بازدید 4774

طلا از ۱۳۰۰ دلار عبور کرد

به دلیل نگرانی ها درباره اقتصاد جهانی و ابهام در مورد اینکه آیا بانک مرکزی اروپا اقدامات محرک اقتصادی جدیدی را اعلام خواهد کرد یا نه، امروز قیمت طلا ۷ دلار افزایش یافت و به بالای ۱۳۰۰ دلار رسید.
کد خبر: ۴۶۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱ 21 January 2015

به دلیل نگرانی ها درباره اقتصاد جهانی و ابهام در مورد اینکه آیا بانک مرکزی اروپا اقدامات محرک اقتصادی جدیدی را اعلام خواهد کرد یا نه، امروز قیمت طلا ۷ دلار افزایش یافت و به بالای ۱۳۰۰ دلار رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، نگرانی ها درباره اقتصاد جهانی و ابهام در مورد اینکه آیا بانک مرکزی اروپا اقدامات محرک اقتصادی جدیدی را اعلام خواهد کرد یا نه، امروز قیمت طلا را به بالای 1300 دلار رساند.

بازارهای مالی نگران نتایج نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا هستند که انتظار می رود در آن تصمیم به اتخاذ یک برنامه تسهیل کمی گرفته شود.

این تصمیم احتمالا تقاضا برای فلز زرد را افزایش خواهد داد، اما سرمایه گذاران با احتیاط در مورد تاثیری که هر تصمیمی می تواند بر روی یورو بگذارد، در حال معامله کردن هستند. به رغم رسیدن ارزش یورو به پایین ترین رقم در 11 سال گذشته، قیمت طلا اخیرا عملکرد بسیار خوبی داشته است.

جیمز استیل، تحلیلگر بانک اچ اس بی سی در این باره گفت: «با توجه به رشد قیمت 9 درصدی طلا در کمتر از 3 هفته ابتدایی معاملات امسال، فلز زرد  ممکن است به تثبیت قیمت نیاز داشته باشد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 7 دلار افزایش به 1302 دلار و 30 سنت رسید.
خرید طلا به قصد سرمایه گذاری و همچنین خریدهای فنی موجب افزایش یک درصدی قیمت فلز زرد در روز سه شنبه شد.

طلا از زمان آغاز سال جاری میلادی تاکنون به دلیل آشفتگی در بازارهای اروپا، عملکرد بسیار خوبی از خود بر جای گذاشته است. تجار اکنون در انتظار نتایج انتخابات روز یکشنبه یونان هستند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب سیریزا، که مخالف بسته کمک مالی خارجی و سیاست های ریاضت اقتصادی است، در این انتخابات به پیروزی خواهد رسید. نگرانی ها در مورد سلامت اقتصاد جهانی نیز از دیگر عوامل رشد تقاضا برای فلز زرد بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار