بازدید 3671

سیاست‌های نفتی عربستان پس از مرگ پادشاه

سازمان بین المللی انرژی ابراز امیدواری کرده است سیاست‌های نفتی عربستان پس از درگذشت پادشاه این کشور دستخوش تغییر نشود.
کد خبر: ۴۶۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳ 23 January 2015

سازمان بین المللی انرژی ابراز امیدواری کرده است سیاست‌های نفتی عربستان پس از درگذشت پادشاه این کشور دستخوش تغییر نشود.

به گزارش فارس، یک مقام برجسته سازمان بین­ المللی انرژی روز جمعه گفت بعد از درگذشت پادشاه عربستان سعودی تغییرات عمده ‌ای در سیاستهای نفتی این کشور رخ نخواهد داد.

«فتیح بیرول» مدیر بخش اقتصاد جهانی در سازمان بین­‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در گفت و گویی با خبرگزاری فرانسه در حاشیه اجلاس جهانی اقتصاد گفت: «با درگذشت پادشاه (عربستان) و تغییراتی در دولت، من انتظار تغییرات عمده در سیاست‌های نفتی عربستان سعودی را ندارم و امیدوارم و انتظار من این است که آنها کماکان عامل ثبات در بازارهای جهانی نفت باشند.»

وی افزود: «امیدوارم آنها همچنان به کمک به ثبات بازارهای نفت ادامه دهند... به خصوص در این روزها که ما دوران سختی را می‌گذرانیم.»

منابع خبری بامداد جمعه از درگذشت «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در سن 91 سالگی خبر دادند. ملک عبدالله از 24 چهار روز پیش به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان منتقل شده بود.

عربستان سعودی در ماه‌های گذشته رهبری جنگ نفتی علیه ایران و روسیه را به عهده داشته است. گفته می‌شود ریاض با ترغیب اوپک برای نگاه داشتن سطح فعلی تولید نفت، رقیبان اصلی ژئوپولتیک خود را هدف حملات اقتصادی قرار داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر