بازدید 1826

ائتلاف ضدداعش امری بی‌نتیجه است

کد خبر: ۴۶۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱ 25 January 2015
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مبارزه با تروریسم از سیاست‌های اصولی ایران است، گفت: تمام گروه‌های مسلح در سوریه و عراق با هر نامی که علیه مردم بی‌دفاع سلاح در دست گرفته‌اند، تروریسم بوده و تقسیم آنها به بد و خوب ماهیت آنها را عوض نمی‌کند.

به‌ گزارش فارس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با کلودیا روت نایب رئیس مجلس بوندستاگ آلمان که روز گذشته (4 بهمن ماه) صورت گرفت، با اشاره به تأثیر مثبت و گفت‌وگو و رایزنی نمایندگان و مقامات کشورها در ایجاد درک متقابل از یکدیگر اظهار داشت: هیأت‌های متعدد پارلمانی و دولتی در سال‌های اخیر میان ایران و آلمان مبادله شده است که این می‌تواند سبب افزایش درک متقابل و تسهیل توسعه هر چه بیشتر روابط فیمابین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران‌های منطقه و افزایش تحرکات گروه‌های تروریستی در سال‌های اخیر افزود: افراط‌گرایی و تروریسم از مشکلات بزرگ منطقه هستند که قدرت گرفتن آنها در سوریه و عراق نتیجه سیاست‌های غلط آمریکا و هم پیمانانش در منطقه بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بی‌نتیجه خواندن اقدامات صورت گرفته توسط ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربیات خود در مبارزه با تروریست را در اختیار حکومت عراق و رهبران اقلیم کردستان برای مبارزه با تروریسم قرار داد و با این کار مانع سقوط مناطق بیشتری از این کشور گردید.

بروجردی مبارزه با تروریسم را از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و ادامه داد: تمام گروه‌های مسلح در سوریه و عراق با هر نامی که می‌جنگند و علیه مردم بی‌دفاع سلاح در دست گرفته‌اند، تروریسم بوده و تقسیم آنها به بد و خوب یا خواندن آنها با نام‌هایی چون معارض یا مخالف ماهیت آنها را عوض نخواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5 گفت: بعد از توافق ژنو تاکنون جمهوری اسلامی ایران بنا به گزارش‌های آژانس، به تعهدات خود پایبند بوده و اکنون رسیدن به توافق نهایی در گرو تصمیم 1+5 است که می‌تواند با دید واقعی و پرهیز از نگاه سیاسی و ابزاری به رسیدن به توافق کمک کند.

وی همچنین تصریح کرد: در این مذاکرات آنچه از ابتدا غیر قابل مذاکره بوده و هست، دست کشیدن از حق مسلم ملت ما در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

کلودیا روت نایب رئیس مجلس بوندستاگ آلمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان بیان داشت: هدف سفر من و هیأت همراه به ایران، گشودن دریچه جدید در روابط دو جانبه فی‌مابین و توسعه همکاری‌های دوستانه آلمان و ایران در زمینه‌های مختلف است.

نایب رئیس مجلس آلمان همچنین با اشاره به علاقه‌مندی آلمان به همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم در منطقه گفت:‌ آلمان با اطلاع از نقش موثر ایران در تحولات منطقه از همکاری با آن در زمینه مبارزه با تروریسم استقبال می‌کند.

کلودیا روت همچنین یادآور شد: مبارزه با تروریسم تنها با ابزار نظامی امکانپذیر نیست و راه‌ حل از بین رفتن آن در منطقه سیاسی بوده و از طریق گفت‌وگوی کشورهای مهم و تأثیرگذار منطقه و جهان می‌توان به راه‌حل واقعی نائل شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی