بازدید 6544

توزیع مرغ میان خانوارهای کم‌درآمد

سخنگوی دولت از اختصاص ۱۴۴۰ میلیارد ریال برای خرید ۲۰ هزار تن مرغ با هدف حمایت از صنعت مرغ و خانوارهای کم‌درآمد خبر داد.
کد خبر: ۴۶۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶ 21 January 2015
سخنگوی دولت از اختصاص ۱۴۴۰ میلیارد ریال برای خرید ۲۰ هزار تن مرغ با هدف حمایت از صنعت مرغ و خانوارهای کم‌درآمد خبر داد.

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود با اشاره به مصوبات هیات دولت گفت: در جلسه امروز هیات دولت مصوب شد که در حمایت از صنعت مرغداری کشور یک‌هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان برای خرید مرغ به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تعلق گیرد تا ۲۰ هزار تن مرغ را بین خانواده هایی که مشمول دریافت حمایت غذایی هستند در مرحله سوم و چهارم توزیع کنند.

وی تصریح کرد: بنابراین یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال در جهت حمایت از مرغ داری و همچنین حمایت غذایی برای خرید ۳۰ هزار تن مرغ در اختیار وزارت کار قرار گرفت.

نوبخت در ادامه با اشاره به دیگر مصوبات هیات دولت افزود: همچنین ۴۶۵ میلیارد ریال بین استان‌های کشور برای حوادث غیرمترقبه در نظر گرفته شد که بین استان ها توزیع شود.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هیات وزیران برای خط لوله آبرسانی بندرعباس از میناب نیز ۳۰ میلیارد ریال تخصیص دادند که به استانداری هرمزگان تعلق خواهد گرفت.

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال به استان گلستان برای تامین آب کشاورزی و آب شرب خبر داد و گفت: همچنین ۴۰ میلیارد ریال به شهرستان بم برای جبران آفت به محصولات خرما اختصاص داده شد.

نوبخت با اشاره به دیگر مصوبات هیات دولت، گفت: برای جبران خسارات ناشی از سیل برای سمنان مقرر شد ۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و ۲۲۵۰ میلیارد ریال به صورت تسهیلات ارزان قیمت به خسارت دیدگان اختصاص یابد.

وی همچنین از حضور استاندار هرمزگان در جلسه امروز هیات دولت خبر داد و گفت: یکی از دستوراتی که در جلسه امروز در دستور کار بود بررسی وضعیت پیشرفت طرح های عمرانی و تعهدات سفر استانی رئیس جمهور به استان هرمزگان بود که استاندار گزارشی از توسعه استان هرمزگان ارائه کرد و مقرر شد اعتباراتی که برای تکمیل این طرح های عمرانی در سال ۹۳ در نظر گرفته شده بود، پرداخت شود.

نوبخت در جواب اولین پرسش خبرنگاران در مورد میزان عیدی کارمندان دولت، گفت: در مورد هنوز تصمیم‌گیری نشده است و این فرایند در حال تصمیم‌سازی است.

نوبخت در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در فرانسه گفت: مواضع ایران درخصوص حادثه تروریستی در فرانسه و همچنین توهین به مقدسات از سوی وزارت امور خارجه و ریاست‌جمهوری به صورت واضح بیان شد.

وی تصریح کرد: ما در عین حال اقدامات تروریستی از سوی گروهکی به نام داعش که چهره منفوری دارد محکوم می‌کنیم و بدون تردید این اقدام یک اقدام ضد اسلامی بود و هزینه‌ای برای مسلمانان ایجاد کرد.

سخنگوی دولت همچنین در واکنش به توهین به مقدسات دین اسلام گفت: ما از اینکه عده‌ای به عنوان آزادی بیان نسبت به مقدسات اهانت کردند آن را تقبیح می‌کنیم و آزادی بیان را به معنای توهین به دیگران نمی‌دانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص توقیف روزنامه مردم امروز نیز گفت: ما برای رسانه‌ای که مشکل برایش پیش آمده امیدواریم که مراحل قضایی‌اش به گونه‌ای پیش رود تا بتوانیم این روزنامه را دوباره داشته باشیم.

سخنگوی دولت همچنین درخصوص نوسانات نرخ ارز گفت: دولت به ثبات بازار ارز اعتقاد دارد و این اتفاقاتی که طی یکی دو ماه گذشته پیش آمده قطعا گذرا خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ضمن تشکر ویژه از وزیر امور خارجه نسبت به مواضع قاطع‌اش در عرصه رسانه خارجی گفت: آقای ظریف مواضع جمهوری اسلامی را به وضوح  نشان داد و در مذاکره‌ای که با وزیر خارجه فرانسه داشت مراتب انتقاد خود را از آن وضعیت بیان  و نسبت به این محکومیت با قاطعیت اقدام کرد.

نوبخت همچنین در واکنش به انتقادها نسبت به پیاده‌روی ظریف با وزیر امور خارجه آمریکا در ژنو گفت: این خیلی سخیف است که بگوییم پیاده‌روی وزرای خارجه ایران و آمریکا نوعی دیپلماسی ضعیف است.

وی تصریح کرد: کسانی که به این مباحث می‌پردازند چون می‌بینند این مذاکرات از سوی تیم مذاکره‌کننده با قاطعیت و با ملاحظاتی که ملت ایران دارد انجام می‌شود، به این مسائل می‌پردازند؛ بنابراین این نوع انتقادات جایی در بین مردم ندارد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر مبنی براینکه معاون اول از برنامه ها و سناریو دولت برای مدیریت کاهش قیمت نفت خبر داده است این درحالی است که دولتمردان بر نفت ۷۲ دلاری تاکید دارند،  سناریوها و برنامه‌های دولت برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت چیست، گفت: زمانی که لایحه بودجه ۹۴ به مجلس تقدیم شد قیمت نفت بین همین ارقام بود که ما ۷۲ دلار را برای سال آینده پیش‌بینی کردیم اما بعد از این شاهد روند کاهنده قیمت نفت بودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: ما از این لایحه به این جهت دفاع می‌کنیم که به صورت منعطف تنظیم شده و چنانچه قیمت نفت در بازار جهانی کاهش یابد با مکانیزم تخصیص بودجه می‌توانیم کشور را اداره کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه کاهش قیمت نفت پیش از آنکه سیاسی باشد اقتصادی است، گفت: ما این روند کاهنده را مهار خواهیم کرد، همچنان که ظرف ۵ تا ۶ ماه گذشته نیز توانسته‌ایم کاهش قیمت را مهار کنیم.

وی توضیح داد: اگر این عامل سیاسی کاهش قیمت نفت برطرف شود، ما روی مبلغ باقی مانده نیز برنامه ای ریخته ایم؛ به بیان دیگر ما جدولی از طرح‌های مهم را به مجلس پیشنهاد کردیم که این افزایش قیمت نفت به این طرح‌ها اختصاص یابد. بنابراین ما بودجه منعطفی را هم نسبت به قیمت کمتر از ۷۲ دلار و هم نسبت به بیش از ۷۲ دلار تنظیم کرده‌ایم.

نوبخت با بیان اینکه سال ۹۴ کمترین وابستگی در ۱۰ سال گذشته به درآمدهای نفتی را داریم گفت: اینکه بشود به طور کلی درآمدهای نفتی را از بودجه حذف کنیم نیازمند زمان است.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این سوال که گفته شده است دولت قصد انحلال سازمان فضایی را دارد گفت: بحث در مورد سازمان فضایی این بود که زیر نظر کدامیک از نهادهای ریاست‌جمهوری باشد و در مجموع قرار شد که سازمان فضایی زیرمجموعه وزارت ارتباطات باشد. البته تصمیم نهایی را شورای عالی اداری در روز شنبه اتخاذ خواهد کرد و این اقدام در راستای تقویت سازمان فضایی است نه انحلال.

وی همچنین درخصوص واردات شکر گفت: مصوبه‌ای در شورای اقتصاد به تصویب رسید که طبق این مصوبه در حمایت از کشاورزان باید تعرفه را به گونه‌ای تنظیم کنیم که عمدتا از شکر تولید داخل استفاده شود که این مصوبه در تاریخ بیست و هفتم ابلاغ شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین درخصوص اخراج سفیر فرانسه در پی ماجراهای اخیر در این کشور گفت: وزارت خارجه در این راستا به درستی عمل کرد و تذکرات لازم را به سفیر این کشور داد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما باید حقوق ملت را با زبان و ادبیات سیاسی پیش ببریم البته ضمن احترام به احساسات و عقاید این دسته از مردم باید بگویم که همه‌چیز را نباید به پای مردم بنویسیم و بعضی وقت‌ها گروه‌های سیاسی هستند که حرف‌های خودشان را به پای مردم می‌گذارند و می‌گویند که مردم گفته‌اند یا مردم می‌خواهند و مردم آنجا که باید حرفشان را بزنند می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: ما برای شکستن حلقه تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی که باعث زحمت مردم شده است نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد.

نوبخت همچنین درخصوص برنامه ششم توسعه گفت: کار تهیه و تنظیم برنامه ششم همزمان با بودجه انجام شده و امیدواریم تا خرداد یا تیرماه سال آینده لایحه برنامه ششم را به مجلس تقدیم کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در عین حال خاطرنشان کرد: امیدواریم مجلس محترم نیز لایحه برنامه ششم را تا آذرماه تصویب کند که ما بودجه ۹۵ را بر مبنای لایحه ششم تنظیم کنیم.

سخنگوی دولت همچنین در واکنش به این ادعای نمایندگان که دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهد داشت گفت: ما تا پایان سال که ماه آینده است همه یارانه‌های نقدی را متعهد شدیم و توزیع خواهیم کرد و به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد نیز به صورت سبد حمایت غذایی در ۴ مرحله یارانه جداگانه دادیم.

وی ادامه داد: ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای ارزان کردن بهداشت و درمان اختصاص دادیم. ۵ هزار میلیارد تومان سهم تولید را هم تاکنون پرداخت کرده‌ایم، بنابراین ما به تمام تعهدات خود در سال ۹۳ پایبند بودیم و امیدواریم در سال ۹۴ نیز بدون کسری بودجه تعهدات خود را اجرایی کنیم.

نوبخت همچنین در خصوص نطق علی مطهری در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه دولت یا خود بنده به عنوان کسی که در مجلس حضور داشته‌ام این است که هر نماینده‌ای حق دارد نظراتش را بیان کند.

وی اظهار داشت: نمایندگان دیگری هم که مخالف هستند حق دارند نظرات اثباتی خود را بیان کنند و من در ۱۶ سال گذشته چنین اتفاقی را به خاطر ندارم.

نوبخت با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه شئونات نمایندگان مردم باید رعایت شود و هر چیزی که غیر از این باشد، مورد تایید ما نیست.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به مذاکرات اخیر هسته ای گفت: مذاکرات اخیر حکایت از این داشت که طرف های مذاکره کننده به ویژه آمریکایی ها این اراده را دارند که در مذاکرات به توافق دست یابند.

وی تصریح کرد: برای ما هم مهم است که تمام حقوق مردم را بتوانیم در این مذاکرات به دست آوریم و از آن صیانت کنیم.

نوبخت این دوره از مذاکرات را صریح و روشن توصیف کرد و گفت: این مذاکرات نسبت به گذشته روشن‌تر و روبه جلو است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل