بازدید 8102

اعلام برنامه‌های مختلف بزرگداشت ۹ دی

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه ۹ دی از برگزاری اجتماع اربعینی‌ها در سالگرد حماسه نهم دی خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در مصلای تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۶۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹ 28 December 2014
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه ۹ دی از برگزاری اجتماع اربعینی‌ها در سالگرد حماسه نهم دی خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در مصلای تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس علی‌محمد نائینی رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی در نشست خبری که صبح امروز یکشنبه در شورای هماهنگی تبلیغات برگزار شد در تشریح برنامه‌های پنجمین سالگرد بزرگداشت یوم‌الله 9 دی اظهار داشت: حوادث و رویدادهای متفاوت و چگونگی گرامیداشت این حوادث با اهمیت این ایام مرتبط است و یکی از رویداد‌های مهم انقلاب اسلامی که شباهت زیادی با سایر رویدادهای عظیم مردم دارد، حماسه 9 دی 88 است.

نائینی با اشاره به ماندگاری 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی به خطر پیچیده فتنه 88 که متوجه انقلاب بود پرداخت و ادامه داد: هیچ حادثه و توطئه‌ای در طول انقلاب اسلامی به اندازه فتنه 88 پیچیده نبوده است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی تاکید کرد: هیچ حرکت عظیم ماندگاری مانند 9 دی نبود و 9 دی در واقع پایان فرآیندی است که آغاز آن فتنه 88 بود. از این رو اینکه فتنه‌گران چه بلایی بر سرکشور آوردند باید هر ساله در پاسداشت حماسه 9 دی گفته شود چرا که غفلت از فتنه آن را از یاد می‌برد.

وی ادامه داد: دشمنان در سال 88 به فروپاشی نظام جمهوری اسلامی امید کامل داشتند و 8 ماه قتل و آشوبگری بخشی از فتنه بود که سرانجام مردم پس از 240 روز فتنه‌گری با یک روز حماسه‌آفرینی به غائله‌ای 8 ماهه پایان دادند.

نائینی با بیان اینکه فتنه به طور دقیق برنامه‌ریزی شده بود و برخی خواص نیز در آن شرایط دچار مشکل شدند تصریح کرد: آنها یک انتخابات امید‌آفرین را به چالش کشیده و با خارجی‌های برانداز و داخلی یک ائتلاف شکل دادند و اردوکشی خیابانی و رویارویی با نظام از شاخصه‌های فتنه 88 بود که در همه انقلاب‌های رنگین وجود دارد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی ایستادگی در برابر قانون و حاکمیت را یکی دیگر از شاخصه‌های فتنه 88 برشمرد و به تشریح خسارت‌های سنگین فتنه در ابعاد اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی و فرهنگی پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری یک همایش در طراز ملی به تشریح لایه‌ها و پشت‌ صحنه فتنه 88 پرداخت و ادامه داد: افراد پشت صحنه طرح فتنه را تئوریزه کردند و امروز نیز فعال هستند و انها کمیته صیانت از آرا و ستاد ابطال انتخابات را راه‌ انداختند تا اعتماد مردم به نظام را مورد هدف قرار دهند و از این راه می‌خواستند که نشان دهند مجریان انتخابات صلاحیت ندارند.

نائینی با بیان اینکه شناخت عناصر روی صحنه آسان است و گروه دیگر فتنه پیاده‌نظام‌های کف خیابان بودند گفت: مهمترین لایه فتنه سفارتخانه‌ها و سرویس‌های امنیتی غرب بود که با طرح ابطال انتخابات به دنبال بی‌ثباتی کشورمان بودند و یک سال در روند اداره کشور اختلال ایجاد کردند و به اعتبار بین‌المللی نظام آسیب زدند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی تاکید کرد: جریان فتنه با گروه‌های بدنام خارجی هماهنگ شد و این حوزه کاملا آشکار و علنی بود و بسیاری از این عناصر در آشوب‌ها دستگیر شدند و اعتراف کردند از این رو طرح مشترکی علیه نظام در فتنه 88 وجود داشت و دشمن از همه دارایی خود در این مسیر استفاده کرد.

نائینی یادآور شد: آنها چون در پیروزی خود تردید نداشتند اعلام کردند که جمهوری اسلامی سال 88 به پایان می‌رسد اما حماسه 9 دی یکجا توانست جبهه معارض را در هم بشکند در حالی که جریان فتنه در داخل با تروریست‌های منافقین و در خارج با دولت‌های غربی پیوند خورده بود.

وی با اشاره به صحبت‌های کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا که گفته بود باید بهتر به صحنه می‌آمدیم یادآور شد: غرب در سال 88 با تمام قوا به میدان آمد و هیچ کوتاهی‌ای در حمایت از فتنه نکرد اما خطای استراتژیک آنها آنجا بود که برآوردی از ظرفیت بی‌نظیر مردمی انقلاب اسلامی نداشتند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی با یادآوری این نکته که موسسات معتبر علمی و نگرش‌سنجی در غرب و موسسات داخلی در کشور از 6 ماه قبل از انتخابات 88 نتیجه آن را پیش‌بینی کرده بودند گفت: جریان فتنه با 11 میلیون تفاوت اعلام تقلب کرد که این ظلم جریان فتنه به مراکز تحقیقاتی و ظلم به مردمی بود که به شکل مردمی انتخابات را برگزار کردند.

نائینی با تاکید بر اینکه فتنه 88 دعوای انتخاباتی نبود بلکه یک روز بعد از انتخابات جنگ علیه نظام آغاز شد گفت: کسانی که با توهم پیروزی ملت ایران را زیرسوال بردند باعث شدند حیثیت نظام خدشه‌دار شود و ما دیدیم که کنگره آمریکا 40 میلیون دلار برای مقابله با رای مردم ایران تصویب کرد.

وی 9 دی را قدرت گسترده انقلاب اسلامی برای بسیج‌گری دانست و افزود: حرکت انقلابی مردم در نهم دی به جا، به موقع، غیرمتعارف، به اندازه، کوبنده، عمومی با رنگ ملی و پراحساس بود که با خرد جمعی و در دفاع از عاشورا و انقلاب شکل گرفت.

نائینی مدیریت رهبر معظم انقلاب را مهمترین عامل آفرینش 9 دی و مهار فتنه دانست و گفت: با آشکار‌سازی فتنه و قدرت مردمی نظام همه ظرفیت جامعه به جریان افتاد و با مدیریت انقلابی، بساط فتنه جمع شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی ادامه داد: حادثه فضاحت‌بار عاشورای 88 در 6 دی اتفاق افتاد اما در روزهای هفتم تا نهم دی‌ماه بدون ستاد و برنامه‌ریزی موجی در کشور ایجاد شد که حاکی از عمق مردمی‌ بودن نظام است.

وی با اشاره به پیام‌های حماسه 9 دی یادآور شد: امکان فروپاشی از درون برای جمهوری اسلامی وجود ندارد و پروژه انقلاب رنگی هم در سال 88 رنگ باخت چرا که مردم و حاکمیت در جمهوری اسلامی یک حقیقت واحد هستند.

نائینی با تاکید بر لزوم تحلیل ابعاد مختلف حماسه 9 دی گفت: قرار نیست هر ساله برای تجمع عمومی در 9 دی دعوت کنیم و همانطور که هر سال برای سوم خرداد مراسم بزرگداشتی برگزار می‌کنیم 9 دی نیز همینطور است و باید با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای هنری و ادبی این روز را پاس داشت لذا ما هر سال شاهد کارهایی ارزشمند‌تر و گسترده‌تری هستیم و حجم کار امسال قابل پیش‌بینی با سال‌های گذشته نیست.

نائینی با تاکید بر اینکه شعارهای مردم در 9 دی نشان داد که آنها به هیچ جناحی گرایش ندارند افزود: فلسفه ستاد بزرگداشت 9 دی بزرگداشت یک خاطره ملی است چرا که مقام معظم رهبری فرمودند 9 دی حادثه کوچکی نیست و روح حرکت حسین‌ابن علی (ع) در آن قابل مشاهده بود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی هدف اصلی تبیین پیام‌های 9 دی را آشکار‌سازی ابعاد این حماسه برشمرد و گفت: سیاست آمریکا و نظام سلطه بازتولید جریان فتنه و دامن زدن به چالش‌های مذهبی و قومی است.

وی ادامه داد: حادثه عظیم اربعین بخشی از تحقق خاورمیانه بزرگ اسلامی و تکرار حماسه 9 دی بود که برنامه‌ریزی غرب را بی‌نتیجه گذاشت و نشان داد ظرفیت عاشورا بی‌نظیر، غیرقابل تحلیل است.

نائینی ادامه داد: با اشاره رهبر معظم انقلاب توسط یک روحانی بزرگوار ما شاهد بودیم که اربعین بی‌نظیر رقم خورد و از این رو مردمی که 9 دی و اربعین را آفریدند، روز 9 دی بعد از نماز مغرب و عشا همزمان با شب شهادت امام حسن عسگری (ع) در سراسر کشور اجتماع می‌کنند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی تصریح کرد: در تهران نیز اولین گردهمایی عاشقان و زائران اربعین حسینی در مصلای تهران برگزار خواهد شد و راهپیمایان اربعین تهرانی همزمان با نماز مغرب و عشا با سخنرانی پناهیان و مداحی ذاکران اهل بیت (ع) این روز را پاس می‌دارند.

وی با اشاره به بیش از 70 ساعت برنامه‌های مختلف شبکه‌های رادیویی و بیش از 356 ساعت برنامه‌های مختلف سیما از برگزاری مسابقه مردمی تجسم بصیرت در 9 رشته خبر داد و گفت: از کیفر‌خواست حقوقی محاکمه سران فتنه نیز توسط فعالان دانشجویی در دانشگاه‌های تهران رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های جداگانه مناطق 22 گانه شهرداری تهران برای بزرگداشت یوم‌الله 9 دی از برگزاری همایش میثاق روزنامه‌نگاران و دانشجویان بسیجی با ولایت در روز 8 دی خبر داد و گفت: این همایش توسط انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و با سخنرانی حداد عادل، رحیمیان، صفار هرندی، موسوی و حیدری ساعت 10 صبح در لانه جاسوسی برگزار خواهد شد.

نائینی همچنین از برگزاری همایش علمی بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه 88 ساعت 8 صبح در مرکز همایش‌های صدا و سیما خبر داد و گفت: این همایش با همت بسیج اساتید کشور برگزار می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی گفت: از رسانه‌های مکتوب و سایت‌های خبری که برنامه‌های متنوعی برای 9 دی از جمله بخش ویژه‌نامه‌ها و چندرسانه‌ای را از شب قبل فعال کرده بودند و به ویژه از خبرگزاری فارس و تسنیم تقدیر خواهد شد.

وی حرکت کاروان روایت فتنه را توسط جمعی از طلاب قم در شهرهای قم و تهران را از دیگر برنامه‌های 9 دی برشمرد و از برپایی پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار و اکران فیلم‌های برگزیده در تمامی شهرها و روستاهای کشور خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار