بازدید 14893

قدرتمندان ذهنی چه ویژگی هایی دارند

معمولا کسانی که قوای ذهنی قدرتمندی دارند در مسیر پیشرفت قرار دارند و به موفقیت خود مطمئن هستند. این افراد ویژگی‌های متفاوت و موثری دارند که به برخی از آنها اشاره می‌شود.
کد خبر: ۴۶۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۰ 09 January 2015
معمولا کسانی که قوای ذهنی قدرتمندی دارند در مسیر پیشرفت قرار دارند و به موفقیت خود مطمئن هستند. این افراد ویژگی‌های متفاوت و موثری دارند که به برخی از آنها اشاره می‌شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، معمولا کسانی که قوای ذهنی قدرتمندی دارند در مسیر پیشرفت قرار دارند و به موفقیت خود مطمئن هستند. این افراد ویژگی‌های متفاوت و موثری دارند که به برخی از آنها اشاره می‌شود:

1ـ شکایت نمی‌کنند: افرادی که دارای قدرت ذهنی هستند هرگز از موقعیت‌شان ناراضی نیستند و کاری نمی‌کنند که دیگران با آنها بدرفتاری کنند. آنها در قبال رفتار، اعمال و عواقب تصمیم‌گیری‌هایشان احساس مسئولیت می‌کنند و ذاتا می‌دانند که زندگی گاهی اوقات ناعادلانه است و همیشه از شرایط بد زندگی‌شان درس می‌گیرند و آگاهی‌شان را افزایش می‌دهند. به همین دلیل حتی قدردان لحظه‌های بد زندگی‌شان هستند.

2ـ رفتاری حاکی از قدرت دارند: این افراد به دیگران اجازه نمی‌دهند با اعمال قدرت، در آنها احساس ضعیف بودن به وجود آورند. هرگز اجازه نمی‌دهند دیگران آنها را بی‌لیاقت فرض کنند و شرایط را آن‌گونه که می‌خواهند هدایت می‌کنند.

3ـ از تغییر فرار نمی‌کنند: آنها همیشه به‌دنبال تغییرات مثبت هستند و از هر چالشی استقبال می‌کنند. بزرگ‌ترین ترس‌شان ـ البته اگر ترسی داشته باشند ـ ناشناخته‌ها نیست، بلکه راحت‌طلبی یا رکود و بی‌حرکت ماندن است.

یک تغییر می‌تواند فرد قوی از نظر ذهنی را بسیار سرزنده کند و باعث شود بیشترین تلاش خود را برای رسیدن به بهترین‌ها به کار بندد.

4ـ روی موضوعاتی که تسلط ندارند، انرژی هدر نمی‌دهند: این افراد درباره مسائل مختلف مانند ترافیک سنگین یا اخلاق مردم شکایت نمی‌کنند، زیرا می‌دانند تمام این موارد به‌طور کلی از کنترل‌شان خارج هستند و بنابراین بهتر است انرژی شان را بی جهت تلف نکنند. در شرایط بد می‌دانند بهترین کار، انجام مسئولیت‌هایشان به شکل درست است.

5 ـ نگران راضی نگه‌داشتن دیگران نیستند: مدام راضی نگه‌داشتن دیگران یا اهمیت ندادن به رضایت آنها، هیچ‌یک خوب نیست. افراد قوی از لحاظ ذهنی تا آنجا که لازم است مهربان و منصف هستند و هر جا که باید سعی می‌کنند، دیگران را راضی نگه دارند. اما اگر احساس کنند در شرایطی قرار دارند که دیگران باعث رنجش‌شان می‌شوند از گفتن عقاید خود ابایی نداشته و به خاطر راضی نگه‌داشتن دیگران، بی‌جهت سکوت نمی‌کنند.

6 ـ قدرت ریسک دارند: آنها همیشه ریسک‌های حساب شده می‌کنند. البته این کار با این‌که خودتان را به دل خطر بیندازید، بسیار متفاوت است. یک فرد با قدرت ذهنی بالا می‌تواند شرایط خطر را سبک و سنگین کند و با در نظر گرفتن تمام شرایط احتمالی و حتی بدترین سناریو کمی خطر کند.

7ـ در گذشته نمی‌ماند: یک فرد قوی از نظر ذهنی می‌تواند از فرورفتن در خاطرات ناامیدکننده گذشته دوری کند یا مدام حسرت روزهای باشکوه گذشته را که اکنون دیگر آنها را از دست داده، نخورد. این افراد انرژی‌شان را برای حال و آینده مطلوب‌شان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

8 ـ یک خطا را بارها تکرار نمی‌کنند: همه ما تعریف اشتباه را می‌دانیم و آن زمانی است که عملی یکسان را به امید دریافت نتیجه‌ای متفاوت بارها انجام می‌دهیم. اما یک فرد با قوای ذهنی قوی تمام مسئولیت‌های رفتارهای گذشته‌اش را می‌پذیرد و از اشتباه‌های خود درس می‌گیرد و دیگر خطاهای گذشته‌اش را تکرار نمی‌کند.

9ـ از موفقیت‌های دیگران ناراحت نمی‌شود: خوشحال شدن از موفقیت دیگران قدرت شخصیتی بالایی می‌طلبد و افرادی که از نظر ذهنی قوی هستند، این توانایی را دارند. هرگز حسادت نمی‌ورزند و از موفقیت دیگران آزرده خاطر نمی‌شوند. البته سعی می‌کنند بفهمند دلیل موفقیت آنها چیست و به جای این‌که انرژی‌شان را به‌واسطه حسادت هدر بدهند، تلاش‌شان را به کار می‌گیرند تا درزندگی شان موفق شوند.

10ـ شکست را همچون فرصتی تازه می‌دانند: هر شکست فرصتی برای رشد و تعالی است. حتی بهترین و موفق‌ترین انسان‌ها اعتراف کرده‌اند که برای رسیدن به موفقیت‌های عالی بارها شکست خورده اند. افرادی که از نظر ذهنی توانایی بارها شکست خوردن را دارند ازهرشکستی تجربه‌ای اندوخته و سرانجام به موفقیت دست پیدا می‌کنند.

11ـ تنهایی را مغتنم می‌شمارند: این افراد هرگز از تنهایی وحشت ندارند. گرچه از جمعیت گریزان نیستند، لحظات تنهایی خود را نیز همچون گنجی ارج می‌نهند. چراکه در این لحظات به برنامه‌هایشان فکر می‌کنند و میزان تولیدشان بیشتر می‌شود. آنها نه تنها در میان جمع شاد هستند، بلکه می‌دانند در تنهایی نیز چگونه از اوقاتشان لذت ببرند.

12ـ عجول نیستند: فرقی نمی‌کند چه برنامه‌ای باشد، از رژیم غذایی برای لاغر شدن گرفته تا شروع یک کار و حرفه‌ای جدید، این افراد می‌دانند باید مدتی را برای رسیدن به هدفشان صرف کنند و هر برنامه‌ای بسرعت نتیجه نمی‌دهد و برای کارهای خود برنامه‌ای دقیق ترتیب داده و عجول نیستند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل