بازدید 32883
حماسه‌ای دیگر در شبکه‌های اجتماعی‌؛

حمله به مرد آمریکاییِ هم‌نامِ داور بازی ایران و عراق!

اگر موج واکنش‌های توهین‌آمیز نسبت به اتفاقات مختلف در فضاهای گوناگون و به ویژه فضاهایی نظیر فیس‌بوک قابل توقف نباشد و فقر فرهنگی عده‌ای بدین سادگی قابل رفع نباشد، می‌توان حداقل به این گروه توصیه کرد، توهین‌هایشان را روی ‌شخص متمرکز کنند و حداقل از حملات کور به اشخاص هم‌نام بپرهیزند.
کد خبر: ۴۶۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹ 24 January 2015
پس از پایان بازی تیم‌های فوتبال ایران و عراق و حذف ملی‌ پوشان ایران از جام ملت‌های آسیا، قابل پیش‌بینی بود که موج رفتارهای غیراخلاقی به عنوان واکنشی مسبوق به سابقه درباره داور این مسابقه شکل بگیرد و بی‌نتیجه بودن همه تلاش‌های رسانه‌ای برای توقف چنین رفتارهایی نمودار شود؛ اما هیچ‌کس تصور نمی‌کرد حتی اشخاص هم‌نام داور آخرین بازی ایران در جام‌ملت‌ها نیز از این حملات در امان نمانند!

به گزارش «تابناک»، وقتی بنجامین ویلیامز، دومین کارت زرد را به مهرداد پولادی نشان داد و ایران را از‌‌ همان نیمه اول دیدار ایران و عراق ده نفره کرد، تنها برد تیم ملی فوتبال کشورمان می‌توانست او را از مهلکه‌ای نجات دهد که در فضای آنلاین انتظارش را می‌کشید؛ اما تیم ده نفره ایران پس از پذیرش سه گل و به ثمر رساندن سه گل، نتوانست در ضربات پنالتی موفق باشد و برنده از مستطیل سبز خارج نشد و اتفاقاً کارلوس کی‌روش نیز به درستی او را نقد کرد.حمله به مرد آمریکاییِ هم‌نامِ داور بازی ایران و عراق!

همه چیز آماده بود که داور بازی ایران و عراق مورد لطف قرار گیرد و بنا به ‌تجربه‌های پیشین، این بار نیز حملاتی به سرعت آغاز شد و این داور در شبکه‌های اجتماعی با توهین‌های رکیک و تصویرسازی‌های رکیک‌تر، پاسخ اشتباهش را به سبک معمول دریافت کرد و این پاسخ طبق معمول به اندازه کافی وسیع و تکان‌دهنده بود که سایر داوران نیز حسابِ کار دستشان بیاید و دیگر شاهد چنین ناداوری‌هایی در قبال تیم ملی فوتبال ایران نباشیم.

با این حال، تنها بنجامین ویلیامزِ داور نبود که مورد حمله قرار گرفت، بلکه هر بنجامین ویلیامزی که در شبکه‌های اجتماعی به ویژه در فیس‌بوک‌ حضور داشت، حمله گسترده کاربران ایرانی را تجربه کرد و در این میان، گزینه‌ای که ظاهراً شبیه‌ترین مورد به داور بازی بود، با بیشتری حملات مواجه شد؛ مردی هم‌نامِ داور بازی ایران و عراق که ساکن و اهل آمریکا بود که توسط گروهی از هم‌وطنان اشتباه گرفته شد و به شدت مورد عنایت قرار گرفت.

بنجامین ویلیامزِ آمریکایی پس از اتفاقات رخ داده برای او، در پستی در صفحه‌اش در فیس‌بوک از اینکه در چند ساعت ۹۹۲ نفر از ایران ـ که رو به افزایش است ـ برایش درخواست دوستی فرستاده‌اند، ابراز تعجب کرد و گفته است: «نمی‌دانم مشکلی بوجود آمده یا اینکه محبوبیت من در ایران در حال افزایش است!» و سپس در کامنت‌ها اشاره کرده که بیش از ده بار تلاش برای هک حساب کاربری‌اش صورت پذیرفته و فیس بوک در واکنش به این تلاش‌‌ها، رمز عبور جدیدش را به تلفن همراهش فرستاده است!حمله به مرد آمریکاییِ هم‌نامِ داور بازی ایران و عراق!

دقایقی بعد توسط برخی دوستانش در کامنت‌های همین پست، متوجه ماجرا و علت این حجم درخواست دوستی می‌شود و خبر انگلیسی بازی ایران و عراق و نام داور بازی به او اطلاع داده می‌شود و اشتباه رخ داده با ویلیامز آمریکایی در میان گذاشته می‌شود، تا او در واکنش با زبانی طنز بگوید: «خب، گمان می‌کنم، تنها گزینه‌ای که دارم، تغییر نامم باشد‌». 

او همچنین پرینت اسکرینی ‌از پیام‌های آمده برای حساب کاربری‌اش در فیس بوک گذاشته و گفته که هزاران نفر او را آدم سفیه و... خوانده‌اند و البته در میان پیام‌ها نیز تعداد قابل توجهی به زبان انگلیسی به این آمریکایی ـ البته به اشتباه ـ توهین کرده‌اند تا او بر خلاف پیام‌های ایرانی، نیازی به تجربه این پیام‌ها نداشته باشد!

اگر موج واکنش‌های توهین آمیز نسبت به اتفاقات مختلف در فضاهای گوناگون و به ویژه فضاهایی نظیر فیس بوک قابل توقف نباشد و فقر فرهنگی عده‌ای بدین سادگی قابل رفع نباشد، می‌توان حداقل به این گروه توصیه کرد، توهین‌هایشان را ‌روی یک شخص متمرکز کنند و حداقل از حملات کور به اشخاص هم‌نام بپرهیزند.

این یک حقیقت تلخ است که چندین برابر گروهی که در ورزشگاه آزادی با هم یک توهین را تکرار می‌کنند، در فضاهای مجازی فعالند و شاید تنها زمان و تغییر نسل‌ها بتواند وضعیت را تغییر کند، زیرا اگر قرار بود نقدهای رسانه‌ای و گفتار‌ها و نوشتار‌ها تأثیری داشته باشد، قطار توهین ـ که هر چند مدت یک بار با یک اتفاق پیش می‌آید ـ در ایستگاهی متوقف می‌شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۸۵
ادب هرفردنشانه شخصيت اوست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
ادب مرد به ز دولت اوست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
پلیس فتا باید با این افراد برخورد کنه تا اولا این افراد بی فرهنگ و بی ادب بدونند فضای مجازی اینقدر ها هم بی در و پیکر نیست
و هم اینکه آبروی ایران و ایرانی حفظ بشه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
نخیر، نشانه خانواده دار بودن اوست.
اون ارائه بلیطه که نشانه شخصیت فرده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
ارائه بليط نشانه شخصيت شماست.
آرما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
رعایت نوبت نشانه شخصیت شما میباشد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
باعث تاسفه که در قرعه کشی بازیای جام جهانی آقای فردوسی پور که شخصیتی به ظاهر متمدن و فوتبالی و تحصیلکرده به نظر میاد اومد و اون حرفارو در مورد مجری زن زد و عاقبتش شد اون فوش وناسزاها و مسخره کردن بیک زاده الانم مجریای صدا و سیما جوری وانمود میکنن که فقط تقصیر داور بوده و تنها مشکل فوتبال ما داور ها هستن خدایی ما قهرمان هم میشدیم باز هم به ادعای مضحک اول بودن تو اسیا مینازیم؟؟الان ژاپن حذف شده باید بگیم امارات بهتر از ژاپنه؟؟این فرهنگ کسای که اکثرا دانشجو وتحصیلکرده هستن هست بله متاسفانه حتی بیرون فضای مجازی هم بدتر از این حرفاست یه نگاهی به بازار و خیابون بندازین به ادبیات خودمون میفهمیم
والا ما هم تو فيسبوك هستيم ولى شخصيت خودمون بهمون اجازه حرفهاى بى ربط و لايك پيج هاى بيخود رو بهمون نميده،كلا بازيه ديگه اگه تو زمين كار رو تموم ميكردن ديگه حرف و حديث نداشت درسته شايد داور جانب دارانه عمل كرد ولى دليل به فحاشى نيست!
پاسخ ها
amin
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
تو فیسبوک شخصیت های پشت پرده رو میشن!!
راستش این فقر فرهنگی متعلق به عده ای نیست. فراموش نکنیم همین که قرار شد با آرژانتین بازی کنیم چه ناسزاها نثار مسی شد. و این تنها متعلق به کسانی است که خیر سرشان سوادی و کامپیوتری دارند و به اصطلاح از اقشار فرهنگی بالای جامعه هستند. شاید اگر به دست دیگران بیفتند چه عاقبتی در انتظارشان است. من به سهم خودم شرمنده ی ین برخوردها هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
باش تا اموراتت بگذره !
ایلیا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
اینها کامپوتر ندارند اینا بچه سوسولای موبایل به دستن
آقای خندان فوتبال که برای تیم ملی کاری نکرده و نه اردوی درست و نه بازی تدارکاتی گذاشته، حداقل آدرس کاربری و تلفن داور بازی رو در اختیار علاقه مندان فوتبال قرار بده
تابناک فقر فرهنگی تو داری که احساسات مردم و نفرتشون از کسانی رو که در هر عرصه ای حتی ورزش دست از سر مردم ایران بر نمی دارند و انواع دشمنی ها و اجحاف رو در حقشون اعمال می کنند، درک نمی کنی!!! بی زحمت منتشر کنید. سانسور چیز خوبی نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
دشمنی کدومه عزیز من، مثل کبک سرتونو کردین تو برف و هیچی رو نمی بینین!! اخه تا کی کم کاری و سوء مدیریت خودمون رو به پای اشتباه دیگران میزارین!!؟؟
بس کنید دیگه!
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
دوست عزیز واقعا باید از وجود هموطنایی مثل شما که فقط دنبال دشمن و تنفر می گردید شرمسار بود. اون داور با هیچ ایرانیی نمی تونست پدرکشتگی داشته باشه که شما بخاین برین تو پیج شخصی ایشون فحاشی کنید. این فقط یه بازی پیش پا افتاده فوتبال بود نه جنگ.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
دوست عزیز در اروپا هم این اتفقات به وفور می افته، بنده طرفدار منچستر هستم. همه سال آخر فرگوسن کبیر در چمپینزلیگ و اخراج عجیب نانی یادشونه! اون اوج ناداوری تیم مورد علاقه من بود همه تیم ها ازین چیز ها دارند. حالا هی دشمن بتراش برو بجنگ تا بمیری
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
شما غير از نفرت نسبت به ديگران چيز ديگري هم در دل داري؟؟اگه 2 تا سوت اشتباه به نفع ما ميزد
با زم همينو ميگفتي؟؟بابا بس كنيد
عاجزانه درخواست ميكنم يكبار هم كه شده پيام منو سانسور نكنيد
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
احتمالا شما از این آدمایی هستی که اگه کسی زد تو گوشت میبندی به رگبار فحش :D
علی 1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
پسرم شما حرف نزنی نمیگن لالی
جون خودم شما همون برو به ادبت برس و فحش هایی که بلدی رو بده
نمی خواد از فقر و فرهنگ و ادب و این چیزا به تابناک درس بدی
خودش میدونه فحش و فقر فرهنگی چیه
در ضمن احتمالا چندتا هم فحش نثار کردی به تابناک نه؟
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
راهش فحاشی نیست/
ولي واقعا اگر ما قهرمان جام هم ميشديم به اين معني بود كه فوتبال ما ايده آل است؟...و ما مشكلي نداريم؟......
اگه به مشكلات فوتبال در ايران نگاه كنيم ميبينيم نتايج ما در فوتبال به مراتب بهتر و بيشتر از مديريت و آينده نگري ما در فوتبال است كه آنهم مرهون غيرت هاي فردي و تيمي ماست.
والا ما بیشتر سعی کرذیم آقای خندانه فوتبال و مورده عنایت قرا بدیم تا داور و
نظراولی مشکلش چی بوداخه تابناک
بعدازبازی انواع اقسام فحش ها چه در فیس بوک چه درایستاگرام نه به شخص داوربلکه به مردم عراق واعراب وگاهی نیز به استرالیاها داده شد.
اگرفک می کنیددروغ می گم به iraqeen@ وafcasiancup@ برید ببینید.. خوب این نژادپرستیه دیگه وقتی به عربهاانواع اقسام توهین هارومی کنیم ..بعدها اثرات اینکارها معلوم میشه
ادب مرد به ز دولت اوست
بنظر من یکی از مقصرین این امر رسانه است
چون اینطور به ملت القا میکنن که فقط و فقط داور باعث باخت ما شد
هیچکس نمیگه پنالتی ها رو خود ما خراب کردیم نه داور
پاسخ ها
علی 1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
چرا چرت می گی
توی همه جای دنیا گزارشگرا یه چیزی میگن
حتما اونجا ها هم میرن توی فیس بوکشون فحش میدن داور رو؟
توی اروپا البته به غیر از ایتالیا کدوم کشور اینکارای مارو میکنه؟
فرهنگمون گم شده چه ربطی به رسانه داره
بهتر است قبل از اينکه داور و هم نامهاي او را مورد تفقد قرار دهيم از بازيکن خودمان سئوال کنيم که به چه دليل ان حرکت را انجام داد.اگر داور قضاوت صحيحي داشت چه تضميني براي برد تيم کشورمان داشتيم و در ان صورت اگر تيم کشورمان مي باخت کي روش بيچاره مورد تفقد واقع ميشد کما اينکه هم اکنون نيز از طرف بعضي مربيان و بازيکنان و ... مورد تفقد واقع شده.به نظر من اولين سئوال را از آقاي کفاشيان بايد کرد که چند سال است رئيس فدراسيون است و در اين مدت چه کرده است
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
نتیجه حرفای شما یعنی اینکه لشکر فحاش و لمپن های فضای مجازی بجای داور باید کی روش و کفاشیان بازیکنان را مورد تفقد قرار میداذند !!
امان از بیکاری. مسئولین یه فکری برای اشتغال جوانان بکنند تا این عده اینجوری توی وب به ولگردی و فحاشی مشغول نباشند.
پولادی تمارض کرد یا نه؟
جواب: بله
خوب تمارض کارت زرد دارد. من نمیفهم این همه هیاهو برای چی است؟ من اومدم استرالیا برای تشویق تیم گلوم هم پاره شده ولی دلیلی برای جر زنی نمیبینم
هدف خود فیسبوک.بازی نخورید
تا کی میخوایم بگیم خیلی با فرهنگیم؟!
درسته که کار خیلی زشتیه و اصلا جای هیچ دفاعی نداره!
و حتی شاید تقصیر فولادی بسیار بیتر از ویلیامز باشه، ولی عین استدلال ازادی بیان نمیتوان هیچ خرده ای به این هموطنان گرفت.
رفتار زشتیه ولی طبق استانداردهای اونوری این کار عین ازادی شخصی و ازادی بیانه
ولی من مطمئنم که اینکار فقط از عهده عده ای ایرانی نما بر میاد!! این ایرانی نماها اونهایی هستند که بویی از تمدن 2500 ساله نبرده اند و در خیابان و طبیعت آشغال میریزند دروغگو و از زیر کار در رو هستند. فاقد درک درست از منافع جمعی بوده و متاسفانه همیشه در تعداد انبوه در صحنه حضور دارند و به همین دلیل به ملت ( ببخشید ملت نمای ) همیشه در صحنه ملقب شده اند. دشمنان نیز از صبح تا شب از فرط عصبانیت به علت پیشرفتهای عظیم فنی و اخلاقی این ملت دندان بر هم فشرده و نقشه های گوناگون بر ضد آنان میکشند بعنوان مثال دشمن بزرگ آنها بعد از دیدن تاثیرات شگرف تمدن 2500 ساله در این کشور از اینکه خود تنها چندصد سال تمدن دارد سخت برآفشته و توطئه های جدید طراحی میکند و وب سایت مملکت هم اگر اندکی پیام را مناسب با ذائقه خود و معیارهای مد نطر خود نبیند نطر را نشان نمیدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
تو عاااالییییییی!!!!
میدونید عمق فاجعه کجاست؟
فاجعه اونجاست که اکثر کسانی که این کارهارو میکنن نسل جوان و مثلا آینده ساز کشور ما هستن وقتی همچین واکنش هایی که هیج توجیح عقلانی واسش وجود نداره به وفور ازشون میبینی کاملا نگران کنندست...
البته من فکر نمیکنم ملتی در جهان وجود داشته باشه که به اندازه ما ایرانی ها تحت تاثیر جو قرار بگیره و اینقدر احساسی به همه موضوعات نگاه کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
آره. میدونم کجاست. ولی زشته. نمیگم.
لیست این بندگان بی ادب و بی فرهنگ خدا رو منتشر کنید تا شاید شرمنده بشن، البته فقط شاید!
جناب منتظر ایران تاحالا تنها تیمی نبوده که در حقش ناداوری شده. این حرفتون کاملا نسنجیده و ار زوی احساساته.یه چرخی تو دنیا بزنید.ببینید تصور ها از ایرانی در شبکه های اجتماعی چیه؟ ماجرای مسی رو یادتون رفت؟ یا حتی بازیگر پورنو. جالبه ما اسم عصبانیتمونو می ذاریم غیرت ایرانی!!!! تاحالا فک کردین اگه قرار بود همه جای دنیا این جوری باشه حتی شاید من و شما هم یه روز مورد عنایت کاربران شبکه های اجتماعی قرار می گرفتیم؟ شاید اگه ما شاهد این نوع از رفتار ها از هم وطنان به ظاهر غیورمون نباشیم این دشمنی و اجحاف هایی که شما می گین کاهش پیدا کنه
ما همیشه ملتی بودیم که دوست داشتیم تقصیر هر چیزی حتی آب و هوا رو به گردن دیگری بیاندازیم و در خیلی موارد خودمان نفرت پراکنی رو ترویج میدیم مثلا دررهمین سایت مطلبی بود درباره جباری و تحلیل اینکه او تعصب ندارد و ... در صدا و سیما هم همین فرهنگ اشاعه میشود. شما گزارش گرها رو نگاه کنید !! من بعضی بازیها رو از طریق نت نگاه میکنم و گزارشگر رو میبینم کع نصف حرفهای او توهین به تیم حریف و اگر تیم مقابل عربی باشد حتی از لباس های اونها هم ایراد میگیره. من در این چند سال در استرالیا ندیدم که گزارشگری به این شکل و شمایل گزارشگرهای ایرانی توهین کنند.متاسفانه فقر فرهنگی همه در اون دخیل هستند نوسندگان ، روزنامه‌نگاران ، خود وزارت فرهنگ ، صدا و سیما ( خیلی زیاد ) معلمین محترم ، پدر و مادران و ... .
متاسفانه در پیج ها کامنتی هایی از برخی خانم ها خوندم که بسیار بسیار تعجب کردم که چطور میشه یک خانم اینطور حرف بزنه؟؟؟!!!!
واینکه جامعه در حال سقوط فرهنگی است.
دیشب خسته و با صدای گرفته رسیدیم خونه به همراه همسر و پسر کوچکم بعد از چند ساعت رانندگی از سیدنی تا کنبرا و برگشت و تا توان داشتن نام بزرگ ایران رو فریاد زدن. صدای موسیقی بلند ماشینهای عراقی و هلهله شادیشون حتی تو سیدنی هم تعقیبمون کرده بود ولی گم می شد تو ایران ایران گفتن پسر 4 ساله ام که از صندلی عقب نه بوق کوچیکش رو کنار می ذاشت و نه اعتنایی به باخت می کرد. هر سه ما خوشحال بودیم که کنار بازیکنامون تا آخر ایستادیم و اقتخار می کنم که هموطنای حاضر در استادیوم حتی پس از باخت ایران ایستادند و با فریاد بچه ها منشکریم به بازیکنهای خسته و با صورتهای گریان بر زمین زانو زدمون یادآوری کردند که چقدر ازشون برای تا آخرین لحظه مردانه جنگیدن و امید رو با ناداوری آشکار و با تیم 10 نفره تا آخرین لحظه مسابقه زنده نگاه داشتن متشکرند. این تیم به زودی به ایران میرسه و امیدوارم هم وطنام هم در کنار این تیم و مربیش بایستند و تنهاشون نذارند. دردناک خوندن نوشته های کسانی که غیر منصفانه این تیم و کی روش رو می کوبند. این تیم ستاره نداشت ولی منسجم بود. در دفاع عالی بود و در حمله زهردار و در ارسالها موثر. بی بازی تدارکاتی آمد و احترام همه کارشناسان را جلب کرد. ماش من می توانستم ترجمه کامل نظرات کارشناسان استرالیایی را در بین دو نیمه که باشجاعت داوری همم وطن خود را مضحک، شرم آور و غیر قابل دفاع می خواندند منتشر کنم ولی به همین بسنده می کنم که از این ایستاده تر نمیشد مرد. این تیم احترام خرید ولی آنکه احترام شکست بعضی طرفداران ما بودند که با حمله به صفجات داور، فدراسیون فوتبال آسیا و طرقداران تیم های دیگر و توهین های شرم آور و نه حتی طرح مودبانه موضوع و احترام به مخاطب کاری را کردند و می کنند که هزار باخت نمی کند. من با پشمان خود در باری ایران و قطر عراقی هایی را دیدم که پرچم عراق به دور گردن داشتند و پرچم ایران در دست خود و فرزندانشان بود و در کنار ما ایران را تشویق می کردند. همکار جراح من که یک لبنانی است یر صورت خود پرچم ایران را نقش کرده بود و در 2 بازی برای تشویق به استادیوم آمد. افعانیها و تاجیک ها هم بودند. استرالیایی های زیادی با پرچم ایران به استادیوم آمدند در هر چهار مسابقه و روزنامه های استرالیایی زیادی در تحسین کیفیت تیم ایران نوشتند همانها که فردا داستان این رفتار دور از فرهنگ طرفداران تیم ایران را منتشر خواهند کرد. فوتبال تنها یک بازی است و هدف آن نزدیکی ملتهاست نه ایجاد و دامن زدن به تنفر، نژادپرستی و کینه های تاریخی. من هرگز عادت به نوشتن نداشته ام ولی احساس می کنم من، شما، همه آنهایی که می دانیم چه چیزی زشت است و سکوت می کنیم در گسترش این پدیده زشت مقصریم. در سکوت و بی عملی ماست که زشتی توسعه می یابد. باید در ایران و خارج از ایران سکوت بشکنیم و نگذاریم فرزندانمان بیاموزند بی فرهنگی را که می رود نسل ما را در خود ببلعد.
پاسخ ها
حسن موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
بعد از بازی تا حالا این اولین بار بود که یک نفر رو می بینم واقعا حرف درست رو زده. کاملا حرفتون بجا بود. و از همه مهمتر بدون هیچ گونه نژادپرستی. واقعا من نمی فهمم چرا ما باید انقد به همه توهین کنیم که آخر عاقبتمون این بشه.
مرگ بر استرالیا مرگ بر قاره اقیانوسیه مرگ بر جزاریر تاسمانی مرگ بر کانگورو مرگ بر کوالا
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
واقعا تو انسانی
کلن جوگیریم عزیزم. این عادتها تارک نمیشه تا زمانی که آگاهی افزایش پیدا نکنه. این نشان دهنده آگاهی پایین جامعه ایرانی است.
هم در ورزش باختیم و هم به زیر پا کذاشتن کلیه قوانین در نظام جمهوری اسلامی با استفاده از پولادی
امان از فقر فرهنگی که هر چه مشکل است ریشه در این فقر دارد
ادب مرد به از دولت اوست
تیتر روزنامه های ورزشی رو نگاه کنین میفهمین این فرهنگ از کجا اومده!لهش میکنیم..اعراب ....داور نامرد ...بی ... اینها نشریات وزین ما هستند دیگه چه انتظاری دارین از نوجوانهایی که اینها رو میخونن
این به دلیل عادت عده ای از مردم به فحاشی است حتی در مکالمات عادی هم برخی اگر از کلمات رکیک استفاده نکنند انگار امکان تعامل و برقراری ارتباط ندارند
جواب فقر فرهنگی فقر فرهنگی چطور تشکیلاتی که با فرهنگ هستش دست به توطئه می زنه و هر دوره یک داور که فقر فرهنگی داره و حاضر همه چیز رو زیر پا بزار و و ملتی رو که تنها شادیش فوتباله رو افسرده کنه البته نه یک دور بلکه چند دوره متوالی فقر فرهنگی حساب نمی شه ولی چند تا فحش که از سر درماندگی فقر فرهنگی محسوب می شه داور بازی یه کارت قرمز به ما داد چند تا به عربها نداد این هم اتفاقه ؟امیدوارم این کامنتو بزارید اقایان ثروتمند فرهنگی
سلام
ما هم جوون هستیم. بخدا اینا معلوم نیست بچه کدوم مدرسه هستن یا از کدوم ده‌کوره فارغ تحصیل شدن. وگرنه خودم، دوستام، فامیلامون و ... رو میشناسم که همشون این مسخره‌بازیا رو دوس ندارن.
اینا یه عده کمی هستن که متاسفانه تو فیسبوک ریختن!
به نظرم بیشتر از داور ناداور به کفاشیان باید پرداخت که این فوتبال را مثل کهنه ... کرده است!
باید دید این فرهنگ را چه کسی باب کرده است؟ از نظر این حقیر صدا وسیما نقش بسیار پررنگی در این زمینه دارد چرا که گزارشگران صدا و سیما یکصد و بیست دقیقه روی اعصاب بینندگان راه می روند و داور بیچاره را از همه چیز ساقط می کنند و برای یک بازی فوتبال آن قدر مایه می گذارند که برای مشکلات جوانان نمی گذارند میخواهم از صدا و سیمای محترم بپرسم همه مشکلات جوانان ما فوتبال است؟
گروهی از این طریق اکتساب می کنند و با این روش اعصاب جوانان بیکار ما را خرد می کنند و آنها نیز این حرکات ناشایست را انجام می دهند.
ما کلا در همه زمینه ها حماسه سازیم...
مردم خیلی راحت از اشتباهات خودشون میگذرند و یا اصلا اونهارو نمیبینند ولی از اشتباه دیگری نه , منتظر بهانه ای هستند که تمام حرص خودشون رو سرش خالی کنند.
شاید همون تاثیری که اشتباه داوری تو نتیجه بازی داشت , خیلی از اشتباهات ما تو زندگی بقیه داشته باشه
و جالبتر اینکه همیشه حق رو به خودمون میدیم که طرف رو محاکمه و تنبیه کنیم . مثلا در همین قضیه به جای پیگیری شکایت میریم فحش میدیم.
آموزش و پرورش باید فکری اساسی در اصلاح این روند آز مدرسه ها بکنه
آقایان وخانها این قدر از ادب وفرهنگ صحبت نکنید .یک مقدار هم بخودتان حق بدهید.در عرصه میدان ورزش چند بار حق ما ایرانیان را ضایع کردند. که دل میلیون ها ایرانی را خون کردند. میدانید دلیل آن چیست. چون مجامع بن المللی ونهاد های ورزشی ورزش را سیاسی کردند . داور های مغرض سیاسی وبعضا رشوه گیرها بارها حق ایران را پایمال کردند. میدانید ایرانیها چرادرشبکه های اجتماعی حرفهای رکیک مینویسند .؟برای اینکه در دنیا دادرسی نیست این همه در ورزش حق ایران را ضایع کردند کدام نهاد بین المللی رسیدگی کرده است؟ در صورتی که میدان ورزش باید بین مجامع دنیا صمیمیت ودوستی ایجاد وبرقرارکند
در تمام جامع جهانی به هر طریق به ما ظلم میکنند جوان هم تقصیر نداره داور نامرد و آقای پولادی قهرمانی آسیا را مفت از از چنگ ما در آورند . من هم عصبانی هستم
باسلام
هنر نزد ایرانیان است و بس
با تغییر نسل ها موافقم
باید بگذره ،غیر از این نمیشه این چند درصد ایرانی رو ادب کرد
وجود بازیکنانی همچون پولادی همیشه برای تیم ملی مشکل ساز بوده بازیکنی که ادب و اخلاق را رعایت نکند اینطور باعث حذف تیم و ناراحتی یک ملت میشود
فوتبال ورزش استعماری است و این هم از تبعات برخی طرفدارانش هست. همه چیز را فدای یک بازی میکنند. فرهنگ و انسان دوستی و اسلام کجا رفت؟؟؟
من خودم الان تو صفحه فیس ویلیاز اشتباهی بودم بنده خدا آخه واقعا چرا ؟ شرم آوره واسه اون دسته از ایرانیان متاسفم!
از کانال قانونی هم فدراسیون اعتراض کرده؟بهتر نیست از راه درست اعتراض و بازبینی بازی رو درخواست بکنیم تا داور جریمه یا ممنوع البازی بشه؟
این همه ناهنجاری و بی فرهنگی که در این دهه اخیر رواج پیدا کرده حاصل کارفرهنگی بوده که دراین مدت توسط بزرگترها انجام شده وحالا باید نتیجه آن راببینیم ضمنا فحاشی وبد دهنی مربوط به آدمهای ضعیف می باشد که عرضه هیچ کاری ندارد وفقط این کارزشت را انجام می دهد ماباید درمشکلات کمی صبوری به خرج دهیم وبلند طبع باشیم مدتهاست که درفوتبال ما به اعراب ایراد می گیریم ولی متاسفانه خودمان بدترازآنها شده ایم وبا درگیریهای بی موردسعی دراتلاف وقت می کنیم وجنگ اعصاب به راه می اندازیم واین کارپولادی ازهمان کارهای اعرابی بود
هر چی پول خرج این فوتبالو فوتبالیستا کردین بسه.... سیستمو درست کنین ... خوب نون دونی شده برای یه عده
من مخالفم با نظر شما هرکسی باید عقیده شو بگه اما توهین به کسی نباید بکنه
حالا فحش که بده ولی اینکه حجم انبوهی از افراد در شبکه اجتماعی به اشتباه داور واکنش نشون بدن و انتقاد کنن خوبه و شاید باعث بشه آقای ویلیامز از این به بعد در کارشون بیشتر دقت بخرج بدن و با یه اشتباه یه تیم لایق رو حذف نکنن و به فوتبال آسیا صدمه نزنن
بنظرم وقتي فردي حاضر نيست براي كشورش سربازي كند طبيعي است بعنوان يك ورزشكار نيز جانفشاني نخواهد كرد.
شما كه اين همه نسبت به اهانت مردم به داور بازي ايران وعراق ناراحت هستيد اي كاش اي كاش در مورد اهانت فرانسوي ها به پيامبر اسلام هم كمي عصباني مي شديد.
البته توهین کردن را کسی نمی پذیرد اما وقتی میلونها
جوان ایرانی بدلایل اقتصادی و اجتماعی تفریحات سالم
ندارند و احساس انزوا و علافی می کنند ، موفقیت تیم
ملی ایران را موفقیت خود محسوب می کنند و مایلند
تیم ما در همه مسابقات برنده باشد .
من از تابناک به عنوان یک خبرگزاری درخواست دارم از این به بعد ، بعد بازی ها آدرس درست فیس بوک درست داوران ، بازیکنان و دست اندرکاران بازی را در اختیار علاقه مندان فوتبال و حامیان تیم ملی قرار دهدتا تلاش دوستان در تولید الفاظ حمایتی حروم نشود.
ما فهیم ترین تماشاگران را داریم! باور بفرمایید.
توهین کردن کار افراد بی منطق وضعیف است.
خوبه برزگان این کشور گفته است؟؟؟
ادب از کی آموختی ؟؟؟ از بی ادبان
متاسفم که هیچ گاه واقعیت ها دیده نمی شه.!!! واقعا فکر می کنید این تیم بود که ما داشتیم. با سرباز فراری و کسانی که بابت کوچترین موفقیت میلیون ها دلار پاداش می گیرن و حتی حاضر نیستن به احترام مردم از اتوبوس پیاده شن تیم درست کردیم !!!! حال واقعا درست نیست این مردم عزیز و مهربون واسه همچین ادمایی غم باخت بخوره.
در نهاد ماست که وقتی دست کسی به ما نمی رسه بهش فحش بدیم، ربطی به فیسبوک هم نداره، بچگی ها به قطار سنگ پرت می کردیم، برق نمازخونه که خاموش می شد دادو بیداد می کردیم، بزرگ که شدیم سوار بر موتور تو ترافیک فحش می دیم و در می ریم، تو ورزشگاه چون شلوغه، تو فضای مجازی که خوراکه، یاد گرفتیم اینطوری باشیم یادمون دادن اینطوری باشیم
البته این صفحه هم که نشون دادین، توهین نیست، گفته من بیش از 900تا درخواست دوستی از ایران دارم
متاسفانه این نشان دهنده احساسی بدون بیش از ما ایرانیاست
من با هرگونه بي احترامي به ديگران مخالفم حتي اگر داور هم اشتباه كرده باشه انسان است وجايزالخطا
"دومین کارت زرد را به مهرداد پولادی نشان داد و ایران را از‌‌ همان دقایق نخست نیمه اول دیدار ایران و عراق ده نفره کرد"
از کی تا حالا دقیقه 43 میشه دقایق نخستین نیمه اول شاید ما از فوتبال چیزی نمی دونیم
هر چه بهش بگن حقشه می خواست حواسشو جمع کنه ،داور حواس پرت...
وقتی روزنامه . . . از تیتر اعراب را له کنیم در روز پنجشنبه استفاده میکند ! واقعا چه انتظاری از عوام میره
بی فرهنگی بیداد میکنه
واقعا متا سفم به این داور بی لیاقت
بجه ها نگران نباشید
فحاشی کردن چیز معمولیه تو این کشورها
حقشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل