بازدید 3420

ماهی‌های ایرانی در سفره روس‌‌ها

معاون وزیر جهادکشاورزی از صادرات ۱۰۰ تن قزل‌آلا به روسیه در آینده‌ای نزدیک خبر داد وگفت: پیش بینی می‌شود تولید این ماهی در سال‌جاری بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته باشد.
کد خبر: ۴۶۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴ 24 January 2015
معاون وزیر جهادکشاورزی از صادرات ۱۰۰ تن قزل‌آلا به روسیه در آینده‌ای نزدیک خبر داد وگفت: پیش بینی می‌شود تولید این ماهی در سال‌جاری بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته باشد.

حسن صالحی در گفتگو با مهر در مورد تولید ماهیان گرمابی طی سال‌جاری اظهار داشت: قطعا میزان تولید این نوع ماهیان طی سال‌جاری با افزایش همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارائه آمار دقیق در زمینه میزان تولید امکان‌پذیر نیست، افزود: ارائه آمار پس از جمع بندی میسر خواهد بود.

رئیس سازمان شیلات کشور در مورد تولید قزل‌آلا نیز گفت: پیش بینی‌مان این است که تولید این ماهی بین ۱۰ تا حداکثر ۱۵ درصد کاهش داشته باشد چراکه مسئولان سازمان دامپزشکی تشخیص دادند تعدادی از مزارع که دچار بیماری شده بودند به دلیل عدم سرایت بیماری به مزارع دیگر و مدیریت آن؛ باید خشک شوند، مدتی آیش باشند و مجددا بچه ماهی ذخیره کنند.

صالحی با بیان اینکه پرورش گونه‌های دیگر این کمبود را جبران می‌کند، افزود: اقدامات لازم برای صادرات قزل‌آلا به روسیه انجام شده، در حال حاضر کارهای اداری آن در حال انجام است و به زودی ۱۰۰ تن قزل‌آلا به این کشور صادر می‌شود ضمن اینکه این صادرات حتما تا پایان سال‌جاری انجام خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش تولید و صادرات قزل‌آلا سبب افزایش قیمت این ماهی در بازار داخلی نخواهد شد؟ گفت: خیر، تولیدات دیگر این مساله را پوشش خواهد داد ضمن اینکه امسال به دلیل تقاضای بازاری که وجود داشته؛ نسبت به سال گذشته واردات فیله ماهی تیلاپیا نیز با افزایش همراه است.

صالحی تاکید کرد: امسال افزایش محصولات شیلاتی بویژه آبزی پروری، قطعا از نرخ تورم کمتر خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر