بازدید 2863

نباید ریسک سیستماتیک به سرمایه‌گذار بورس تحمیل شود

مدیر نظارت بر بورسها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تصمیم‌گیران نباید ریسک سیستماتیک و خارج از کنترل مردم به سهامداران تحمیل کنند.
کد خبر: ۴۶۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵ 24 January 2015

مدیر نظارت بر بورسها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تصمیم‌گیران نباید ریسک سیستماتیک و خارج از کنترل مردم به سهامداران تحمیل کنند.

محمودرضا خواجه‌نصیری درگفت‌وگو با فارس، در مورد انتقاد برخی از سهامداران مبنی بر اینکه آنها به تشویق وزیر اقتصاد وارد بازار سرمایه شده و اکنون زیان‌ دیده‌اند، گفت: زیان سهامداران در بورس مطلوب کسی نیست، اما بازار سرمایه دغدغه‌هایی دارد.

وی افزود: شرکت‌های بورسی هم زیان‌ده و هم سود‌ده هستند و سهامداران که به بازار سرمایه ورود پیدا می‌کنند، باید بدانند برخی از اتفاقات در حوزه کل اقتصاد کشور است و خارج از اختیار بازار سرمایه است.

وی افزود: گاهی سیاست‌های اقتصادی بر شرکت‌های بورسی اثرگذار است و سرمایه‌گذار حس می‌کند که تحت کنترل او نیست و مجموعه سیاستگذاران باید رویکردی به بازار سرمایه داشته باشند که ریسکی که تحت کنترل مردم نیست، به آنها تحمیل نکنند.

مدیر نظارت بر بورسها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: کسانی که وارد بازار سرمایه می‌شوند، باید به صورت حرفه‌ای عمل کنند و با مطالعه وارد بازار شوند.

خواجه‌نصیری در پاسخ به این پرسش که عده‌ای از سهامداران در مورد گزارش شرکت‌های بورسی گلایه دارند که آنها برای حضور در بازار سرمایه سودآور نشان داده می‌شوند و برای غیر آن زیان ده نمایان می‌شوند، گفت:‌ سطح نظارت سازمان بورس قبل از انتشار گزارش شرکت‌ها در چارچوب استاندارد افشای اطلاعات است، ولی مسئولیت صحت اطلاعات در زمان ارسال با ناشر همان اطلاعات یعنی شرکت مربوطه است.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که وجود دارد و باز دارنده است این است که اگر یک شرکت بر خلاف واقع اطلاعاتی منتشر کند چون ضمانت اجرای افشای اطلاعات نادرست طبق قانون بالاست، باید پاسخگو باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها