بازدید 25289
۱
راهنمای فیلم‌های سی و سومین جشنواره فجر (۱)؛

فیلم: یازده فیلم اولی که تماشا خواهید کرد

هرچند حتی تعدادی از کارگردان‌های باسابقه تلاش می‌کردند، در بخش فیلم اولی‌ها حضور داشته باشند و این بخش را فرصت بهتری برای دریافت سیمرغ بلورین می‌دانستند، توصیه می‌کنیم تماشای «در دنیای تو ساعت چند است؟»، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» و «احتمال باران اسیدی» را تماشا کنید و دریابید که رقابت در این بخش جدی‌ترین بخش سودای سیمرغ است.
کد خبر: ۴۶۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰ 30 January 2015
سی و سومین جشنواره فیلم فجر با رونمایی از یازده فیلم از چهره‌هایی که نخستین حضورشان را بر صندلی کارگردانی تجربه می‌کنند، همراه خواهد بود؛ فیلم‌هایی که نشان می‌دهد تا چه میزان می‌توان به آینده تازه‌ترین نسل فیلمسازان در سینمای ایران امیدوار بود و چند تن از آن‌ها، با نخستین فیلمشان از سینما فاصله می‌گرفتند و چه تعداد از این چهره‌ها، تجربه‌های دوم و سوم فیلم‌سازان را خواهند داشت.

به گزارش «تابناک»، جشنواره سی و سوم با نگاه متفاوت منتقدان همراه شده و برخی از آنان تأکید دارند ‌این بار بخش نگاه نو جشنواره از اهمیت بیشتری نسبت به دوره پیشین برخوردار است و برای دریافتن میزان دقت این نقطه‌نظر، باید به تماشای ۳۳ فیلم حاضر در جشنواره سی و سوم ‌نشست.

در این میان، پرسش اساسی اینکه در این دوره از مهم‌ترین رویداد فرهنگی، با تشخیص هیأت انتخاب ـ که متشکل از رسول صدرعاملی، احمد امینی، حسین کرمی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد احسانی، مجید رضابالا و بهنام بهزادی بود ـ چه فیلم‌هایی از کارگردان‌های فیلم اولی و با چه کیفیتی عرضه می‌شوند؟

حسین مهکام با «آزادی مشروط»، بهتاش صناعی‌ها با «احتمال باران اسیدی»، امیرحسین عسکری در «بدون مرز»، حمیدرضا قطبی با «جامعه دران»، راما قویدل با «چاقی»، وحید جلیلوند با «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»، صفی یزدانیان با «در دنیای تو ساعت چند است؟»، سهیلا گلستانی با «دو»، مجید اسماعیلی با «ماهی سیاه کوچولو»، آیدا پناهنده با «ناهید» و مصطفی احمدی با «نزدیک‌تر» در بخش نگاه نو برای دریافت سیرمرغ‌های بلورین این بخش رقابت خواهند کرد.

همچنین دو فیلم انیمیشن «مبارک» به کارگردانی محمدرضا نجفی امامی و «شاهزاده روم» ساخته هادی محمدیان از نظر هیأت انتخاب، شایستگی حضور در بخش مسابقه نگاه نو را داشتند؛ اما به دلیل اینکه داوری آثار انیمیشن با ‌سایر آثار منتخب هم‌سنخ نیست، هیأت انتخاب پیشنهاد کرد این دو فیلم ‌‌خارج از مسابقه نمایش داده شوند و به دلیل کیفیت بالا و مطلوبشان، جداگانه ‌تقدیر شوند.

فیلم: یازده فیلم اولی که تماشا خواهید کرد

همایون اسعدیان، حسن بلخاری، فرشته طائرپور، محمدمهدی عسگرپور و رضا مقصودی در حکم هیأت داوران بخش نگاه نو سی‌ و‌ سومین جشنواره فیلم فجر، آثار این بخش را داوری و درباره منتخبان این بخش تصمیم‌گیری خواهند کرد و ‌ترکیبی از چند طیف را در خود دارد؛ هرچند حضور یک طیف از داوران برای بخش فیلم اولی‌ها پررنگ‌تر است.

هرچند حتی تعدادی از کارگردان‌های باسابقه تلاش می‌کردند، در بخش فیلم اولی‌ها ‌باشند و این بخش را فرصت بهتری برای دریافت سیمرغ بلورین می‌دانستند، توصیه می‌کنیم تماشای «در دنیای تو ساعت چند است؟»، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» و «احتمال باران اسیدی» را تماشا کنید و دریابید که رقابت در این بخش جدی‌ترین بخش سودای سیمرغ است.

«تابناک» ضمن بازخوانی جزئیات این فیلم‌ها، تریلر این آثار را منتشر می‌کند؛ برش‌هایی از فیلم‌ها که انتخاب فیلم‌ها را برای مخاطبان جشنواره سی و سوم اندکی ساده‌تر می‌سازد و حال و هوای هر فیلم را تا حدودی روایت می‌کند.



احتمال باران اسیدی


کارگردان: بهتاش صناعی‌ها
بازیگران: شمس لنگرودی، مریم مقدم
خلاصه داستان: منوچهر شصت سال سن دارد، او بازنشسته اداره دخانیات است. ولی از سر بیکاری همچنان هر روز به اداره می رود. مادرش تا زنده بود آرزو داشت ازدواجش را ببیند. در حالی که منوچهر حتی دوستی هم در زندگی نداشته به جز خسرو... .

تعداد بازدید : 61
دانلود تریلر احتمال باران اسیدی


بدون مرز



کارگردان: امیرحسین عسگری
بازیگران: علیرضا بالدی، زینب ناصرپور، آرش مهربان، ارسلان علی پوریان
خلاصه داستان: پ
سری هر روز برای ماهی‌گیری به کشتی به گل نشسته‌‎ای در نقطه صفر مرزی پا می‌گذارد و آنجا را به محلی برای آرامش خود تبدیل کرده است، اما حضور غریبه‌ای این آرامش بر هم می‌زند؛ غریبه‌ای که از دست غریبه‌های دیگری فرار کرده و داستان فیلم داستان سه غریبه است که مجبور می‌شوند در فضای پرتنشی، یک شبانه‌روز را در کنار هم بگذرانند.

تعداد بازدید : 38
دانلود تریلر بدون مرز


جامه دران


کارگردان: حمیدرضا قطبی
بازیگران: مهتاب کرامتی،‌ مصطفی زمانی،‌ باران کوثری،‌ پگاه آهنگرانی،‌ افسر اسدی،‌ محمود بهروزیان،‌ فرزانه نشاط‌خواه و الهام نامی
خلاصه داستان: سه اپیزود درباره زنی به نام شیرین است که در مراسم ختم پدرش به روابط جدیدی در زندگی او پی می‌برد و حقایقی تازه را کشف می‌کند.

تعداد بازدید : 51
دانلود تریلر جامه‌دران


چاقی


کارگردان: راما قویدل
بازیگران:  علی مصفّا، لادن مُستوفی، مهسا کرامتی، حمید فرُّخ‌نژاد، امید روحانی
خلاصه داستان:
روایتی از یک انتخاب؛ انتخابِ عشق یا وِجدان!

تعداد بازدید : 51
دانلود تریلر چاقی


چهارشنبه ۱۹ آبان


کارگردان: وحید جلیلوند
بازیگران: نیکی کریمی، امیرآقایی، شاهرخ فروتنیان، برزوارجمند، آفرین عبیسی، سعید داخ، کتانه افشاری نژاد، میلاد یزدانی، سحر احمدپور، حشمت آرمیده، وحید جلیلوند
خلاصه داستان: یک آگهی غیر متعارف در بخش نیازمندی‌های روزنامه همشهری، جمعیت کثیری را در روز مشخصی به خیابان می‌کشد. دخالت پلیس قائله را به ظاهر پایان می‌دهد؛ اما... .

تعداد بازدید : 40
دانلود تریلر چهارشنبه 19 اردیبهشت


آزادی مشروط


کارگردان: حسین مهکام
بازیگران: حسین پاکدل، شاهرخ فروتنیان، بهاران بنی احمدی، علیرضا مظفری، محمد کارت، علیرضا آقاخانی، میثم غنی زاده، محمد علی کیانی
خلاصه داستان: روایتی با مضمون اجتماعی روز و با محوریت توجه به زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی در جامعه.

تعداد بازدید : 41
دانلود تریلر آزادی مشروط


در دنیای تو ساعت چند است؟


کارگردان: صفی یزدانیان
بازیگران: لیلا حاتمی، علی مصفا
خلاصه داستان: گلی بعد از بیست سال زندگی در فرانسه یک باره تصمیم می‌گیرد به ایران و به زادگاهش، ‌رشت سفر‌ کند. فرهاد در رشت به استقبالش می‌رود و می‌گوید که آشنایی قدیمی است، اما گلی اصلاً او را به یاد نمی‌‌آورد.

تعداد بازدید : 40
دانلود تریلر در دنیای تو ساعت چند است؟


دو


کارگردان: سهیلا گلستانی
بازیگران: پرویز پرستویی، مهتاب نصیرپور، سوگل خلیق، محمد ربانی، مهرانه مهین ترابی، محمدعلی سجادی، سارا قراچه‌داغی
خلاصه داستان: بهای هر لحظه وجد را باید با رنج درون پرداخت، به نسبتی سخت و لرز آور به میزان آن وجد؛ بهای هر ساعت دلپذیر را با سختی دل‌گزای سال‌ها، پشیزهای تلخ و پر رشک، خزانه‌های سرشار از اشک.

تعداد بازدید : 39
دانلود تریلر دو


ماهی سیاه کوچولو


کارگردان: مجید اسماعیلی
بازیگران: مریلا زارعی، مصطفی زمانی، همایون ارشادی
خلاصه داستان: اگر ناگهان پرنده‌ها به پرواز درآمدند، یعنی دشمن پشت بوته‌هاست اما اگر پرنده‌ای پرید شاید پی دانه‌ای می‌رود. جنگجویان خطاکار تنها به پیروزی فکر می‌کنند. پس بدیهی است ‌به سمت هر جنبشی پشت بوته‌ها یورش می‌برند اما جنگجویان خردمند که حواس، درک و عکس‌العملشان را یکپارچه کرده‌اند، تفاوت پروازهای دسته جمعی و تنها را می‌دانند. آنها آگاهی بر نشانه‌ها را طی آموختن «آیین دلاوری» زیست کرده و می‌دانند موقعیت پس از پیروزی مهم است نه پیروز شدن.

تعداد بازدید : 38
دانلود تریلر ماهی سیاه کوچولو

ناهید


کارگردان: آیدا پناهنده
بازیگران: ساره بیات، پژمان بازغی و نوید محمدزاده، پوریا رحیمی سام، نسرین بابایی، میلاد حسین پور
خلاصه داستان: روایتی متفاوت از یک عشق.

تعداد بازدید : 45
دانلود تریلر ناهید


نزدیک‌تر



کارگردان: مصطفی احمدی
بازیگران: پگاه‌ آهنگرانی، پارسا پیروزفر، نازنین فراهانی، محمد بحرانی، شیرین یزدانبخش، فراز مدیری، ستاره اسکندری
خلاصه داستان: خانواده‌ای دور هم جمع می‌شوند... .

تعداد بازدید : 39
دانلود تریلر نزدیک‌تر
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
شما تهرانی ها میبینید ما شهرستانیها را امسال محروم کردند حیف چه شور و حالی داشت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان