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در زمینه اهدای جایزه فیلم برتر در حوزه زنان و خانواده فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر گفت: هنوز این کار نهایی نشده است و در حال پیگیری آن هستیم و سعی می‌کنیم که مقدمات اهدای جایزه به فیلم برتر در حوزه زنان و خانواده فراهم شود. این کار به نظر ما بسیار تاثیرگذار است چراکه موجب فرهنگسازی و نشان دادن جایگاه واقعی زنان ایرانی می‌شود.

به گزارش ایسنا، رییس کمیته امور زنان و خانواده ستاد دهه فجر درباره قالب‌های برگزاری برنامه‌های دهه فجر اظهار کرد: این برنامه‌ها در قالب‌های جشن، همایش، برگزاری مسابقه و... برگزار می‌شود. علاوه بر آن در این ایام طرح‌های مختلفی از جمله طرح‌های عمرانی افتتاح می‌شود. البته انتظار نداریم در این برنامه‌ها به نیازهای زنان پاسخ گفته شود و هدف از برگزاری آنها بیشتر گرامیداشت خاطرات دوران پیروزی انقلاب اسلامی است. البته قصد داریم در هفته زن دست کم سالی یکی، دو مساله زنان را شناسایی کنیم و در دستور کار قرار دهیم.

مولاوردی با بیان اینکه در جهت هدفمند شدن همایش‌های زنان تلاش شده است، اظهار کرد: از جمله همایش‌هایی که در دوران دهه فجر برگزار می‌شود همایش 600 نفری انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، همایش زنان بلوچ، همایش شیوه‌های تقویت بنیان خانواده از منظر قرآن و همایش ازدواج و سلامت اجتماعی می‌توان اشاره کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اقدامات انجام شده به منظور شناساندن انقلاب اسلامی به جوانان امروزی در قالب برنامه‌های دهه فجر گفت: باید از فعالیت‌های محوری به سمت اثربخشی حرکت کنیم. این کار نیازمند هماهنگی، همکاری بین‌بخشی و عزم ملی است و در این زمینه همکاری صداوسیما و نهادهای فرهنگی بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: امیدواریم به زودی این اتفاق بیفتد چراکه در صورت تداوم عملکرد جزیره‌ای نباید انتظار داشته باشیم جوانان به دوران پیروزی انقلاب اسلامی تعلق خاطر داشته باشند.

رییس کمیته امور زنان و خانواده ستاد دهه فجر در پاسخ به این پرسش که آیا معاونت امور زنان و خانواده، برنامه‌ای برای افزایش حضور زنان در بدنه دولت دارد، گفت: در برنامه‌های ارائه شده از سوی دکتر روحانی در دوران انتخابات به ضرورت افزایش مشارکت زنان اشاره شده بود و در راهبردهای زنان و خانواده نیز این موضوع در نظر گرفته شده است و رییس جمهور از ما خواسته در زمینه حضور پررنگ زنان در دولت برنامه اجرایی ارائه دهیم.

مولاوردی اضافه کرد: قرار است طی برنامه‌ای سه ساله نظام اداری اصلاح شود البته هنوز این برنامه تصویب نشده و در کمیسیون‌های دولت قرار دارد. امیدوارم این برنامه به زودی به تصویب برسد تا بتوانیم برنامه اجرایی آن را ارائه دهیم. معاونت امور زنان و خانواده در این برنامه پیشنهاد داده که سالی 10 درصد به تعداد مدیران زن افزوده شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به حضور زنان در مجلس گفت: با توجه به رتبه‌های کشور در حوزه‌های شکاف جنسیتی و توانمندی سیاسی زنان، نیازمند اتخاذ تدبیر جدی برای افزایش تعداد زنان در مجلس و شوراهای شهر و روستا هستیم. تحقق این هدف نیازمند عزم ملی و همکاری جامعه است.

وی تاکید کرد: ما معتقد به شایسته‌سالاری هستیم و عدالت جنسیتی باید جای خود را در برنامه‌ها باز کند البته ما به دنبال ایجاد توازن بین حضور زنان در حوزه‌های کاری و زندگی هستیم و این موضوع نیز مانند توازن نقش‌ها میان زنان و مردان باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیته امور زنان و خانواده ستاد دهه فجر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: انقلاب اسلامی به اذعان بسیاری از تحلیلگران یکی از منحصربه‌فردترین انقلاب‌های جهان است که با بر هم زدن معادلات سیاسی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ جهان مطرح شد. تاثیرات انقلاب اسلامی نه تنها در حوزه‌های سیاسی بلکه در حیات اجتماعی و فرهنگی مردم ایران قابل مشاهده است. زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران پیروزی و غرفه‌های مختلف پس از آن نقش غیرقابل کتمانی داشته‌اند و این موضوع مورد اذعان همگان است.

مولاوردی اضافه کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بیانات حکیمانه و داهیانه حضرت امام (ره) خیل عظیم زنان را با خود همراه کرد. ایشان معتقد بودند که زنان باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت داشتند و بر هم‌دوش بودن زنان و مردان و حتی عملکرد بهتر زنان در برخی از حوزه‌ها تاکید داشتند. بعدها حضرت امام (ره) از حضور زنان برای شرکت در مجلس خبرگان حمایت کردند و یکی از اعضای تیمی که قرار بود به شوروی سفر کند را زن قرار دادند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان در مقدمه قانون اساسی مورد خطاب قرار گرفتند، گفت: بخشی به عنوان زن در قانون اساسی وجود دارد. در این بخش اشاره شد که زنان از وضعیت شیء بودن باید خارج شوند و به صورت هم‌رزم مردان در عرصه‌های مختلف فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: زنان با تاسی از قرآن کریم، سیره حضرت رسول (ص)، معصومان (ع)، نیاز جامعه در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند و به رغم بعضی از بی‌میلی‌ها توانستند نقش‌آفرینی کنند.

رییس کمیته امور زنان و خانواده ستاد دهه فجر در پایان اضافه کرد: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، برخی از دیدگاه‌ها تلاش می‌کردند زنان را به اندرونی بازگردانند اما حضرت امام (ره) را به صحنه خودآگاهی و فعالیت رساندند و هویت زن مسلمان را احیا و بازتعریف کردند و الگویی بدون افراط و تفریط به جهانیان ارائه دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار