بازدید 5484

دستگيری سارقان 5ميلياردی فروشگاه‌های زنجيره‌ای

کد خبر: ۴۶۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱ 28 December 2014
اعضاي باند سارقان فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي «كوروش» و «جامبو» در پايتخت دستگير شدند. سارقان به سرقت 5ميليارد تومان از اين فروشگاه‌ها اعتراف كردند.

به گزارش جوان، مهرماه امسال چند پرونده با موضوع سرقت از مغازه‌هاي فروشگاه زنجيره‌اي جامبو و كوروش در تهران به پايگاه چهارم پليس آگاهي گزارش شد.

پس از مطرح شدن شكايت‌ها، كارآگاهان با مراجعه به فروشگاه‌ها و بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته، موفق شدند چهره چهار سارق سابقه‌دار را شناسايي كنند. در شاخه ديگري از بررسي‌ها، كارآگاهان پس از شناسايي مخفيگاه سارقان در اسلامشهر و پرند موفق شدند در دو عمليات همزمان هر چهار متهم به اسامي صادق، مجتبي، اسماعيل و محمود را دستگير كنند.

همچنين در بازرسي از مخفيگاه متهمان دو خودروي سرقتي ماكسيما و مزدا به همراه تعداد زيادي گوشي تلفن همراه، چند تخته فرش، چند دستگاه لپ تاپ و... كشف شد. ‌متهمان در جريان بازجويي‌ها به چند فقره سرقت از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي جامبو و كوروش اعتراف كردند.

سركرده گروه درباره شگرد سرقت از اين فروشگاه‌ها به كارآگاهان گفت: در ساعات پاياني شب وقتي نگهبان شب در آنجا حضور نداشت با تخريب در ورودي وارد فروشگاه مي‌شديم و يك نفر هم از بيرون مراقب بود تا كسي متوجه نشود. چون باز كردن در گاوصندوق وقت‌گير بود، آن را سرقت و در فرصت مناسبي داخل مخفيگاهمان در آن را باز مي‌كرديم. 

رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي پايتخت با بيان اينكه همه اعضاي اين باند از سارقان و زورگيران سابقه‌دار هستند، گفت: متهمان تا كنون به سرقت رقمي بالغ بر 5‌ميليارد تومان از اين فروشگاه‌ها اعتراف كرده‌اند.

سرهنگ گزافي در ادامه ضمن هشدار به صاحبان مغازه‌ها و اصناف گفت: در جريان اين سرقت‌ها چند خلأ وجود داشت كه در صورت رفع آنها به راحتي امكان پيشگيري از وقوع سرقت وجود داشت. يكي عدم حضور نگهبان شب در اين فروشگاه‌ها بود و مورد ديگر نيز عدم‌استفاده از گاوصندوق مناسب داخل مغازه‌ها بود به طوري كه در چند مورد سارقان پس از اينكه وارد مغازه‌اي شدند موفق به سرقت گاو صندوق نشدند چون اين گاوصندوق‌ها غيرقابل حمل و داخل ديوار تعبيه شده بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان