بازدید 12102
۲

بیمه‌های تکمیلی سر فرود آوردند

در ادامه نارضایتی‌ها از عملکرد بیمه‌های تکمیلی، علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی هم به میدان آمد و عملکرد بیمه‌های تکمیلی را در اجرای گام سوم طرح تحول سلامت «ناهماهنگ» دانست
کد خبر: ۴۶۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹ 10 January 2015
چندی پیش حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عملکرد بد بیمه‌های تکمیلی انتقاد کرده و گفته بود: «این بیمه‌های تجاری فقط به سود خودشان فکر می‌کنند و بیمه مرکزی فقط نظاره‌گر است». به گفته وزیر بهداشت، بیمه‌های تکمیلی قرارداد خود را با بیمارستان‌های خصوصی در تهران بسته‌اند، اما هنوز این کار در استان‌ها انجام نشده است. در همین رابطه مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان در اظهارنظری گفته بود: «بیمه‌های تکمیلی از نداشتن قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی سود می‌برند و همین دلیل عدم‌انعقاد قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی است.»

به گزارش فرهیختگان، در ادامه نارضایتی‌ها از عملکرد بیمه‌های تکمیلی، علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی هم به میدان آمد و عملکرد بیمه‌های تکمیلی را در اجرای گام سوم طرح تحول سلامت «ناهماهنگ» دانست. زالی از انتشار گزارش عملکرد بیمه‌های تکمیلی در اجرای گام سوم طرح سلامت در هفته گذشته خبر داده بود که با پیگیری‌های فرهیختگان و به گفته محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام‌پزشکی، این گزارش در این هفته منتشر خواهد شد. به گفته زالی، ابهامات زیادی در انعقاد قراردادهای واقعی و عملیاتی بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های خصوصی وجود دارد. او این عدم‌توافق در استان‌ها را بیش از تهران دانست و میزان آن را تا 90 درصد اعلام کرد. محمد حاجی‌آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز در سخنان خود موفقیت گام سوم طرح تحول نظام سلامت را در گرو همکاری بیمه تکمیلی دانسته بود.

امضای قرارداد با ابلاغ یک آیین‌نامه

اما به نظر می‌رسد گلایه‌های مختلف از سوی افراد و سازمان‌های وابسته به حوزه سلامت کشور کارساز بود، به‌طوری که محمد جهانگیری می‌گوید: «پیشتر وزیر بهداشت بسته‌شدن قرارداد بیمارستان‌های خصوصی تهران با بیمه‌های تکمیلی را اعلام کرد و بیشتر مشکلات مربوط به انعقاد قرارداد با بیمه‌های سایر استان‌ها بود که با توجه به اصلاحات گسترده‌ای که در آیین‌نامه‌ها به وجود آمد، این مشکل تا حد بسیار بالایی حل شده است و در یک هفته گذشته نزدیک به 80 درصد بیمارستان‌های خصوصی در سراسر کشور با بیمه‌های تکمیلی قرارداد امضا کرده‌اند. عقد قرارداد در استان‌ها مشکل عمده‌ای نداشت و فقط به یک آیین‌نامه نیاز بود که با ابلاغ این آیین‌نامه مشکل انعقاد قرارداد حل شد.»

به گفته جهانگیری بیمه‌های تکمیلی مثل بیمه‌های پایه نیستند. در بیمه‌های پایه همواره همراهی وزارت بهداشت وجود داشته است که امیدواریم این همراهی در مورد بیمه‌های تکمیلی نیز ایجاد شود. آقاجانی هم در صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرده بود که نظام کنترلی بیمه‌های تکمیلی ارتباطی با وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه سلامت ندارد و براساس قانون بیمه‌های تکمیلی درمان در ردیف بیمه‌های تجاری هستند و نهاد حکومتی تنظیم‌کننده فعالیت‌های آنها بیمه مرکزی ایران است. جهانگیری با اشاره به اینکه بیمه‌های تکمیلی هشت ماه از سال 93 با تعرفه‌های سال 92 حساب کرده‌اند، می‌گوید: «همین امر تامین منابع بسیاری را ایجاد کرده است.»

به گفته معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام‌پزشکی، ارزش ریالی خدمات ارائه‌شده در بیمارستان‌ها توسط یک کمیته‌ای در هر استان متشکل از سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی استان، استانداری و سازمان نظام بیمه تهیه خواهد شد و سقف ریالی با توجه به سقف ارزش ریالی خدمات در کشور، در استان‌ها مدنظر گرفته خواهد شد. جهانگیری می‌افزاید: «توقع فعلی از بیمه‌های تکمیلی این است که همکاری‌های خود را در جهت اجرای کامل گام سوم طرح تحول سلامت جدی‌تر کنند. اگر سازمان‌های بیمه‌ای هزینه‌ها را به صورت علی‌الحساب به موسسات خصوصی پرداخت کنند، بسیاری از مشکلات پیش‌رو حل خواهد شد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۲
تابناک تو که هیچ نظر منو منتشر نمیکنی ......... من چند سال است بیمه تکمیلی هستم خدا شاهده هر سال پول را نقد اول کار می گیرند یک بار برای 30000 تومان پول آزمایش مراجعه کرده ولی اینقدر مرا دواندند و هی ایراد گرفتند وهر روز بهانه جدیدی آوردند که بیخیال شدم...متاسفانه از دیگر دوستان نیز که جوییا شدم وضع آنها هم همینطور بود...این بیمه های تکمیلی ظاهری فریبنده دارند و فقط پول را می گیرند ولی یک ذره از تعهدات خود را عمل نمیکنند و فقط به فکر در رفتن از زیر بار هزینه های بیماران می باشند .....
يك نفر نيست بگه اگه سقف ريالي پرداخت درمان در شهرستانها بايد از تهران كمتر باشد چرا بايدبيمه شدگان شهرستاني به اندازه تهرانيها حق بيمه درماني پايه و تكميلي پرداخت مينمايند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار