بازدید 3817

اجرای همزمان دو پروژه برای فیلترینگ هوشمند

دبیر شورای عالی فضای مجازی از اجرای همزمان دو پروژه برای فیلترینگ هوشمند سایتهای اینترنتی خبر داد
کد خبر: ۴۶۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴ 29 December 2014
دبیر شورای عالی فضای مجازی از اجرای همزمان دو پروژه برای فیلترینگ هوشمند سایتهای اینترنتی خبر داد و گفت: در این زمینه برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست بررسی است.

محمدحسن انتظاری در گفت‌وگو با مهر، در مورد برنامه های مدنظر برای اجرای فیلترینگ هوشمند سایتهای اینترنتی اظهار داشت: در این زمینه دو پروژه تعریف شده است که به موازات هم در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: طرح ملی فیلترینگ هوشمند توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شورایعالی فضای مجازی ارائه شده و هم اکنون این طرح در دست بررسی قرار دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه پروژه ای نیز به صورت جداگانه زیربار رفته و در مرحله اجرا قرار دارد افزود: این پروژه از سوی موسسه تبیان و دانشگاه شهید بهشتی تعریف شده و در حال اجرا است که موضوعی با ماموریت متفاوت از پروژه ملی فیلترینگ هوشمند است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: پروژه ای که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به اجرای آن است با پروژه ای که هم اکنون توسط موسسه تبیان در حال انجام است متفاوت بوده و هر یک از این پروژه ها با توجه به نیاز کشور و الزام و حساسیت موضوع، ماموریت متفاوتی دارند. 

به گزارش مهر، پیش از این معاون وزیر ارتباطات از اجرای فیلترینگ هوشمند شبکه اینترنت با مدیریت یکپارچه و متناسب با شرایط کاربر خبر داد و گفت: هدفمند کردن فیلترینگ، احراز هویت کاربران در زمان دسترسی، استفاده از نرم افزارهای بومی شرکت های دانش بنیان و نیز تعیین دسترسی به اینترنت متناسب با شرایط کاربر از جمله برنامه های مدنظر برای مدیریت یکپارچه سامانه فیلترینگ کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل