بازدید 2538

اثرات استرس روی قلب زنان با مردان متفاوت است

کد خبر: ۴۶۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹ 29 December 2014
در یک موقعیت استرس زا، واکنش بدن به خصوص پارامترهای قلبی در زنان و مردان یکسان نیست.

به گزارش فارس، محققان دانشگاه Duke در کارولینای شمالی با ارزیابی خطر قلبی در ارتباط با استرس گفتند اثرات آن در زنان و مردان متفاوت است.

این تیم محققان افرادی را که در گذشته بیماری قلبی داشتند و درمان شده بودند را مورد بررسی قرار دادند؛ شرکت کنندگان از نظر بوجود آمدن استرس در آنها و از نظر روانی مورد آزمایش قرار گرفتند سپس توسط تردمیل آزمون فیزیکی شدند؛ در طی آزمایش و جلسات آزمون، ضربان قلب آنها بررسی شد و نمونه خون آنها تجزیه و تحلیل شد و فشارخونشان اندازه گیری شد.

در مردان شرایط استرس بیشتر باعث تغییراتی در فشارخون و ضربان قلب آنها بود.

در زنان استرس تبدیل به ایسکمی میوکارد می‌شد (بیماری حاد قلبی هنگامی که به بیماری عروق کرونر و دیگر شرایطی که جریان خون به قلب تاثیر می‌گذارد اکسیژن برای مدت زمان طولانی به قلب نمی‌رسد. ایسکمی اصطلاح پزشکی برای قطع موقت جریاان خون است و ایسکمی قلبی هنگامی رخ می‌دهد که عروق کرونر قادر به تامین نیاز اکسیژن به قلب نیست و ناشی از کاهش خون‌رسانی به عضله قلب (میوکارد) و ایسکمی آن می‌شود).

نتیجه این آزمون به این معنی نیست که این عواقب در زنان و مردان منحصر به فرد هستند بلکه این حالت‌ها در برخی شدیدتر و برخی ضعیف‌تر است. محققان گفتند: پیام ما به مردم این است که در شرایط مختلف به طور جدی مراقب رفتارهای خود باشند، سعی کنند استرس را از خود دور کنند، آرامش خود را حفظ کنند و رفتارهای خود را کنترل کنند زیرا اثری که بر روی قلب می‌گذارد گاه ممکن است به مرگ و میر ختم شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل