بازدید 2422

برگزاری انتخابات شورایاری‌ها غیرقانونی است

کد خبر: ۴۶۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷ 25 January 2015
رئیس شورای عالی استان‌ها با غیرقانونی خواندن فعالیت شورایاری‌ها و برگزاری انتخابات آن‌ها، گفت: برای ادامه فعالیت شورایاری‌ها و همچنین برگزاری انتخابات باید طرح یا لایحه‌ای به مجلس ارایه و درصورت اخذ مجوز فعالیت آن‌ها پیگیری شود.

غلامرضا بصیری‌پور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با غیرقانونی خواندن فعالیت شورایاری‌ها٬ گفت: عملکرد شورایاری‌ها در حال حاضر منطبق بر قانون نیست.

وی با یادآوری شرح وظایف شوراها٬ افزود: در گذشته شرح وظایف شورایاری‌ها ماده قانونی داشت تحت عنوان ماده 72 که اجازه تشکیل انجمن ها٬ تعاونی‌ها و امثال آن را به شوراها می‌داد که مجلس آن را لغو کرد.

بصیری‌پور با بیان اینکه هم‌اکنون در خصوص فعالیت شورایاری‌ها قانونی وجود ندارد٬ تصریح کرد: برای ادامه فعالیت شورایاری‌ها و همچنین برگزاری انتخابات باید طرح یا لایحه‌ای به مجلس ارایه و درصورت اخذ مجوز فعالیت آن‌ها پیگیری شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری انتخابات اسفندماه سال جاری شورایاری‌‌ها می‌توانند از کانال هماهنگی با وزارت کشور عمل کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در حال حاضر شرح خدمات شورایاری‌ها وجود ندارد٬ گفت: در خصوص فعالیت شورایاری‌ها نیازمند قانونی منسجم هستیم.

 

در قانون اساسی انجمن شورایاری تعریف نشده است

وی با بیان اینکه انجمن شورایاری در قانون اساسی تعریف نشده است٬ گفت: اگر مجلس انجمن شورایاری محله را تصویب و اجرا کند چون عام بوده و همه محلات کشور را شامل می‌شود یک امر قانونی و منطبق با قوانین در کشور جاری و ساری خواهد شد.

بصیری‌پور گفت: اگر قانون اساسی در خصوص شورایاری‌های محله اجرا شود همخوانی بین مطالبات مردم و وظایف شورایاری‌های محله نیز صورت خواهد گرفت.

وظایف و اختیارات شوراها با خواسته‌های مردم همخوانی ندارد

وی با تاکید بر اینکه در سطح کشور حدود هزار شورای شهر با مجموع حدود 117هزار عضو داریم٬ گفت: اینکه شورایی ضعف داشته باشد نمی توان به عملکرد همه شوراها تعمیم داد.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: شوراها معتقدند که آنچه در قانون اساسی در مورد وظایف شورا آمده عملی نشده و در حال حاضر وظایف و اختیارات شوراها با خواسته‌های مردم همخوانی ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار