بازدید 93754

برای مرگ پادشاه عربستان باید توهین کرد و جشن گرفت؟

تنها در صورتی توهین به حاکمان دیگر کشور‌ها قابل‌پذیرش است که توهین به مقامات کشورمان برای ما اهمیت نداشته باشد، زیرا در گیتی، همواره گروه‌ها و رسانه‌هایی هستند که در پاسخ به توهین، توهین‌ کنند؛ بنابراین، اگر مسیر توهین به مقامات دیگر کشور‌ها ـ ولو آنهایی که باعث و بانی برخی مسائل تلقی‌شان می‌کنیم ـ در پیش گرفته شود، مسیر معکوس نیز شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۴۶۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷ 10 January 2015
با انتشار دوباره خبرهایی درباره وضعیت وخیم ملک عبدالله و پیش از اعلام رسمی خبر مرگ پادشاه عربستان، برخی با ادبیاتی زننده و توهین‌آمیز به استقبال مرگ پادشاه عربستان رفته‌اند و حتی از برگزاری جشن به مناسبت مرگش سخن به میان آورده‌اند؛ اما آیا چنین رفتارهایی اخلاقی و ‌همسو با مصالح ملی است؟ آیا باید با این رفتار همراهی کرد یا در قبالش سکوت کرد؟

به گزارش «تابناک»، در سه دهه اخیر، روابط ایران و عربستان، فرازونشیب‌های متعددی را پشت سر گذاشته، ولی در یک دهه اخیر، این ارتباط مثبت قلمداد نمی‌شد و برخی در ‌کشور نیز به تیره شدن این روابط دامن می‌زدند؛ اما به هر حال حسن همجواری جزو سیاست‌های معمول ایران در تمامی ادوار تاریخی بوده و حتی اگر یک همسایه با ایران رفتار دوستانه‌‎ای نداشته، کشورمان تا آنجا که ممکن بوده و منافی با شأن کشورمان نبوده، رفتار متقابلی در پیش نگرفته است.

در این میان اما اتفاقاتی رخ داده که سوای تبعات سیاسی‌اش، به لحاظ اخلاقی نیز قابل پذیرش نیست و بی‌شباهت پیشنهاد تغییر نام خیابان‌های اطراف سفارتخانه کشورهای عربی به خلیج فارس نیست؛ رویکردی که طبیعتاً با واکنش متقابل کشورهای عربی مواجه می‌شد و تنها بر اختلافات و تنش‌ها در این باره افزوده می‌شد، ولی آنچه درباره واکنش همراه با شادی نسبت به مرگ یک مقام ارشد کشوری در اطراف ایران رخ داده، به مراتب از این امر نیز خطرناک‌تر است و سوای امکان ایجاد و افزایش تنش‌ها، حتی در ساحت اخلاق نیز پذیرفته نیست.

برای مرگ پادشاه عربستان باید جشن گرفت؟

حال با انتشار دوباره اخباری درباره مرگ پادشاه عربستان و پیش از تأیید رسمی مرگ ملک عبدالله، برخی با طراحی اعلامیه‌هایی به شادی پرداخته‌اند و برخی نیز تیتر روزنامه‌هایشان را به گونه‌ای انتخاب کرده‌اند که حکم توهین به پادشاه عربستان را داشت؛ امری که شاید به زعم بسیاری بد نباشد، مشروط بر اینکه پذیرفته باشیم شاید این توهین‌ها به مقامات کشورهای مختلف‌ با توهین به مسئولان کشورمان پاسخ داده شود!

در واقع تنها در صورتی توهین به حاکمان دیگر کشور‌ها قابل پذیرش است که توهین به مقامات کشورمان برای ما اهمیت نداشته باشد، زیرا در گیتی، همواره گروه‌ها و رسانه‌هایی هستند که در پاسخ به توهین، توهین‌ نمایند؛ بنابراین، اگر مسیر توهین به مقامات دیگر کشور‌ها ـ ولو آنهایی که باعث و بانی برخی مسائل تلقی‌شان می‌کنیم ـ در پیش گرفته شود، مسیر معکوس نیز شکل می‌گیرد و در عمل با آغاز این توهین‌ها پذیرفته‌ایم که توهین‌ها به مقامات ما آغاز شود.

البته نمی‌توان از تبعات سیاسی چنین اعمالی نیز غافل شد، زیرا گاهی تیتر یک روزنامه منجر به هزینه‌های سیاسی شده و این تصور پیش آمده که موضع مطرح در یک روزنامه با چراغ سبز همراه بوده و ‌تأیید شد، حال آنکه چنین رویکردی وجود ندارد و متأسفانه برخی رسانه‌ها، منافع و مصالحی ملی را در نظر نمی‌گیرند و هزینه‌های مشخصی را ایجاد می‌کنند که چالشی برای سکانداران سیاست خارجی کشور می‌شود.

بنابراین اگر سیاست عدم تنش‌زایی با کشورهای همسایه برای برخی گروه‌ها و رسانه‌های وابسته به آن‌ها اهمیت ندارد، به احترام مسئولان کشورمان، با ادبیات‌ و رفتاری سنجیده درباره مسئولان دیگر کشور‌ها بنویسند، تا مسئولان ارشد کشورمان به واسطه بی‌تدبیری این گروه‌ها در توهین به مسئولان دیگر کشور‌ها با توهین متقابل مواجه نشده و حرمتشان در رسانه‌های بین‌المللی شکسته نشود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۷۳۴
انتشار یافته: ۹۶
بلی باید جشن گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
اسمت ایرانیه تو؟؟؟
ناشناس
| United States |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
ازه یادمون نرفته سری قبل بعد از مرگ پادشاه عربستان رفتید جلو سفارتش شیرنی توزیع کردید از خوشحالی! اون موقع عربستان در سوریه نقشی ایفا نکرده بود شمارو جون به جونتون کنن تفرقه افکن هستید و ضربه زننده به منافع ملی مردم ایران
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
جشن؟ برای چه؟ لطفا با عقل خود نظر دهید نه با احساسات
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
بزرگ ما امام بود که می گفت اقای ریگان ، اقای ... که نشان از ادب و شخصیت ایشان بود
پیامبر ما هم برای مکارم اخلاق امده
پس این بد دهنی و اهانت به دشمنان داخلی!! و خارجی بر چه ملاکی است
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
بی ادبی را همه میفهمند .با ادب باشیم بهتر است .
syed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
مرگ عبدالله نویدی است برای روز های خوب.. از هم پاشی آل سعود و حامی بزرگ تکفیری ها.. تابناک چون به مزاجتان خوش نیامد می توانی سانسور کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
پس لابد باید براش عزای عمومی بگیریم..؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
ممنون از 11:39 با شما موافقم . ادب مرد به ز دولت اوست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
باید یواشکی جشن گرفت.
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
از تمام هم وطنان با درایت خواهش میکنم که جلوی احساسات خود را گرفته و در دل خود مشغول باشید البته باید دعا کنیم شاه بعدی رویه بهتری داشته باشه و نه بدتر از عبدا..
بخشي زنجيراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
كل نفس ذائقه الموت حتي ثروتمند ترين افراد نيز عاقبت چهره در نقاب خاك خواهند كشيد
خود تو تابناک یکی از مهمترین عوامل تحریک هستی. فکر کردی چرا تابناک در عربستان فیلتر است؟
پاسخ ها
ایشان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
دقیقا - تابناک سانسورچی
ایشان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
بالاخره پست منم چاپ شد.بعد از 47 تا پست!
دارم میرم شیرینی پخش کنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
موافقم ، بعضی وقتها از موش دوانی های تابناک تعجب می کنم
چقدر گوگولی مگولی هستید شما.خونمو داره میخوره حکومت سعودی.تموم مردم منطقه رو به خاک وخون کشیده.پاکستان,سوریه,یمن,عراق,افغانستان و... .تازه ما که توهین نمیکنیم ولی از مرگش در پوست خود نمیگنجیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
اتفاقا اونها هم عین همین حرفارو درباره کشور ما میگن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
حالا فرض کنیم مرد، چه اتفاق خاصی خواهد افتاد؟ سیاستهای عربستان عوض میشه؟! به چه دلیل در پوست خودت نمیگنجی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
لَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ
لایک تابناک عزیز
هرآنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و هر آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند
پاسخ ها
saeed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
فقط بلدیم شعار بدیم!
فقط خداوند می تواند راجع به انسانها قضاوت کند و ما فقط می توانیم راجع به اعمال آنها قضاوت کنیم نه خود آنها.
به عنوان مثال دزدی کار بسیار بدی است و مجازات دارد اما راجع به خود دزد نمی توانیم قضاوت کنیم و بهشتی و جهنمی بودنش را اعلام کنیم.
چه بسیار بوده اند انسانهای که عمری در راه خدا بوده اند و سقوط کرده اند و عاقبت به شر شدند و چه بسیار انسانهایی که عمری در جهالت بوده اند و توبه کرده و عاقبت به خیر شده اند.
امام حسین (ع) تا آخرین لحظه حیات مبارکشان تلاش کردند که دشمنانشان را به راه راست هدایت کنند.
یکی از انبیاء به شیطان اهانت کرد و خداوند فرمود حق نداری به مخلوق من توهین کنی و فقط می توانی بگویی لعنت خدا بر شیطان چون نمی دانی چه رازی در خلقتش است و اگر راز خلقت شیطان را فاش کنم عالم زیر و زبر شود............
آن چیز که برای دیگران میپسندی برای خود نیز بپسند .
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
یا " اول یه سوزن به خودت بزن بعدا یه جوالدوز به مردم"!
احسنت، آدم باید حتی با دشمنش هم با ادب و نزاکت رفتار کنه تا تبعات بعدیش دامنش رو نگیرا، عربستان بالاخره یک کشور مسلمونه
پاسخ ها
ایشان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
قسمت اول حرفت قبول ، ولی چه ربطی بهمسلمونی داره؟فقط مسلمونا قابل احترامن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
یعنی فقط مسلمانها قابل احترامن؟
بقیه آدم نیستن؟
این یک بی تربیتی سیاسی ست که از دوره ی قبل باب شد و بعضی ها در این آب به ماهی گیری مشغولند...
" ادب مرد! بِه ز دولت اوست "
پاسخ ها
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
اره بخدا راس میگی.
اکیپ احمدی نژادیها نشان داده اند که کلن اخلاق را قورت داده اند.
نباید به کسی توهین کرد، ولی چرا وقتی رو بیلبوردهای تهران عکس اشتون و اوباما رو برای توهین می زدند اعتراضی نکردید . فقط مقامات عربی مقام دارند؟!!!
پاسخ ها
محمد حسین
| Germany |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
آفرین.هزاران ++++
با توجه به اینکه یکی از پلید ترین کشورها طی جنگ 8 ساله و اخیرا" با بازی قیمت نفت و کمک مالی به داعش همین کشور عربستان بوده است. و خیلی برای کشور ما هزینه داشته است. اما به نظر من اگر مرگش تایید شد باید رئیس جمهور کشورمان پیام تسلیت خود را ابزاز دارد.پیغمبر زمانیکه روی سرش در کوچه آشغال ریختند. یک روز دید اون شخص دیگر نیست . جویای احوالش شد. دید که مریض شده است به عیادت او رفت و اون شخص بسیار خجالت کشید و شرمنده شد.
خدا کند همه ظالمان و ستمگران دنیا به درک واصل شوند انشالله
همیشه از بد بدترم هست
اینا بعد از مرگ هر کدونشون یه نسخه به روز تر و خطرناکتر میاد خدا به خیر کنه...
جشن و شادی عمومی باید اعلام بشه خداوکیلی
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
بابا این ملک عبداله اینقدر هم که شما دلواپسان فکر میکنید آدم بزرگی نیست شما با شادی کردن بابات مرگش اونو بزرگ میکنید آخه عربستان عددی نیست که ما بخواهیم واسه زنده یا کرده پادشاهش دعا کنیم با واکنش نشون دادن به این آقا شخصیتش رو بزرگ نکنید
توهین کردن نشان از ضعف و کوچکی افکار و اقرار به نتوانستن کارهای بزرگ و اساسی است.بیایید اگر میتوانید اهسته و در سکوت ولی کارا انتقام خود را از سعودی و یا هر دولت دیگری بگیریم.
والا به نظرم تنها موضوعي كه در حال حاضر تمام مردم با هر گرايشي رو خوشحال مي كنه مرگ اين باباست... حالا شما جشن نگير!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
اقا خوشحالی یه چیزه جشن گرفتن چیز دیگه. خوشحالی و شادی درونیه اما جشن گرفتن علنی!
اون اقای ایرانی که می گوید بلی باید جشن گرفت دلخور نمی شود از اینکه مرگ مسئولان نظام را در آن کشور جشن بگیرند. چقدر اخلاقیات در ما سقوط کرده و دائما دم از انسانیت هم می زنیم. فکر می کنید مسلملن واقعی توهین یا ناسزا می گوید. خیلی دور افتاده ایم از انسانیت و مسلمانی کمی به خودمان بیائیم
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
باید جشن گرفت
به 1001 دلیل
چرا وقتی نوامیس ایرانی را در کشورهای عربی حراج میزنند خوابید
روزنامه ها گاهی ازبی خبری این گونه خبر میدن...
چشم.
در جایی خوندم که مولا امیرالمومنین فرمایش کرده اند که به بزرگان دشمن توهین نکنید تا آنها هم به بزرگان شما توهین نکنند.کسانی که میتوانند آدرس دقیق این فرمایش را بدهند لطفا اعلام کنند
با سلام
خداوند بزرگ در قرآن می فرماید
ما شما را با آنچه در دلهایتان می گذرد محاسبه خواهیم کرد
روزنامه اش ماله بذرپاشه عیب نداره!!!!!!!!!!!!!!
اگرخوشحال بودن از مردن کسی که در زمان زنده بودنش بطور غیر مستقیم خون هزاران نفر رو ریخته ، زشته
من به این زشتی افتخار میکنم
اینهم پاسخ به میلیون ها جنایت، بچه کشی، تجاوز به زن ها و بچه ها، لکه دار کردن نام اسلام به هر عمل قبیحی، بله باید جشن گرفت، باید آرزوی مرگ وهابیت لجوج را داشت، اینهایی که موجب شدند 1400 سال قبر مادر اهل بیت در نهان باشد.
خبر مرگش بشارت ظهور است
سطحی نگر نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
دل خوشی دارید دوست عزیز!
ازبس اخبارو نگاه کردید اینارو میگید
سالهای بسیاریست که آنها به ایران و ایرانی توهین میکنند به آب و خاک کشورمون نظر دارند از هیچ عملی برای ضربه به ایران کوتاهی نکرده اند بعد شما از ما چه انتظاری دارید؟؟ احترام؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
اگه بلدی با پنبه سر ببر !
ادبیات دشمن در فرهنگ ما متاسفانه خیلی قوی شده است غافل از اینکه به هر کسی دشمن خطاب کنید او نیز شما را دشمن فرض خواهد کرد.
متاسفانه ما هر مخالفی را "مخالف" نمی دانیم بلکه "دشمن" می دانیم و این بکل اشتباه است.
احسنت به نظرات برخی کاربران.
اين مطلب درسته كه نبايد توهين كرد ...

ولي اين گفته شما صحيح نيست كه ..
ولو آنهایی که باعث و بانی برخی مسائل تلقی‌شان می‌کنیم-
تلقي شان نميكنيم بلكه واقعا عامل خيلي از مسائل و مشكلات جهان اسلام هستند.
چنين حركاتي هيچگاه از سياستمداران واقعي و درجه اول دنيا سر نميزنه.
توهين و فحش دادن و مسخره كردن سياستمداران كشورهاي ديگه كار امثال احمدي نژاده.
بی ادبی به هر صورتی زشت و ناپسند است...هرچه را برخود نمی پسندی بر دیگران هم مپسند...
ادب مرد به از دولت اوست.
پیامبر فرمودند من برای تعالی اخلاق آمده ام.
فراموش نکنیم آنکه باد میکارد طوفان درو میکند.
متاسفم ... فقط همین
وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ

سوره انعام آيه 108

و آنهايي را كه جز خدا مي‌خوانند ، دشنام مدهيد كه آنان از روي دشمني (و) به ناداني ، خدا را دشنام خواهند داد
با دوستان مروت
با دشمنان مدارا
سلام علیکم
موضوع به موضوع درستی اشاره کردید. خداوند در قرآن می فرماید " و لا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم " به مقدسات کسانی که غیر خدا را می پرستند، دشنام ندهید تا آنان در جهت مقابله به خدا دشنام ندهند. " وقتی خداوند در باره مشرکین و دشنام به خدایان آنها چنین دستوری می دهد، دشنام به مسلمانان و حکام کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی که به خداوند اعتقاد دارند و آرزوی مرگ برای آنها، اشتباه محرز و خطای بزرگی است.
اینکه رفتارهای فردی از مسلمانان و یا غیر مسلمانان مورد قبول ما نیست ، نمی تواند توجیه گر دشنام به او و یا آرزوی مرگ برای او باشد.
If we do so, they will get back at us in the future. it's the rule of thumb!!
جشن؟ جشنه؟ جالا من چی بپوشم؟!!
توهين كردن ادب توهين كننده را ميرساند صدمه اش به توهين كننده بيش از توهين شنوده است اين همه حرفهاي خوب چرا زبان را به بد بگشايم كه نتيجه اي جز بدندارد
تا دلمون می خواد به دیگران توهین می کنیم و تحریک می کنیم بعد انتظار دوستی و برادری هم داریم. بی ادبی در حق دشمن هم نابخشودنی است.
سلام. شاید با اینکار میخواهند سنگهای جلو پای دولت رابیشتر نمایند؟
تقصیر سایت های خودمون هست چون وضعیت سلامتی عالی ترین مقام یک کشور محرمانه هست و هیچ شخصی از اون اطلاع نداره ولی ما سالی چند بار بنا بر اطلاعات یک فرد ناشناش که اسمی عجیب برای خود انتخاب کرده و خود را مجتهد نام نهاده اقدام به پخش خبر وضعیت وخیم پادشاه سعودی میکنیم
توعربستان به مرده اهمیت نمی دهند یک مراسم بسیارساده 2ساعته.بدون هزینه وگریه وزاری.ولی متاسفانه جشن وپایکوبی ما به خاطرمرگ ملک عبدالله هزینه مادی زیادی خواهد داشت
پس از انقلاب اسلامی در هر برهه ای که آل سعود توانسته اند از دشمنی با این نظام کوتاهی نکرده اند هم در خفی و هم اشکار موارد بسیار زیاد است ، آری برای مرگ فردی که دشمن رودرو است باید شادی کرد انشاا... شیرینی هم پخش خواهیم کرد.
کلا هرچیزی رو شورش رو درمیاریم. بله من هم خوشحالم که میمیره ولی دیگه نه اینکه پاشیم برقصیم.
خاطرم هست حضرت آیت ا... جوادی آملی افرادی را که پس از فوت ولیعهد عربستان در جلوی سفارت عربستان شیرینی پخش کرده بودند شدیدا نکوهش کرده بودند و اظهار کرده بودند که چطور با اینکارها شما انتظار دارید مسئولین عربستانی با حجاج ما خوب رفتار کنند.
انتظار دارید مردم ایران از شنیدن این خبر ناراحت بشوند؟!!!
من به عنوان یک ایرانی از این افکار غیر انسانی خجالت می کشم
عدوچومردجای شادمانی نیست که زندگی مانیزجاودانی نیست
از قدیم گفته اند انچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند؟
این بنده خدا بمیرد و بساط وهابی ها جمع شود ما قول می دهیم به احترام سایت بابناک جشن نگیریم
درغم دیگران شادی نکن حتی دشمنت
من معتقدم حتی برای مرگ رشمن هم نباید شادی کرد . باید برای همه اول خودمان و بعد بقیه ارزوی عاقبت بخیری کنیم .البته باید افسوس خورد که چرا بعضی از انسانها و شاید خود ما که میشد درمسیر زندگی منشا خیرو برکت باشیم انجور نبوده ایم
وقتی تیترو خوندم یاد رئیس جمهور سابقمون افتادم
اون این ادبیات داشت
با سلام
دوستان ما باید نظرات و گفتمانمان همسو با وزارت امورخارجه و منافع ملی باشد و نباید با مسائل بی ارزش برای کشور و ملت هزینه بی مورد ایجاد کنیم یادمان باشد آنها خادمین حرمین شریفین هستند و مسلمان و قطعا" از اظهار نظر بی مورد وشادی بی ارزش اسرائیل سود می برد لذا باید دست اتجاد به سوی همدیگر درازکنیم و مثل پیامبر رحمت للعالمین باشیم
رعایت ادب لازم است چه با دوست و چه با دشمن
تابناک معاومه کجایی؟؟
بالاخره این روزنامه مربوط به عاشقان دولت قبل هست و این جور مطالب از اینا بعید نیست
حالا یکی را نشان دهید که با ما دشمن نباشه که از مرگش خوشحال نباشیم.
بله باید جشن گرفت....برای نابودی باطل باید خوشحال باشیم
فکر می کنید این. بمیرد بهتر از. او جایگزین می شود خوشحال میشدی مطمئن باشید شاه بعدی بهتره
خوشحال باشید ولی از درون ولی کلا فرقی نمیکنه چون احتمالا بعدیا بدتر از اینن
امانوئل كانت مي گه ؛ اگر مي خواهي به فهمي كاري درست است يا غلط ببين اگر همه آدمهاي اجتماع و يا جهان آن را انجام دهد ( و تبديل به يك قانون جهاني شود) چه پيش خواهد آمد.
از این ها بیش از این نباید انتظار داشت
مردم ما چه بي موقع با ادب ميشن
این همه به زمین و زمان توهین کردیم کجا رو گرفتیم ؟
باید سیاست های آن ها مداوم تحلیل و نقد شود ولی نباید به مقامات ارشد آن ها توهین کنیم وگرنه مسئولان ما آن وقت برای دلجویی باید به عذر خواهی اقدام کنند که این خود شرایط بدتری را برای ما رقم خواهد زد و اگر خوشحالی وجود دارد باید در سطح عمومی و نه در رسانه ها باشد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی