بازدید 22567
همه آنهایی که به «من عاشق محمد (ص) هستم»‌ پیوستند؛

از ابراهیم حاتمی‌کیا و نرگس آبیار تا بهاره رهنما و غلامحسین پیروانی

در این شرایط، کمپین «من عاشق محمد هستم» با تصویری گرافیکی از نام رسول خدا و متنی چند‌ زبانه این روزها در فضای مجازی به راه افتاده و این افراد در قالب یک کمپین فرهنگی و هنری به آن پیوسته‌اند.
کد خبر: ۴۶۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲ 19 January 2015
کمپین «من عاشق محمد (ص) هستم» در واکنش به توهین‌ به رسول مکرم اسلام به سرعت شکل گرفت و اکنون وسعت قابل توجهی یافته است؛ حرکتی از دل مردم مسلمان برای نشان دادن جایگاه رسول رحمت و پیام‌آور صلح، عدالت و اخلاق برای جهانیان که اکنون با بی‌اخلاقی‌ها، ایشان و یک میلیارد و پانصد میلیون پیرو ایشان را در سراسر جهان نشانه رفته است.

به گزارش «تابناک»، پس از رخدادهای غیرقابل پذیرش‌ در پاریس، که منجر به کشته شدن گروهی از کاریکاتوریست‌های نشریه «شارلی ابدو» شده بود ـ که سابقه مکرر توهین به پیامبر اسلام و دیگر پیامبران را با چاپ کاریکاتورهای عجیب‌ داشتند ـ موج عظیمی به راه افتاده و در ‌‌‌نهایت‌‌ همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، با موج اسلام هراسی و توهین وسیع‌تر به مقدسات مسلمانان همراه شده است، به گونه‌ای که ‌روی جلد شماره تازه این نشریه با تیراژ ۳ میلیون نسخه، کاریکاتور توهین آمیزی از پیامبر کشیده شده است.

همزمان با چنین تحرکاتی، موج اسلام هراسی در اروپا بالا گرفت و منجر به حمله به ده‌ها مسجد و حملات متعدد فیزیکی و کشتن چندین مسلمان به دلیل دینشان شد؛ اتفاقی که به شدت مسلمانان اروپا ـ با جمعیت چند ده میلیونی ـ را نگران ساخته است. این وضعیت،‌ یادآور اوضاع مسلمانان پس از حوادث یازده سپتامبر است، که نگرانی‌های مشابهی ‌برای مسلمانان در پی داشت و موجی از اسلام هراسی را برای سال‌های متمادی به وجود آورد تا زمینه‌های حضور نظامی گسترده آمریکا به افغانستان و عراق و استمرار این حضور فراهم شود.

از ابراهیم حاتمی‌کیا و نرگس آبیار تا بهاره رهنما و غلامحسین پیروانی

حال در این شرایط، این روز‌ها کمپین «من عاشق محمد هستم» با تصویری گرافیکی از نام رسول خدا و متنی چند زبانه‌ در فضای مجازی و در قالب یک کمپین فرهنگی و هنری دست به دست می‌چرخد و تاکنون چهره‌های سر‌شناس کشورمان از جمله ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود ده‌نمکی، بهروز شعیبی، نرگس آبیار، بهنوش بختیاری، مژده لواسانی، بهاره رهنما، شاهد احمدلو، جواد رضویان، هرمز شجاعی‌مهر، محمد حسینیان، نیما کرمی و... به آن پیوسته‌اند.

غلامحسین پیروانی، مربی فوتبال کشورمان نیز از دیگر اشخاصی است که به این کمپین پیوسته است. حبیب ایل بیگی، مدیرعامل سینمای جوان، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و صفحه منتسب به علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف هم در اینستاگرام عضو این کمپین هستند.

این کمپین از سوی حجت الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران راه‌اندازی و به زبان‌های مختلف ترجمه و به اصطلاح «هشتگ» گذاری شده است. تاکنون بیش از ده هزار عکس با نام «من عاشق محمد هستم» منتشر شده است.

مرادی درباره این کمپین در صفحه اینستاگرامش نوشته است: «سلام. من‌ عاشق‌ محمدم صلی الله علیه و آله» روایت شده: بعد از رحلت رسول خدا، شخص نامسلمان و تازه واردی در مدینه، بعد از ملاقات و پرسش‌هایی از امیرالمومنین علی ـ علیه السلام ـ وقتی پاسخ سخت‌ترین سؤال‌هایش را گرفت، از حضرت پرسید: آیا تو محمدی؟ مولا این سخن را محترمانه ندانست و فرمود: وای بر تو! «من بنده‌ای از بنده‌های محمدم» انا عبدٌ من عبیدِ محمّد. لذا به نظر می‌رسد، شعار «من محمدم» شعار مؤدبانه‌ای نباشد. در پی اهانت مجله فرانسوی به رسول الله الاعظم محمد مصطفی ـ صلی الله علیه و آله ـ پیشنهاد و درخواست می‌کنم این تصویر و متن زیر: شعارهای آن به صورت هشتگ‌ها را بازنشر بدهید‌».


از جمله هنرمندانی که به این کمپین پیوسته‌اند، می‌توان به مژده لواسانی اشاره کرد. این مجری تلویزیون روی صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشته است: «سلام بر پیامبر مهر و لبخند و دوستی... پیامبری که چهره دینش هرگز رنگی از خشونت نداشته و نخواهد داشت... پیامبری که معجزه‌اش کتاب است در عصر جهل... و سلوکش‌ مهر است در عصر جنگ...».

همچنین بهاره رهنما، بازیگر سینما، تئا‌تر و تلویزیون یکی دیگر از این هنرمندان است. او روی صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: «یا محمد، جهان بدون خشونت که آرزوی عبثی است، اما روزهای آرام‌تر، بی‌قضاوت تَر و مهربان‌تری نصیبمان کن! تو که پایه‌های عرش بر محبتت استوار است، جهان پر خشونت امروز را با عشق وجودت معطر کن...».

آزاده نامداری دیگر مجری تلویزیون هم با پیوستن به این کمپین نوشته است: «ما، مومن به پیامبری هستیم که برای ارزش و کرامت انسانی برانگیخته شد، پیامبر ما، پیامبر نور و روشنایی است، معجزه‌اش کتاب بود و... اللهم صل علی محمد وآل محمد...».


نرگس آبیار، کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» روی صفحه‌اش نوشته است: «محمد (ص)، پیامبر آب و آیینه است و مطمئن باشید چیزی به غیر از خود، در صفای آیین محمد (ص) نخواهند یافت. سنگ به سوی آب پرت کردن هیچ ‌گاه از زلالی او نمی‌کاهد و هر قدر به آیینه توهین کنند، نمی‌توانند صداقتش را از او بگیرند‌» او سپس پیوستنش به این کمپین را اعلام کرده است.

شاهد احمدلو، بازیگر و کارگردان هم حالا یکی از اعضای کمپین «من عاشق محمد هستم» شده است. او با انتشار بخشی از یکی از اشعار سهراب سپهری، پیوستنش به این کمپین را اعلام کرده است: «من از باز‌ترین پنجره با مردم این ناحیه صحبت کردم، حرفی از جنس زمان نشنیدم، هیچ چشمی عاشقانه به زمین خیره نبود. کسی از دیدن یک باغچه مجذوب نشد...».

جواد رضویان از دیگر هنرمندانی است که به این کمپین پیوسته است. رضویان روی صفحه‌اش این دو بیتی را نوشته است: «یا رسول ‌ای فدای تو جن و روح و بشر / وی اسیر تو این همه یکسر / خانه جان بدون تو ویران / با تو ویرانه، کاخی از مرمر‌».

همچنین عموم مردم نیز در این کمپین شرکت کرده‌اند که تصاویری از این اتفاق و گسترش دامنه این حرکت منتشر شده است. تصور می‌شود این رویکرد به مراتب بهتر از رفتارهای سلبی در قبال توهین به مقدسات اسلام به ویژه قرآن و خاتم رسل است و از این منظر انتظار می‌رود، تلاش‌ها برای گسترش چنین کمپین‌هایی بیش از پیش باشد.

این کمپین با هشتگ‌های I love Mohammad «P. B. U. H، I hate terrorism، I condemn insulting the holy prophets و من عاشق محمدم، از تروریسم متنفرم و توهین به پیامبران الهی را محکوم می‌کنم، در شبکه‌های اجتماعی فعال است و از عموم مسلمانان دعوت می‌شود تا به این کمپین بپیوندند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار