بازدید 1826

مساجد شیعیان در ایران با اهل سنت مشترک است

روح‌الله عباسپور
کد خبر: ۴۶۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳ 15 January 2015
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نطق روز یکشنبه علی مطهری گفت: اینکه اعلام می شود سخن ناطق قبل از اتمام زمان قطع شد غیر واقعی بوده، چرا که مطهری بیش از 10 دقیقه نطق کرد و این چه مطلب ناثوابی است که روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب به آن می پردازند؟

روح‌الله عباسپور در واکنش به نطق علی مطهری گفت: نایب رییس مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه به نمایندگان توصیه کرد که مصاحبه ای در خصوص اتفاقات این روز نداشته باشند، اصولگرایان نیز به دلیل منافع ملی این اتفاقات را به بیرون ارجاع ندادند، اما رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب به طور ناثواب و غیر واقعی مطالب آن روز را منعکس کردند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی افزود: در این روز از ناحیه هیچ نماینده ای به ناطق تعرضی نشد و بنا به موقعیت خانوادگی و جایگاه پدر شهیدشان همه ناصحانه صحبت کردند، اما 3 نفر از این ناصحان مورد هجمه و حمله این برادر بزگوار قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در این نطق حضرت زهرا(س) بازهم مورد ظلم واقع شد و در کنار آن به شیعیان و به برادران اهل سنت ظلم شد و متاسفانه اهل تسنن با داعش را در یک جبهه دیدند، در صورتی که مسلمانان اهل تسنن اقدامات داعش را محکوم می کنند.

وی تصریح کرد: در این نطق به مجلس و رهبری ظلم شد، ما 35 سال شعار وحدت را سر دادیم که نمونه آن حمایت از فلسطین مظلوم است، اما آقای مطهری فرمودند که وحدت عملی نشده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در نطق روز یکشنبه عربستان سعودی با تمام اعمال وقیحانه مورد تطهیر واقع شد، یعنی بازداشت، شکنجه و حکم اعدام شیخ نمر زاییده عمل ما در ایران است، در حالی که مساجد ما در ایران با اهل سنت مشترک بوده و از حضور کدام اهل سنتی در مساجد ایران جلوگیری شده است؟

عباسپور افزود: اینکه اعلام می شود سخن ناطق قبل از اتمام زمان قطع شد غیر واقعی بوده، چرا که مطهری بیش از 10 دقیقه نطق کرد و این چه مطلب ناثوابی است که روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب به آن می پردازند؟

وی در ادامه سخنان خود به ارایه نطقی پرداخت و گفت: روز یکشنبه (21 دی ماه) جمع کثیری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هنگام شنیدن بخش هایی از نطق میان دستور همکار محترم فریاد اعتراض سر دادند و ریاست جلسه مجبور به اعلام تنفس برای رقایقی شد.

وی بیان کرد: آقای مطهری برای چندمین بار در ماه های اخیر به حمایت از سران فتنه برخواسته و حصر آنان را غیر قانونی خواندند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: همچنین در این نطق از صدا و سیما انتقاد کردند که چرا 9 دی ماه را به جای اینکه روز وحدت معرفی کنند به مظهر تفرقه تبدیل کردند.

وی گفت: مواضع مطرح شده از سوی ایشان از سوی رسانه های خارجی و ضد انقلاب و برخی از رسانه های داخلی مورد تحسین و تمجید قرار گرفت، در حالی که امام فرمودند هر وقت دشمن از اقدام شما تجلیل کنید به او شک کنید.

وی خطاب به مردم بیان کرد: نمایندگان منتخب شما در مجلس با خدای متعال پیمان بسته اند که از حق وحقیقت، استقلال کشور، اسلام، قرآن، انقلاب اسلامی، آزادی و عدالت دفاع کنند و نگهبان میراث ارزشمند امام راحل باشند.

عباسپور تصریح کرد: ما اعتراض خود نسبت  به دفاع از سران فتنه را عمل به وظیفه شرعی، ملی و قانونی می دانیم و برای دفاع از ارزش های اسلامی و آرمانهای انقلاب اسلامی که میراث امام راحل و شهیدان ما است سکوت را جایز ندانستیم و فریاد اعتراض سر دادیم.

وی افزود: ما دفاع از کسانی که پس از انتخابات سال 88 در برابر قانون ایستاندند و قبل از اینکه آرای مردم در صندوق های رای شمرده شود خود را رییس جمهور ایران اعلام کردند دفاع از قانون شکنی می دانیم و معتقدیم قانون شکنی راه را برای استبداد باز می کند.

وی با بیان اینکه اتهام تقلب را به نظام اسلامی دروغی کثیف و خیانتی بزرگ می دانیم، اظهار کرد: این تهمتی است که مدعیان از طریق آن هرگز حاضر نشدند از راه‌های قانونی که به روی آنها گشوده شده برای اثبات آن دلیلی عرضه کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: سران فتنه با پافشاری و لجبازی جامعه را دچار هیجان و تنش کردند و با دعوت از مردم به تظاهرات غیر قانونی که وعده آن را قبل از برگزاری انتخابات به مجله تایم آمریکا داده بودند زمینه را برای آشوب و تخریب اماکن و خسارت به اموال عمومی و اموال مردم مهیا کردند و به افراد مامور و مزدور بیگانه و ضد انقلاب فرصت دادند تا با رخنه درصفوف مردم به پایگاه های بسیج حمله کنند و باعث ریختن خون مردم شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: سران فتنه با تهمت تقلب دشمنان انقلاب اسلامی مانند آمریکا، اسرائیل و انگلیس و مزدوران منطقه آنها را شاد کردند تا جایی که نیتانیاهو آنها را بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران نامید و اوباما حمایت از آنها را وظیفه استراتژیک آمریکا دانست.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که مجازات حصر کمترین کیفری است که نظام جمهوری اسلامی در حق سران فتنه اعمال کرده است.

وی افزود: امروز که رییس جمهور کشور بر رعایت قانون و اعتدال تاکید می کند دفاع از سران فتنه، دفاع از قانون شکنی و افراط گرایی است و امروز دشمن به صراحت اعلام می کند که قصد دارد با ادامه تحریم ها و پایین آوردن قیمت نفت مردم را به شورشهای خیابانی دعوت کند.

عباسپور تصریح کرد: حمایت از آزادی سران فتنه به سود کشور نیست، امروز ایران در منطقه به برکت هوشیاری و بصیرت ملت ایران و به برکت خردمندی و درایت رهبر انقلاب به رغم مشکلات اقتصادی دارای ثبات سیاسی، امنیت و آرامش است و اینها سرمایه بزرگ ما در مبارزه با قدرت‌های خارجی در مذاکرات هسته‌ای است.

وی با طرح این سوال که آیا حامیان سران فتنه زمینه را بر هم زدن ثبات و امنیت کشور مهیا کرده و یکبار دیگر فرصت و بهانه را به دست رسانه ها و ماهواره های دشمن بدهند، گفت: معدود کسانی که از رفع حصر سرانه فتنه حمایت می کنند هرگز درباره قانون شکنی آنها سخنی نمی گویند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس افزود: ما معتقدیم قیام برخواسته از بصیرت مردم در 9 دی برخواسته از واکنش طبیعی مردم به ظلم و جنایت بود و صدا و سیما در سالروز آن وظیفه داشت بیزاری مردم از فتنه گران را یادآوری کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار