بازدید 3350

مرجعیت پشتیبان مسئولان در مبارزه با قاچاق

مرجع تقلید شیعیان گفت: ما به عنوان طلاب قم در امر مبارزه با قاچاق به عنوان حامی و پشتیبان در کنار مسوولان مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم.
کد خبر: ۴۶۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷ 23 January 2015
مرجع تقلید شیعیان گفت: ما به عنوان طلاب قم در امر مبارزه با قاچاق به عنوان حامی و پشتیبان در کنار مسوولان مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم.

به گزارش اقتصاد پنهان، آیت الله  نوری همدانی در دیدار با رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاونان وی و معاون سیاسی امنیتی استانداری قم افزود:یکی از راه‌های مقابله با غرب، تقویت بنیان‌های اقتصادی است و در این راه، مبارزه با قاچاق کالا از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی اظهار داشت: در صدر اسلام حکومت و ولایت در دست ائمه اهل بیت (ع) بود اما با توطئه شیاطین، حکومت به دست سلاطین و زورگویان افتاد و ولایت در دست علما باقی ماند.
مرجع تقلید شیعیان افزود: در زمان ما نعمت بزرگی به بهای دادن خون‌ها و جان‌ها فراهم شد و آن قرار گرفتن حکومت در دست حاملان ولایت بود و این دو مساله به هم پیوستند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: اقتصاد با سیاست بسیار مرتبط است و از امام صادق (ع) نقل است که مردم به امنیت، عدالت و فراوانی نعمت به طور جدی نیازمند هستند.
وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم این است که در اسلام، منافع یا باید از کار بر بیاید یا کاری که با پول توام است که‌‌ همان مضاربه است اما اگر فقط برای پول باشد و اگر تاخیر بیافتد، مبلغی اضافه گرفته شود، ربا محسوب می‌شود زیرا صاحب پول روز به روز مقروض‌تر می‌شود و صاحب پول روز به روز پولدار‌تر می‌شود.
استاد عالی حوزه عملیه قم خاطرنشان کرد: اساس بانک اسلامی بر قرض دادن استوار نیست بلکه اروپا و آمریکا این طور هستند و ربا در آنجا بسیار فراوان است و هر چه جنبش 99 درصد به راه بیفتد، باز هم همان یک درصد پولدار می‌شوند و دولت‌ها را تعیین می‌کنند و دولت‌ها هم قوانینی مطابق میل آن یک درصد تصویب می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به کتاب اقتصادنا سید محمد باقر صدر، تاکید کرد: فعالیت شما به اقتصاد و امنیت اقتصادی مربوط می‌شود و در حکومت اسلامی، همه جنبه‌های حکومت باید اسلامی باشد و اقتصاد نیز از این قاعده مستثنی نیست.
مرجع تقلید شیعیان گفت: با توجه به اهمیت مبارزه با معضل قاچاق کالا، آماده هستیم تا هر کاری که لازم است را انجام دهیم و با صدور فتوا یا بیانیه، شما را یاری کنیم زیرا یکی از راه های تقویت کشور در مقابل غرب، تقویت اقتصادی است.
وی افزود: کار شما بسیار بزرگ و شایسته تقدیر است و از خداوند متعال می‌خواهم که توفیق خدمت بیشتری به شما عنایت کند.

ایجاد 600 هزار شغل با حجم مالی قاچاق کالا

در این دیدار رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارزنیز حجم مالی قاچاق کالا و ارز در سال گذشته را 20 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: روحانیت و مراجع با توجه به ظرفیت‌های خود می‌توانند در کاهش قاچاق کالا ‌تاثیرگذار باشند.
حبیب‌الله حقیقی با اشاره به اینکه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 81 با فرمان رهبر انقلاب اسلامی تشکیل شده است، ابراز کرد: در این ستاد جمعی از نمایندگان سه قوه و نیروهای نظامی و انتظامی حضور دارند.
وی با اشاره به همکاری 9 وزارتخانه در ستاد مذکور اضافه کرد: در این ستاد به علت حضور پر شور نمایندگان بخش‌های مختلف حکومتی اقدامات گسترده‌ای انجام می‌شود و امروز 24 دستگاه در این ستاد همکاری دارند.
رییس ستاد مرکزی مبارزه با کالا و ارز سیاست‌گذاری، نظارت، برنامه‌ریزی و هماهنگی میان دستگاه‌هایی که عهده‌دار مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند را از وظایف این ستاد برشمرد و تصریح کرد: قاچاق در زمینه‌های مختلف آفتی برای نظام است.
وی با تاکید بر اینکه اگر نتوانیم این معضل را کنترل کنیم به مشکلات بسیاری در زمینه اقتصاد خواهیم رسید، اظهار کرد: اگر برای موضوع قاچاق اقدامی انجام نشود، حرکت نظام در حوزه‌های مختلف کند خواهد شد.
حقیقی حجم مالی قاچاق کالا و ارز در سال 92 را 20 میلیارد دلار اعلام و تاکید کرد: هزینه‌های عمرانی یک سال کشور 30 هزار میلیارد تومان است و حجم هزینه‌های قاچاق کالا و ارز معادل دوسال بودجه پروژه‌های عمرانی کشور است.
وی با بیان اینکه با استفاده از هزینه مذکور می‌توانیم 600 هزار شغل در سال در کشور ایجاد کنیم، مطرح کرد: مشکلاتی که قاچاق به وجود می‌آورد به خوبی در حوزه‌های اشتغال و فرهنگ اجتماعی دیده می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر