بازدید 11682
میدل‌ایست‌آی گزارش داد ;

پروازهای مشکوک ایرباس بین ابوظبی و تل‌آویو

یک وبگاه خبری، تحلیلی طی گزارشی به روابط محرمانه امارات متحده عربی و اسرائیل به ویژه در امور امنیتی اشاره کرد.
کد خبر: ۴۶۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳ 28 December 2014
یک وبگاه خبری، تحلیلی طی گزارشی به روابط محرمانه امارات متحده عربی و اسرائیل به ویژه در امور امنیتی اشاره کرد.

به گزارش فارس، گزارش‌ها‌ از پروازهای ویژه بین ابوظبی و تل‌آویو در ارتباط با امور فوق امنیتی و  2 بار در هفته حکایت دارند.

به گزارش وبگاه تحلیلی «میدل‌ایست آی» منابع مطلع عنوان داشتند که امارات متحده عربی به خاطر نگرانی‌های خود از آینده منطقه همکاری‌های امنیتی را با اسرائیل برقرار کرده است.

بر اساس این گزارش، روابط بین اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس به خاطر اشغال فلسطین از سوی اسرائیل و ناراحتی مردم این کشورها به موردی بسیار حساس مبدل شده است. این در حالی است که هیچ کدام از کشورهای حاشیه خلیج فارس روابط دیپلماتیک رسمی با اسرائیل ندارند.

منابع مطلع اعلام کردند که پروازهایی بین فرودگاه بن گورین در تل‌آویو و فرودگاه بین‌المللی ابوظبی توسط یک شرکت خصوصی هوایی به نام «پرایوت ایر» و هواپیمای ایرباس  A319 با علامت ثبت شده هوایی D-APTA صورت می‌گیرد.

ظاهرا رادارهای پروازی آنلاین تنها پرواز از فرودگاه تل‌آویو و توقف کوتاه در امان پایتخت اردن را نشان می‌دهند ولی در واقع این هواپیما اندکی بعد به ابوظبی پرواز می‌کند.

به نوشته این پایگاه خبری، هیچ کدام از ورود و خروج‌های این هواپیما از ابوظبی و در امان ثبت نمی شوند و تنها مقام‌های فرودگاه بن گورین از این موضوع اطلاع دارند.

این گزارش حاکیست، تجار اسرائیلی از سال 2012 به این سو به شدت در امارات متحده عربی فعالیت می‌کنند. همچنین شرکت اسرائیلی «ای جی تی» در سال 2012 تجهیزات رصد فوق حساس، دوربین‌های پیشرفته و حصارهای  هشدار دهنده را در زمینه استفاده در امور نفتی به امارات متحده عربی فروخت.

«اسحاق گال» استاد علوم سیاسی دانشگاه تل‌آویو در این باره تاکید کرد که روابط اسرائیل و امارات متحده عربی از طریق شرکتی ثالث انجام می‌شود و در واقع تجارت بین 2 طرف از راه‌ها‌ی زیر زمینی صورت می‌گیرد.

در انتهای این گزارش آمده است:اسناد منتشر شده «ویکی‌لیکس» در سال 2009 از تماس‌های سیاسی بین سران ارشد امارات متحده عربی و اسرائیل حکایت داشتند.

«کریستوفر دیویدسن» تحلیلگر امور سیاسی در دانشگاه دورهام انگلیس در این زمینه گفت:«امارات متحده عربی بشدت در فعالیت با اسرائیل به ویژه در امور مرتبط با فن‌آوری پیشرفته امنیتی می‌باشد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل