بازدید 3700

رسایی:بخشیدن فوتبالیست‌های متخلف خلاف امنیت ملی است

کد خبر: ۴۶۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹ 29 December 2014
حمید رسایی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 و مسئول رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال در واکنش به خبر اجازه دکتر فیروز آبادی به بازی چهار بازیکنی که به دلیل جعل مدارک، کارت معافیتشان باطل شده و در حال حاضر سرباز هستند به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: به نظر بنده این تصمیمی غلط بود که حتما بر خلاف امنیت ملی است.

رسایی گفت: بعد از شنیدن استدلال مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اتخاذ این تصمیم تعجب کردم و امیدوارم که ایشان در این تصمیم تجدید نظر کند چون بر خلاف آنچه جلوه داده می شود، افکار عمومی به دنبال برد تیم ملی با هر شرایطی نیست.
 
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: تاکنون مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح مصاحبه می کردند که اگر این بازکنان خود را معرفی نکنند از طریق اینترپل برای جلب آنها اقدام می کنیم و الان خودشان می خواهند بلیط هواپیما برای آنها بفرستند که به جام ملت های آسیایی بروند و بعد از اتمام بازی ها مجددا به قوانین کشور و مسئولان نظامی بخندند و بروند در تیم های عربی دلار بگیرند و بازی کنند و حتی برخی از آنها شاید از این فرصت استفاده کنند و اساسا مثل برخی از بازیکنان دیگر به کشور بازنگردند!
 
وی ادامه داد: برای مردم ما پیروزی تیم ملی در مسابقات آسیایی مهم است اما مشروط بر اینکه بازیکنانی که در زمین توپ می زنند به ضوابط و قوانین پایبند باشند نه اینکه جعل کند و بعد به عنوان نماینده مردم ایران در میدان ورزشی حاضر شود. علاوه بر این با هیچ استدلالی نمی توان گفت که با اضافه شدن این چهار متخلف، تیم ایران در بازی ها برنده می شود و برای مردم ما برد تیم ملی با رعایت قانون توسط بازیکنان ارزش دارد اما بازی بازیکنانی که حاضر نشده اند زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی به خدمت مقدس سربازی تن دهند و با جعل و تزویر از این کار فرار کرده اند، چه ارزشی دارد.
  
رسایی گفت: تصمیمات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح محترم است اما مشروط بر اینکه مبتنی بر قانون یا در ارتباط با مصلحت نیروهای مسلح باشد در حالی که تصمیم جناب آقای فیروزآبادی هم بر خلاف قانون و هم بر اساس مصلحت نیروهای مسلح گرفته نشده بلکه بر خلاف آن اتخاذ شده چرا که دلخوشی تمام کسانی که قبلا سرباز بوده اند یا فعلا سرباز هستند و یا بعدا سرباز خواهند شد، تصمیمات مبتنی بر عدالت دربرخورد با متخلفین توسط مسئولان نیروهای مسلح است.
 
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: قطعا مصلحت امنیت ملی ما متوقف بر برد تیم ملی نیست بلکه متوقف بر اعتماد نیروهای مسلح به تصمیمات مسئولانشان است و این تصمیم گرفته شده در این اعتماد خدشه ایجاد می کند.
 
وی گفت: دوستان دلیل این تصمیم را گرفتن بهانه از مسئولان فوتبال کشور می دانند که اگر تیم ایران باخت، مسئولان ورزشی بهانه نکنند که ما بازیکن خوبی نداشتیم ولی این استدلال به همان دلیلی که گفتم، مبتنی بر مصلحت نیروهای مسلح و کسانی که در سربازی بوده اند یا هستند و یا خواهند بود، نیست. علاوه بر این اصلا معلوم نیست با حضور این افراد بردی در کار باشد و اساسا این سئوال مطرح می شود که آیا اگر یک ورزشکار تخلف دیگری مثل قتل یا دزدی هم انجام داد، در زمان مسابقات باید او را به وسط زمین بفرستیم چون شاید برایمان گل بزند پس قانون چه می شود!
 
مسئول رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال کمیسیون اصل 90 گفت: مستندات زیادی داریم که حکایت از زد وبند برخی از رسانه ها با عوامل فوتبال اعم از مربی، مدیر و بازیکن می کند تا موضوعی را بر خلاف واقعیت در جامعه جلوه دهند و ادعای اینکه افکار عمومی در صورت باخت تیم ملی، مسئولان نیروهای مسلح را مقصر می دانند قطعا خلاف واقع است.
 
رسایی گفت: آقای فیروزآبادی در برابر اصرار کی روش، کفاشیان و وزارت ورزش برای تغییر تصمیم عدالت طلبانه ای که تاکنون توسط ستاد کل نیروهای مسلح گرفته شده بود و با ضرس قاطع از اجرای قانون در باره این متخلفین سخن می گفت، باید جمله مرحوم امیرکبیر را به آنها یادآور می شدند که در پاسخ به توصیه ناصرالدین شاه نوشت: «قربانت شوم، الساعه که در ایوان منزل با همشیره‌ همایونی به شکستن لبه‌ نان مشغولیم، خبر رسید که شاهزاده موثق‌الدوله حاکم قم را که به جرم رشا و ارتشا معزول کرده‌ بودم به توصیه‌ عمه‌ خود ابقا فرموده و سخن هزل بر زبان رانده‌اید. فرستادم او را تحت‌الحفظ به تهران بیاورند تا اعلیحضرت بدانند که اداره‌ امور مملکت به توصیه‌ عمه و خاله نمی‌شود. زیاده جسارت است، تقی»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار