بازدید 5698

تشکیلات وزارت دادگستری تغییر می کند

وزیر دادگستری گفت، بزودی ساختار و تشکیلات این وزارتخانه تغییر می کند.
کد خبر: ۴۶۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱ 29 December 2014
وزیر دادگستری گفت، بزودی ساختار و تشکیلات این وزارتخانه تغییر می کند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی پورمحمدی» روز دوشنبه در حاشیه اولین مجمع وکلا و حقوقدانان نیکوکار در جمع خبرنگاران افزود: این موضوع به تصویب رسید و بزودی تغییری در معاونان و ساختار وزارت دادگستری ایجاد می شود.

وی در مورد خبر استعفای یکی از معاونان خود گفت: استعفای رییس الساداتی دلیل خاصی نداشت و هنوز در رابطه با استعفای او چیزی امضا نکرده ام.

پورمحمدی در مورد اقدامات دولت برای نزدیک ساختن روابط مردم با وکلا، ترویج فرهنگ وکالت را به نفع عامه دانست و افزود: باید این موضوع را جا بیاندازیم که توسعه حوزه وکالت به نفع همه مردم است.

به گفته وی، شاید برخی مردم پول گرفتن وکیل را نداشته باشند، اما چند برابر آن هزینه می کنند و به خواسته مورد نظر خود نمی رسند.

پورمحمدی تاکید کرد: ابتدا باید به مردم آموزش دهیم که گرفتن وکیل به نفع همه است که البته وکالت فقط در امر قضاوت نیست، بلکه در امور اداری نیز یک بحث جدی است.

وی توسعه وکالت را باعث بالا رفتن رفاه و منفعت ملی دانست.

وزیر دادگستری با بیان اینکه وکلا دقیقا باید روی ضوابط تعریف شده و شفاف حرکت کنند، گفت: در لایحه جامع وکالت تلاش کردیم این مورد را تقویت کنیم و اگر ان شاءالله این لایحه تصویب شود، نرخ های مربوط به وکالت نیز در آن مشخص شده است.

به گفته وزیر دادگستری، در لایحه وکالت مطرح شده که هر وکیل باید سه پرونده را بدون دریافت حق الوکاله و با نیت خیرخواهانه بررسی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار