بازدید 7924
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

تلاش سنا برای ارائه طرح تحریم‌های جدید ایران تا هفته آینده

مخالفت نماینده آمریکا در سازمان ملل با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، تلاش سنای آمریکا برای ارائه طرح تحریم‌های جدید در روزهای آینده، اظهارات کری درباره اهداف خود از دیدار با ظریف، درخواست ایران برای نقش‌آفرینی فعال‌تر روسیه در مذاکرات هسته‌ای و عزم ایران و عراق برای توسعه همکاری در مبارزه با تروریسم، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۶۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶ 13 January 2015
تلاش سنا برای ارائه طرح تحریم‌های جدید ایران تا هفته آیندهمخالفت نماینده آمریکا در سازمان ملل با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، تلاش سنای آمریکا برای ارائه طرح تحریم‌های جدید در روزهای آینده، اظهارات کری درباره اهداف خود از دیدار با ظریف، درخواست ایران برای نقش‌آفرینی فعال‌تر روسیه در مذاکرات هسته‌ای و عزم ایران و عراق برای توسعه همکاری در مبارزه با تروریسم، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

تلاش سنا برای ارائه طرح تحریم‌های جدید ایران تا هفته آینده

به گزارش «تابناک»، اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره احتمال وضع تحریم‌های جدید از سوی کنگره علیه ایران، از جمله موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سامانتا پاور اظهار داشته، هنوز دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران امکان‌پذیر است؛ اما وضع تحریم‌های جدید از سوی کنگره می‌تواند به طور جدی چشم‌انداز دستیابی به توافق را زیر سؤال برده و در ‌‌نهایت، به منزوی شدن آمریکا در عرصه بین المللی منجر شود. وی خواستار همکاری بیشتر جمهوری‌خواهان با دولت اوباما در موضوعات مهم سیاست خارجی و امنیت ملی شده است.

تلاش سنا برای ارائه طرح تحریم‌های جدید ایران تا هفته آینده

این در حالی است که به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، سنای آمریکا در تلاش است طی چند روز آینده، طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را آماده کند. این روزنامه می‌نویسد، رهبران سنا طی هفته جاری، طرحی ‌ارائه خواهند کرد که در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، ایران با تحریم‌های جدیدی مواجه شود.

به گفته لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه، هدف این است که طرح مذکور تا پیش از سخنرانی سالانه اوباما در کنگره که در بیستم ‌ژانویه انجام می‌شود، آماده و ارائه شود. به گفته وی، هدف این است که با ‌آرای ۶۷ سناتور، امکان وتو کردن این طرح از سوی رئیس‌جمهور آمریکا از میان برود.
 

تلاش سنا برای ارائه طرح تحریم‌های جدید ایران تا هفته آینده

اما در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، وزیر خارجه آمریکا به اهداف خود از دیدار با ظریف ‌اشاره کرده است. به نوشته «گالف تودی»، جان کری، وزیر خارجه آمریکا اظهار داشته، وی و همتای ایرانی‌اش در جریان ملاقات روز چهارشنبه خود تلاش خواهند کرد، مبنایی ‌برای پیشرفت روند مذاکرات هسته‌ای بیابند.

به گفته کری، هدف از دیدار وی با ظریف‌، ارزیابی دقیق روند مذاکرات، تهیه دستورالعمل‌هایی برای تیم‌های مذاکره کننده و همچنین تلاش برای سرعت بخشیدن به روند پیشرفت گفت‌و‌گوهای هسته‌ای است. گالف تودی اشاره می‌کند، ‌پس از دیدار ظریف و کری، دیدارهای دوجانبه‌ای میان معاونین و سپس مذاکرات هسته‌ای با حضور همه اعضای ۱+ ۵ برگزار خواهد شد.

تلاش سنا برای ارائه طرح تحریم‌های جدید ایران تا هفته آینده

در مطلبی دیگر در موضوع هسته‌ای، روزنامه «نیشن» پاکستان از درخواست ایران برای نقش‌آفرینی پر رنگ‌تر روسیه در مذاکرات هسته‌ای خبر داده و می‌نویسد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز گذشته گفته، ایفای نقشی فعال‌تر از سوی روسیه می‌تواند سبب سرعت گرفتن روند مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای شود.

از سوی دیگر، سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز که به تهران سفر کرده بود، گفته روابط خوب میان تهران و مسکو هنوز می‌تواند به حل و فصل سریع موضوع هسته‌ای ایران کمک کند. این روزنامه در ادامه به روند مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+ ۵ طی یک سال اخیر اشاره کرده است.

تلاش سنا برای ارائه طرح تحریم‌های جدید ایران تا هفته آینده

در ‌‌نهایت‌ در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «ترند» از عزم ایران و عراق برای همکاری جهت مبارزه با تروریسم خبر داده و می‌نویسد، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در دیدار با عادل عبدالمهدی، وزیر نفت عراق، درباره راه‌های ارتقای سطح روابط دوجانبه با وی به گفت‌و‌گو پرداخته است. در این دیدار، دو طرف با تأکید بر اهمیت همکاری ایران و عراق در مبارزه با تروریسم‌ اعلام کرده‌اند، ‌ضروری است همه دولت‌های خاورمیانه دست به دست هم داده و راه حلی برای ریشه کن کردن تروریسم در منطقه بیابند. ترند اشاره می‌کند که ایران در زمینه کمک به عراق برای مبارزه با تکفیری‌های داعش فعال بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس