بازدید 4869

تکذیب خبر خودکشی 3 کارگر معدن طلای تکاب

فرماندار شهرستان تکاب در جنوب استان آذربایجان غربی خبرهای انتشار یافته مربوط به خودکشی سه تن از کارگران معدن طلای آق دره این شهرستان را تکذیب کرد.
کد خبر: ۴۶۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴ 29 December 2014
فرماندار شهرستان تکاب در جنوب استان آذربایجان غربی خبرهای انتشار یافته مربوط به خودکشی سه تن از کارگران معدن طلای آق دره این شهرستان را تکذیب کرد.

مهدی قهرمانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: معدن طلای آق دره همه ساله با فرا رسیدن فصل زمستان ، سه ماه تعطیل و دوباره در فصل بهار آغاز بکار می کند.

وی گفت: هر سال حدود 300 نفر از این کارگران این معدن به دلیل تعطیلی زمستانی بیکار می شوند که این امر چندین سال است به یک روال تبدیل شده است و برخلاف خبر برخی رسانه ها مبنی بر اخراج این کارگران آنها مجددا در فصل بهار به کار خود بازمی گردند.

قهرمانی افزود: چندی قبل 30 نفر از این کارگران در اعتراض به تعطیلی فصلی این معدن در برابر کارخانه آق دره تجمع می کنند که یکی از کارگران بوسیله شیشه ای شکسته اقدام به خودزنی می کند که از ناحیه شکم بصورت سطح مجروح می شود که جراحت وی حتی نیاز به جراحی هم پیدا نکرد.

به گفته وی مشکل بیکاری سه ماهه این کارگران از طریق مراجع قانونی باید پیگیری و تلاش شود تا از همین مجرا راه حلی برای این موضوع پیدا شود.

قهرمانی با انتقاد از برخی رسانه ها نسبت به انتشار اخبار کذب در این زمینه اضافه کرد: اکنون حال عمومی این کارگر رضایت بخش است و مشکلی ندارد.

وی گفت: در کارخانه و معدن طلای آق دره تکاب 880 نفر به کار اشتغال دارند که از این تعداد تنها 300 نفر از کارگران روز مزد بخش معدن هستند.

یکی از خبرگزاری های داخلی دیروز در مطلبی با عنوان 'اقدام به خودکشی سه کارگر بیکار شده معدن طلای آق دره' مدعی شده بود که سه نفر از کارگران اخراجی این معدن، شب شنبه در محوطهٔ معدن در اعتراض به از دست دادن شغلشان اقدام به خود کشی کردند.

این خبرگزاری در خبر خود ادعا کرده است که یکی از مصدومان به دلیل شدت جراحت در بیمارستان شهدای تکاب از ناحیه شکم مورد جراحی قرار گرفت که هم اکنون در بخش عمومی بیمارستان بستریست اما دو کارگر دیگر که جراحتشان سطحی بود بصورت سرپایی مداوا شده اند.

معدن طلای آق دره در 30 کیلومتری شهرستان تکاب و 15 کیلومتری مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و یکی از معادن بزرگ طلای کشور بشمار می رود.

در شهرستان تکاب علاوه بر این معدن طلا معدن دیگری نیز با عنوان زرشوران وجود دارد که بزرگترین کارخانه طلای خاورمیانه بوده و اواخر آبانماه سالجاری با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

شهرستان تکاب با بیش از 78 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین نقطه آذربایجان غربی و 309 کیلومتری مرکز استان واقع شده است .
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر