بازدید 2620

نخست‎وزیر ژاپن خواستار آزادی روزنامه‏‎نگار اسیر شد

نخست وزیر ژاپن بامداد یکشنبه به وقت محلی خواستار آزادی سریع یک روزنامه نگار ژاپنی تحت اسارت داعش پس از ادعای سربریده شدن یک گروگان ژاپنی دیگر شد.
کد خبر: ۴۶۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۹ 25 January 2015
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن بامداد یکشنبه به وقت محلی خواستار آزادی سریع یک روزنامه نگار ژاپنی تحت اسارت داعش پس از ادعای سربریده شدن یک گروگان ژاپنی دیگر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز از توکیو، مقامات دولت ژاپن گفته اند نمی توانند موثق بودن تصویری که ظاهرا متعلق به هارونا یوکاوا است تایید کنند. آبه ودیگر مقامات خواستار آزادی سریع یک گروگان باقی مانده ژاپنی شدند. «کنجی گوتو یوکاوا» یک شهروند ژاپنی در ماه اوت توسط شبه نظامیان داعش در سوریه در جریان آنچه که وی تلاش برای راه اندازی یک شرکت امنیتی خواند، به گروگان گرفته شد.

گوتو یک خبرنگار کارکشته جنگ در اواخر اکتبر در تلاش برای تضمین آزادی یوکاوا وارد سوریه شده بود.

در یک تصویر ویدئوی که روز شنبه در یوتیوب قرار گرفت و بعدا حذف شد تصویری از گوتو با پیراهن نارنجی به همراه صدای ظاهرا خود وی که به انگلیسی صحبت می کرد پخش شد.

در نوار ضبط شده ظاهرا گوتو می گوید یوکاوا اعدام شده است. ولی این روزنامه نگار گفت دولت ژاپن می تواند برای نجات جان وی وارد عمل شود.

آبه پس از یک نشست سریع با وزیران خارجه، دفاع ودیگر وزیرانش به خبرنگاران گفت: ما در حال استفاده از تمام مجراها و وسایل دیپلماتیک در تلاش برای آزادی این گروگان هستیم. 

وی گفت: این اقدام تروریستی یک اقدام خشن هولناک وغیر قابل قبول است . من احساس قوی از خشم دارم و این اقدام را محکوم می کنم . من باردیگر مصرانه خواستار آزادی آقای کنجی گوتو هستم.

رویترز نیز نمی تواند اعتبار نوار پخش شده را تایید کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل