بازدید 10422
۲
واکنش رضا میرکریمی به توهین به خاتم‌الانبیا؛

می‌ترسیم به احترام آزادی کف بزنیم

او به ما آموخت ‌پیش از همه و بیش از همه به یکدیگر احترام بگذاریم و حتی بر مقدسات باطل دیگران، کلامی به گزند و سُخره نگوییم و این از عجب روزگار است که بزرگترین منادی ادب در بشریت، این گونه مورد بی‌احترامی کسانی قرار می‌گیرد که ادعای آزاداندیشی دارند...!
کد خبر: ۴۶۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲ 18 January 2015
پس از وقایع رخ داده در پاریس و موج اسلام هراسی و توهین به حضرت محمد مصطفی (ص)، رضا میرکریمی کارگردان توانمند سینمای ایران با انتشار متنی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد؛ واکنشی که انتظار می‌رود در سطحی بسیار وسیع‌تر از سوی دیگر هنرمندان به ویژه آن دسته از هنرمندانی که جزو چهره‌های بین‌المللی فرهنگ و هنر هستند نیز صورت پذیرد.

به گزارش «تابناک»، پس از رخدادهای غیرقابل پذیرش‌ در پاریس که منجر به کشته شدن گروهی از کاریکاتوریست‌های نشریه «شارلی ابدو» شده بود ـ که سابقه مکرر توهین به پیامبر اسلام و دیگر پیامبران را با چاپ کاریکاتورهای عجیب‌ داشتند ـ موج عظیمی راه افتاد و در ‌‌نهایت همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، با موج اسلام هراسی و توهین وسیع‌تر به مقدسات مسلمانان همراه شد، به گونه‌ای که ‌روی جلد شماره تازه این نشریه با تیراژ ۳ میلیون نسخه، کاریکاتور توهین آمیزی از پیامبر کشیده شده است.می‌ترسیم به احترام آزادی کف بزنیم

در این شرایط، حملات متعدد به مسلمانان و مساجد در کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه، آلمان و انگلیس رو به فزونی گذاشته و از پرتاب بمب دست‌ساز و مواد آتش‌زا به مساجد تا حملات خشن فیزیکی به گروهی از مسلمانان و کشتن چندین مسلمان در قلب اروپا دامنه‌اش گسترده شده و متأسفانه به ‌رغم حضور ده‌ها میلیون مسلمان در اروپای شرقی، تحرک چشمگیری برای توقف اسلام هراسی ‌یا تأمین امنیت مسلمانان صورت نگرفته است.

در این میان، همزمان با گسترش بی‌سابقه توهین به مقدسات مسلمانان به ویژه پیامبر اعظم (ص) و افزایش وسیع هتک حرمت و برخورد وحشیانه با مسلمانان، رضا میرکریمی سینماگر برجسته کشورمان در حرکتی منحصربفرد، نامه‌ای منتشر کرده و نسبت به وضعیت پیش آمده، موضع‌گیری نموده است.

این کارگردان سینمای ایران در متنی که در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده، آورده است:

«آن پیامبری که چهره آرام و دلنشینش به شکلی سخیف مورد بی ادبی قرار گرفت، آهسته بر گوش پیروانش می‌فرمود؛

وَ لا تَسُبُّوا الَّذینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ (سوره انعام آیه 108)
به معبود کسانی که غیر خدا را می‏‌خوانند دشنام ندهید

او به ما آموخت که پیش از همه و بیش از همه به یکدیگر احترام بگذاریم و حتی بر مقدسات باطل دیگران، کلامی به گزند و سُخره نگوییم.

و این از عجب روزگار است که بزرگترین منادی ادب در بشریت، اینگونه مورد بی‌احترامی کسانی قرار می‌گیرد که ادعای آزاداندیشی دارند.

حالا دیگر می‌ترسیم به احترام آزادی کف بزنیم، چرا که نمی‌خواهیم شاهد ترور خاموش اخلاق و ادب باشیم.

من محمد (ص) را دوست دارم چرا که اخلاق عظیم و برجسته‏‌ای برای همه آدمیان دارد
».

پیش از این و در جریان توهین‌های گذشته به محمد مصطفی (ص) مجید مجیدی در فضای داخلی و بین‌المللی، اقداماتی ‌‌مشابه انجام داده بود و یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های سرمایه‌گذاری‌های کلان برای ساخت پروژه‌ای جامع درباره زندگی حضرت محمد (ص)، اهانت‌های پیاپی و ساخت فیلم‌های تحریف‌آمیز درباره رسول الله (ص) بود تا جهانیان تصویر کامل‌تری از رحمت‌للعالمین ببینند.

در چنین فضایی که رسانه‌های غربی، تبلیغات وسیعی برای تخریب چهره اسلام در دستور کار قرار داده‌اند و عملاً مسلمانان را همان‌هایی به تصویر می‌کشند که حوادث پاریس را به وجود آوردند، حضور مسلمانان برجسته در صحنه بین‌المللی و اعلام پیام جهانی صلح اسلام و همچنین نقد تعبیر توهین به عقاید به عنوان بخشی از آزادی بیان یک امر ضروری است که باید با همت هنرمندان و چهره‌های برجسته فرهنگی کشورمان، به ویژه چهره‌های بین‌المللی‌ نمود عینی یابد و این دینی است که هنرمندان مسلمان بر عهده دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲
کاش این دورویان کمی انصاف داشتند بسار زیبا اقای کریمی
درودبرهنرمندان متعهد وانشالله که مامسلمانان بارفتارهای عملی خود بعنوان یک الگو باشیم برای تمامی دنیا. به امید ظهور آقا صلوات
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار