بازدید 16053
۳

مصاحبه خلبان اسیر اردنی با مجله داعشی‌ها

برخی پایگاه‌های اینترنتی مصاحبه خلبان اردنی که اخیراً توسط داعش در شهر الرقه سوریه به اسارت گرفته شد با مجله «دابق» که این گروه آن را چاپ می‌کند، منتشر کردند.
کد خبر: ۴۶۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹ 30 December 2014
برخی پایگاه‌های اینترنتی مصاحبه خلبان اردنی که اخیراً توسط داعش در شهر الرقه سوریه به اسارت گرفته شد با مجله «دابق» که این گروه آن را چاپ می‌کند، منتشر کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی النشره، در برخی صفحات پایگاه اجتماعی توییتر مصاحبه‌ای از معاذ الکساسبه، خلبان اردنی که توسط داعش به اسارت گرفته شده بود با مجله «دابق» که چاپ گروه داعش است، منتشر شد که الکساسبه در این مصاحبه گفته است، او خلبان با درجه ستوان یکم و فارغ‌التحصیل دانشکده هوایی ملک حسین در سال 2009 است و از سال 2012 به عنوان خلبان در پایگاه هوایی موفق‌السلطی فعالیت داشته است.

الکساسبه گفت، جنگنده‌های ائتلاف اقدام به پاکسازی منطقه از هرگونه سلاح ضدجنگنده می‌کردند و در زمان سقوط هواپیمایش جنگنده اف 15 عربستانی، اف 16 اماراتی و اف 16 مراکشی نیز در حال انجام ماموریت با وی بودند.

الکساسبه افزود: ما به حریم هوایی الرقه وارد شدیم و در آن زمان موشکی حرارتی به جنگنده من اصابت کرد.

وی خاطرنشان کرد: جنگنده‌های اردنی از اردن بلند می‌شوند اما جنگنده‌های کشورهای حوزه خلیج فارس از عربستان، کویت، بحرین و ترکیه و جنگنده‌های آمریکایی و فرانسوی نیز از پایگاه امیر حسن در اردن و پایگاه موفق السلطی و برخی از ترکیه بلند می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر 200 آمریکایی در پایگاه السلطی هستند که 16 تن از آنها خلبان می‌باشند و یک خلبان آمریکایی پس از از بین رفتن جنگنده‌اش در زمان بلندشدن به دلیل مه انبوه کشته شده است.

الکساسبه درخصوص اینکه گروه داعش با وی چه خواهند کرد، گفت: داعش مرا خواهد کشت.

جنگنده اردنی چهارشنبه گذشته در نزدیکی شهر الرقه سوریه سقوط کرد و گروه داعش مدعی شد که با موشک حرارتی این جنگنده را مورد هدف قرار داده است.

اما برخی منابع اعلام کردند که نقص فنی موجب سرنگونی این جنگنده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
گواهی پرواز طبق مدرک ارائه شده 5 ماه پیش بوده است .
جالبه عربستان و امارات و اردن و ترکیه و امریکا همگی اعلام می کنند دشمن داعش هستند پس این همه سلاح و تدارکات و پول حتما از اسمان براشون نازل میشود
انشاالله که خدا کمکت کند تا بتونی ازدستشون فرار کنی.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل