بازدید 2291

دولت هیچ حمایتی از افراد سندروم داون نمی کند

کد خبر: ۴۶۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۰ 29 December 2014
مدیرعامل کانون خیریه سندورم داون ایران بر لزوم انگ‌زدایی و حفظ حقوق شهروندی افراد با سندروم داون تأکید کرد و راه این انگ‌زدایی را آموزش به افراد جامعه دانست.

به گزارش فارس، پورانداخت بنیادی مدیرعامل کانون خیریه سندورم داون ایران در نشست خبری چهارمین همایش آشنایی با سندروم داون اظهار کرد: خانواده‌های دارای فرزند با سندروم داون در جامعه آزرده و دلسرد می‌شوند چرا که انگ می‌خورند بنابراین نمی‌توانند اقداماتی برای بهبود وضعیت کودکانشان انجام دهند.

وی تصریح کرد: این افراد جزیی از شهروندان هستند و حقوق شهروندی دارند و در کنار برخی ناتوانایی‌ها توانایی‌های دارند که باید از آنها مورد استفاده گیرند ولی متأسفانه همواره کنار گذاشته شده‌اند.

مدیرعامل کانون خیریه سندورم داون ایران گفت: زمانی که از ارگان‌ها درخواست کمک داریم و با آنها می‌گوییم که باید به این افراد به عنوان شهروندان خدمت‌رسانی کنید اعلام می‌کنند مگر تاکنون برای افراد عادی چه  کرده‌ایم که حال برای اینها انجام بدهیم در حالی که اینها فقط در برخی موارد ناتوانی دارند و فقط با 2 درجه کاهش هوش در آموزش و خرید و فروش معاملات مشکل دارند و در کنار این مشکلات توانمندی‌هایی نیز دارند.

بنیادی گفت: از ورود افراد با سندروم داون به ورزشگاه‌ها، استخرها و بسیاری از مناطق تفریحی جلوگیری می‌شود و بدین شکل با توجه به ناآگاهی مردم این افراد ایزوله می‌شوند اما در حقیقت این اقدامات هیچگونه مبنای علمی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برای این افراد مالیات پرداخته می‌شود پس چرا باید خانواده‌های این افراد عقب رانده شوند .این عقب‌راندگی فاجعه است چرا که خانواده‌ها سست شده از حق و حقوق خود می‌گذرند و در نتیجه کودکان ایزوله می‌شوند.

مدیرعامل کانون خیریه سندورم داون ایران گفت: باید از تعامل این افراد با افراد عادی استفاده کرد چرا که در کشورهای دیگر از این افراد در کارهای مختلف که بسیاری از افراد عادی قادر به انجام آن نیستند استفاده می‌کنند برای مثال این افراد به علت توانایی انجام دادن کار یکنواخت برای مدت طولانی به راحتی کار مونتاژ کاری را انجام می‌دهند.

بنیادی گفت: در کشورهای دیگر شهرداری‌ها و کلیساها به خوبی از افراد سندروم داون حمایت می‌کنند اما در ایران حق‌شان به طول کل نادیده گرفته شده است و تا جایی که ما برای احداث یک دیوار که این کودکان بر روی آن نقاشی یا مطلبی بنویسند مشکل داریم و باید از زیر تیغ ارگان‌های مختلفی عبور کنیم. و از سنگ‌اندازی‌های آنها رد شویم.

وی به المپیک ویژه و نقش کودکان ایرانی با سندروم داون در آن اشاره کرد و گفت:‌این کودکان در المپیک مدال‌آوری می‌کنند ولی هیچگاه مورد قدردانی قرار نمی‌گیرند و بازتابی ندارد.

مدیرعامل کانون خیریه سندورم داون ایران خصائص اخلاقی ویژه این کودکان را ستودنی دانست و گفت:‌ در یکی از مسابقات دو زمانی که یکی از دوندگان به زمین خورد تمامی دوندگان که نزدیک خط پایان بودند بازگشتند و با گرفتن دست فرد افتاده تا خط پایان در کنار یکدیگر دویدند یا در هنگام مسابقه شنا فرد پیشتاز از مسابقه باز ماند تا عینک شنای رقیب خود را از زیر استخر درآورده و به وی بازگردانند.

بنیادی تأکید کرد: بسیاری از خصائل اخلاقی این افراد حلقه‌های مفقوده و گم شده اخلاقیات در جامعه است بنابراین تعامل با این افراد می‌تواند حس زیبای نیک‌سرشتی را به انسان القا کند.

وی گفت: متأسفانه دولت به هیچیک حمایت مالی نمی‌کند در حالی که در کشورهای خارجی این افراد به علت نیازهای ویژه تا پایان عمر تحت پوشش قرار دارند و از آنها حمایت می‌شود.

چهارمین همایش آشنایی با سندروم داون پنجم و ششم اسفندماه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها