بازدید 1564

سهم تولید از منابع هدفمندی; از تخصیص تا تحقق

کد خبر: ۴۶۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹ 25 January 2015
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر پرداخت کامل سهم تولید از منابع حاصل از هدفمندی تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون، 30 درصد از کل درآمد هدفمندی باید به تولید اختصاص یابد، اما موضوع مهم، میزان تحقق واقعی است.

حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درخصوص کاهش سهم تولید از منابع هدفمندی، گفت: طی سال جاری، دولت 10 هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی را برای حمایت از تولید در نظر گرفت، اما متاسفانه این رقم تاکنون محقق نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: البته پیش از این مقرر بود که از محل اجرای قانون هدفمندی، 48 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل شود، اما عدم تحقق این رقم، باعث کاهش سهم تولید از اجرای قانون مذکور شد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 ادامه داد: دولت تاکنون هزار و 200 میلیارد تومان به بخش صنعت یارانه پرداخت کرده، اما به هرحال باید مشخص شود که تاکنون به سایر موارد ماده 8 از قبیل کشاورزی و معدن نیز چقدر پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم تولید از منابع هدفمندی برای سال آتی 5 هزار و 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده، بیان کرد: هرچند که این رقم دردی را از تولید دوا نمی کند، اما امیدواریم که حداقل همین رقم هم بطور کامل محقق شود، البته نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق، پیشنهاد افزایش سهم تولید را مطرح خواهند کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: بر اساس قانون، 30 درصد از کل درآمدهای حاصل هدفمندی باید به تولید اختصاص یابد، اما موضوع مهم، میزان تحقق واقعی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه طبق قانون، باید منابع حاصل از هدفمندی در قالب تسهیلات بلاعوض، وجوه اداره شده و یا یارانه تسهیلات بانکی به تولید اختصاص یابد، گفت: البته ما پیشنهاد دادیم که در صورت عدم امکان اجرای این قانون، دولت به واحدهای تولیدی، پس از اصلاح ساختار در بخش تکنولوژی و فناوری، میزان صرفه جویی در انرژی را در قالب یارانه تولید پرداخت کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: در اینصورت نه تنها به نقدینگی نیاز نیست، بلکه حمایت از تولید بصورت هدفدار صورت می گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار