بازدید 11398

شكايت قطعي50 نماينده از مطهري

کد خبر: ۴۶۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰ 18 January 2015
شكايت از مطهري بالاخره اعلام وصول شد، همان شكايتي كه خود مطهري معتقد است حق او نيست. با اين حال مخالفان او بيش از اينها بر موضع خود اصرار دارند. يك هفته بعد از به هم زدن نطق مطهري در صحن علني، حالا به خاطر محتواي آن شكايتي را تقديم هيات نظارت بر رفتار نمايندگان كرده‌اند.

به نوشته اعتماد نطق مطهري روز يك شنبه هفته قبل به خاطر موضع‌گيري او درباره مساله حصر با واكنش تند تعدادي از نمايندگان مواجه شد. اما شكايت از او به هيات نظارت بر رفتار نمايندگان به دليل اظهارنظرش درباره روز 9 دي است. اين شكايت بلافاصله بعد از پايان جلسه علني روز يكشنبه كليد خورد. موسي‌غضنفرآبادي، از نمايندگان نزديك به محمدرضا باهنر ساعتي پس از به هم خوردن نطق مطهري در مجلس خبر داد كه عده‌يي از نمايندگان و از جمله خود او مشغول تهيه طرح شكايت از مطهري هستند. با اين حال شوراي نظارت تا پايان هفته دريافت چنين شكايتي را تاييد نكرد.

حالا اما عوض حيدرپور، يكي از اعضاي اين هيات به خبرگزاري «تسنيم» گفته كه «اين شكايت در جلسه روز چهارشنبه گذشته اين هيات اعلام وصول شد.» با اين شرايط مطهري و شاكيان او كه تعداشان 50 نفر عنوان شده بايد منتظر جلسات بعدي اين هيات و نوبت رسيدگي به شكايت ياد شده بمانند. حال آنكه خود علي مطهري درباره شكايت برخي از همكارانش گفته بود: «در واقع من بايد شكايت كنم اما آنها دست پيش را گرفتند كه پس نيفتند.»

هر چند اين نماينده تهران در حاشيه جلسه روز چهارشنبه مجلس درباره اينكه آيا بنا ندارد از نمايندگاني كه معترض نطق وي شدند شكايت كند نيز گفته بود: «من كلا اهل شكايت نيستم و با شكايت رابطه خوبي ندارم اما بايد فكر كنم، اگر احساس كنم اين كارآثار مثبتي دارد ممكن است اين كار را انجام دهم اماهنوز به اين نتيجه نرسيده‌ام»، اما به نظر مي‌رسد دامنه درگيري بين او و منتقدان و مخالفانش در بهارستان همچنان روند صعودي دارد.

هيات نظارت بر رفتار نمايندگان هنوز نام امضا‌كنندگان شكايت از علي مطهري را اعلام نكرده است، اما صفر نعيمي رز، سخنگوي فراكسيون رهروان و از اصلي‌ترين معترضان علي مطهري در حاشيه جلسه روز چهارشنبه مجلس به خبرنگار «اعتماد» گفته بود كه «از هر دو فراكسيون اصلي مجلس، نمايندگاني اين شكايت را امضا كرده‌اند و در حقيقت شكايت از آقاي مطهري بحث فراكسيوني و سياسي نيست. اما مجموعا تعداد كساني كه از فراكسيون اصولگرايان در شكايت از آقاي مطهري همكاري كرده‌اند، بيشتر بوده است. هفته گذشته اما در شرايطي كه زمزمه شكايت از علي مطهري جدي شده بود، عوض حيدرپور، عضو هيات نظارت بر رفتار نمايندگان صراحتا اعلام كرد كه چنين شكايتي راه به جايي نخواهد برد. حيدرپور در گفت‌وگويي با سايت «انتخاب» تاكيد كرده بود: «نمايندگان براساس قانون اساسي در انجام هرگونه اظهارنظر و دخالت در همه امور كشور آزاد هستند. نطق آقاي مطهري نيز از نظر قانون اساسي و آيين‌نامه داخلي مشكلي نداشته و بلامانع بوده است.بنابراين مجلس نمي‌تواند اقدامي عليه آقاي مطهري بكند و ايشان را تحت تعقيب قرار دهد.»

وي با اشاره به تجمع در اطراف علي مطهري در هنگام ايراد نطق گفت: «دوستان نبايد اين كار را مي‌كردند، بايد سخنان آقاي مطهري را گوش مي‌كردند و در پاسخ به ايشان نطق ديگري ايراد مي‌كردند. »

 حيدرپور در واكنش به شكايت انجام گرفته از علي مطهري گفته بود: «اگر اين عده عاقلانه فكر مي‌كردند، شكايت نمي‌كردند، چونكه قانون به آقاي مطهري اجازه چنين كاري را داده است.» با اين موضع‌گيري به نظر مي‌رسد كه اين شكايت از نظر حقوقي راه به جايي نخواهد برد. پيشتر نيز در چند مورد شكايت‌هايي از علي مطهري در هيات نظارت بر رفتار نمايندگان مطرح شده بود كه در تمام آن پرونده‌ها نهايتا راي به برائت مطهري داده شد. اين‌بار اما فارغ از نتيجه نهايي بررسي‌هاي اين هيات، سرسختي 50 نماينده‌يي است كه براي فشار بر علي مطهري اصرار دارند. تاكنون شكايتي با اين تعداد به هيات نظارت بر رفتار نمايندگان ارجاع داده نشده بود. اين شكايت مي‌تواند آغاز يك درگيري سياسي جدي در مجلس بر سر مواضع مطهري باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل